Gå til innhold

Hvordan føle at en selv er vakker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så utrolig klisjéspørsmål og det er sikkert mange lignende tråder her inne fra før. Men jeg fant dem ikke nå.

Men de veldig få gangene jeg føler jeg ser nogenlunde OK ut, ser jeg eller tenker jeg på andre jenter som er så fantastisk pene! Og da tenker jeg videre: Hvem ville noensinne tenke at jeg var vakker? Og jeg føler meg bare så utrolig dårlig og blir egentlig veldig kvalm av tanken på meg selv.

Hvordan kan jeg stoppe denne tankegangen og heller være fornøyd med mitt eget utseende?

• Liker 1
Skrevet

Det samme lurer jeg på!!! Håper noen har noen gode svar ... :sjenert:

Skrevet

Jeg også! Føler meg som en grå, usikker mus, spesielt sammen med pene og tynne jenter. Vet selv at jeg har et pent utseende, men jeg er litt kraftig og er fryktelig klumsete, og er kommet inn i en gjeng der alle jentene er superpene. Har aldri følt meg så dum og stygg som nå...

Skrevet

Alle syntes at de selv er stygge! Det er utrolig, selv om man er utrolig fin. en av de vakreste jentene jeg har sett har til og med sagt at dem er stygge, så det er ikke så uvanlig.

Dere er fine, for dere har noe ved dere selv som INGEN andre har, og det tiltrekker andre folk! Alle har noe som tiltrekker andre, uansett hvordan man ser ut! Og det er det som er så fint med det.

Dere er pene og fine! Alle på sin egen måte. Bare se positive ting ved deg selv, og ikke de negative!

• Liker 3
Skrevet

Det hjelper å bygge opp selvtilliten innenfra - ved hjelp av meditasjon, for eksempel (bare man klarer å praktisere jevnlig). Da slipper du en del unødvendige, negative tanker og kan forholde deg mer "nøytralt" til deg selv. Enten du ender opp med å innse at du ER kjempevakker eller aksepterer at du ser helt grei ut, spiller det liksom ikke så stor rolle. Utstråling og sexappeal har jo også veldig mye å si for om andre finner deg tiltrekkende, og selvtillit virker i hvert fall positivt på disse egenskapene.

Skrevet

Nå skal jeg komme med et kjedelig svar, men det føles veldig bra for meg. Jeg har skrevet mange tråder her inne om sjalusi, usikkerhet og at jeg aldri kunne tro noen ville like meg :tristbla:

Men plutselig så har det snudd. Jeg tenker at hvis noen synes jg er stygg/ikke er tiltrukket av meg, så er ikke jeg den rette for de eller så liker de meg av andre grunner! Sånn tenker dere vel om andre ting som klær, interesser, egenskaper; take it or leave it!

Jeg er fullstendig klar over at jeg er middels pen, har noen mindre pene ansiktstrekk og at det er mange som er penere enn meg. Men jeg har snudd tankegangen: Jeg er ok, jeg stoler på komplimentene jeg får, jeg vet at jeg har en god personlighet og at jeg stråler av den grunn at jeg er trygg nå.

• Liker 2
Skrevet

Hver dag ser du deg i speilet, og hvis du har dårlig selvtillit sier du automatisk til deg selv: ååh så stygg!

... hver dag! Er ikke rart man får dårlig selvtillit da. Man må snu tankegangen sin, og som en sa over: Man må rett og slett godta seg selv. Du skal være med deg selv i 80 år +/-, det er bare å begynne å akseptere. Du blir sannsynligvis ikke penere jo eldre du blir heller, er bare tryggheten som er fraværende i starten :)

Skrevet

Håper på flere svar. :)

Gjest happy_me
Skrevet

Det hjelper veldig på selvtilliten å trene regelmessig (om det så bare er at du går deg en liten tur i frisk luft), holde seg ren og velstelt, og bruke klær du synes er fine.

Alle bekker små, gjør en stor å :)

Og å slutte å prøve å sammenligne seg selv med andre hjelper også. Det er en grunn til at vi ikke er like alle sammen. Det finnes ikke en definisjon på hva som er vakkert, alle er vakre på en eller flere måter. Veldig klisje, men sånn er det.

Ellers så er det fint å få seg en hobby man liker, så man har annet å tenke på enn å bare stå foran speilet og finne feil ;)

Gjest Cosette
Skrevet

Det hjelper å bygge opp selvtilliten innenfra - ved hjelp av meditasjon, for eksempel (bare man klarer å praktisere jevnlig). Da slipper du en del unødvendige, negative tanker og kan forholde deg mer "nøytralt" til deg selv. Enten du ender opp med å innse at du ER kjempevakker eller aksepterer at du ser helt grei ut, spiller det liksom ikke så stor rolle. Utstråling og sexappeal har jo også veldig mye å si for om andre finner deg tiltrekkende, og selvtillit virker i hvert fall positivt på disse egenskapene.

Jeg tror du har helt rett!

For det handler jo ikke om å overbevise seg selv om at man er billedvakker eller noe supermodellmateriale. Det handler om å være glad i seg selv uavhengig av disse tingene, å lære seg selv å stole på at man kan være sexy og tiltrekkende i kraft av å være den man er med det man har fått utdelt.

