Gå til innhold

Når er studie fristen, og kan jeg prate med noen for å finne ut hva jeg vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå droppet ut av et studie jeg ikke liker i England, og flytter hjem til Bergen for å være nær familie og begynne på nytt på UIB. Når er søkefristen, og er det noen jeg kan kontakte på UIB som jeg kan prate med angående valg? Jeg ville ikke velge feil igjen Jeg vil gjerne ha rådgivning.

Jeg har heller ikke måttet ta Exfil, men jeg har hørt at man kan gjøre det på nett. Er det riktig? Jeg har jo litt tid før høsten, og jeg tenkte å bruke den på å gjøre meg klar til studier. Jeg er nå skikkelig giret på å finne et interessant studie å jobbe hardt for å greie dette. Studie mitt i England (litteratur) var ikke nyttig til noe som helst. Jeg lærte egentlig ikke noe jeg kunne bruke til et ordentlig yrke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med karrieresenteret på UIB.

Ellers er det mye info på samordnaopptak.no

Tror fristen er 15. april.

Vil egentlig anbefale deg å ta ex phil til høsten igjen når du begynner på studiet. Alle må begynne med det uansett og for å bli kjent med folk i klassen din er det lurt å ta samme fag som de. Hvis du har ex phil fra før må du velge andre fag i stedet. Da kan du likegodt ta ex phil.

Skrevet

Okay. Tusen takk. Jeg skal prate med tanten min når jeg får sjanse, hun jobber på UIB, men jeg vet ikke helt hva hun gjør hehe.

Men jeg tror det er lurt det du sier. Jeg vil jo bli kjent med flest mulige.

Skrevet (endret)

Okay. Tusen takk. Jeg skal prate med tanten min når jeg får sjanse, hun jobber på UIB, men jeg vet ikke helt hva hun gjør hehe.

Men jeg tror det er lurt det du sier. Jeg vil jo bli kjent med flest mulige.

Ja, du kommer jo i faddergruppe med de du skal ta ex phil med. Er alltid noen som har det fra før, men de fleste begynner med det. Og så er det gratis på uib. Et nettstudie koster sikker penger? Hva med å jobbe frem til høsten, så har du penger til studietiden? Du kan også kjøpe noen av pensumbøkene og tjuvstarte litt. Du kan også gå på forelesniger hvis du er usikker på hva du vil studere :) Lykke til!

Endret av ohlala
Skrevet

Ja, du kommer jo i faddergruppe med de du skal ta ex phil med. Er alltid noen som har det fra før, men de fleste begynner med det. Og så er det gratis på uib. Et nettstudie koster sikker penger? Hva med å jobbe frem til høsten, så har du penger til studietiden? Du kan også kjøpe noen av pensumbøkene og tjuvstarte litt. Du kan også gå på forelesniger hvis du er usikker på hva du vil studere :) Lykke til!

Ja. Jeg har tenkt til å jobbe. Jeg har jo studie gjeld fra studiet mitt i England, men fordi jeg droppet av nå, har jeg spart meg selv for en hel sinnssyk gjeld for en utdanning som var helt feil. Og ja jeg vil tjuvstarte med å lese. Jeg er snart 22 og jeg må finne et bra studie å ta det seriøst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...