Skrevet

Det verste et menneske kan gjøre mot seg selv er å sammenligne seg med andre. Både når det kommer til utseende og kropp; Fordi du er UNIK! Det er ingen andre jenter som deg der ute, altså kan du ikke sammenligne deg med noen andre. Definasjon av hva som er vakkert variere fra menneske til menneske.

Jeg har sett "pene" jenter som aldri får oppmerksomhet fordi de har lavt selvbilde, er full av seg selv og utstråler en dårlig personlighet. Og her er nøkkelen: Jenter som har en fin utstråling, har et godt selvbilde og en god selvtillit er noe av de vakreste jeg ser!

De dagene jeg har følt meg crap har jeg sett meg selv inn i øynene i speilet og sagt; Skam deg for slike tanker! Du har en frisk sterk kropp, du har masse positivt i livet ditt. Du har tak over hodet, mat på bordet; Du har det ufattelig godt og du er unik og vakker akkurat som DU er!

Ikke slå deg selv ned i bakken! DU ER NYDELIG AKKURAT SOM DU ER!!!!

• Liker 1
Skrevet

1. logikk - det hadde vært veldig lite sannsynlig at du er styggere enn andre. synes du folk flest er pene, hadde du sansynligvis tenkt det samme om deg selv hvis du plutselig hadde sett deg selv for første gang.

2. hjernevasking - tenk og si til deg selv flere ganger daglig hvor flott du er, se deg i speilet, smil som om du elsker deg selv for du er vært å elske. let etter de tingene du er fornøyd med å gi deg selv utfyllende komplimenter. hjernevasking funker nesten alltid hvis man bare ikke gir opp og klarer å spille litt skuespill for seg selv.

Skrevet

Det er nok et tragisk og orginalt svar, men det funker virkelig!

- Bruke klær du føler deg komfortabel med.

- Fortell deg selv at du er vakker

- Sminke som gir deg glød

- Gå med hodet hevet og ryggen strak

- SMIL! :-))))

Skrevet

Kjøp deg eller lån bøker om å bygge opp selvfølelsen. F.eks "Selvfølelse nå" av Mia Törneblom.

Skrevet

Hei:)

Jeg har tenkt den tanken selv MANGE GANGER. (Det forekommer fremdeles, men ikke så ofte.)

Dette hjelper meg:

-De som er "så" mye penere enn deg har garantert noe de ikke liker selv. De føler nok akkurat det samme som deg, om seg selv.

-Utseende, oppmerksomhet, penger og alt en kan drømme om betyr ikke alt her i livet! Det er verdier som er så mye viktigere.

-Jeg så programmet "Ingen grenser" for en stund tilbake siden. Så mange sterke og flotte personligheter med forskjellige handicap. Selv er jeg evig takknemlig for at jeg har syn, hørsel, bein og armer som fungerer. DET VEIER i stor grad opp for at jeg ikke alltid føler meg råsexy.... Hvis jeg ser meg selv i speilet og tenker "hjelpes..." så prøver jeg med en gang å tenke på hvor utrolig heldig jeg er som er frisk.

-Det er typisk jenter, inkludert meg selv, å lengte etter en "drømmekropp." Flat mage, litt markerte muskler osv. Ta en titt rundt om kring deg, i sosiale medier, osv. Da vil du fort oppdage mennesker som lider av fedme. Da kan vi skamme oss over at vi klager på det sunne valpefettet vi har, kjærlighetshåndtak osv.

-Personlighet er så mye viktigere enn utseende på sikt. Du kan være så pen at folk sikler etter deg, men det er ikke særlig positivt hvis du er bitch eller dum og deilig. (Jeg mener ikke at alle pene jenter er sånn, men det forekommer jo. Gjør det ikke?) Fokuser på dine sterke sider:)

-Se på deg selv i speilet hver morgen og si: "Takk for at jeg våknet frisk og rask i dag. Guri så nydelig jeg er! -med et snev av ironi. Da får man trent smilebåndet:)

-Tren og spis det du føler er sunt for din kropp. Det hjelper!

Til slutt vil jeg si at hver og en av oss er UNIKE. Vær fornøyd med deg selv slik du har blitt skapt!:)

Annonse
Skrevet

Slutt å sammenligne deg selv med andre!

Skrevet

Tror egentlig det er middels pene jenter som føler seg penest, mens de vakreste ofte ikke føler seg så pene. Tror middels pene jenter får best feedback, i form av at de ikke er noen trussel og at menn føler at den typen kvinner er overkommelig. :)

Skrevet

Spennende problemstilling dette her, hva er det som definerer hva som er vakkert?

Hvis jeg tenker på ett menneske som er noe som er pent er fordi de smiler mye og har en positiv utstråling:)

Gjest madeleinee
Skrevet

Var koselig å lese denne tråden og må si jeg likte de rådene som ble gitt her. Tror jeg skal prøve de ut. Begynte til og med å le av det santus skrev: "-Se på deg selv i speilet hver morgen og si: "Takk for at jeg våknet frisk og rask i dag. Guri så nydelig jeg er! -med et snev av ironi. Da får man trent smilebåndet:)".

Skrevet

Jeg la inn ett dårlig bilde på beautiful people ( som jeg synes er overfladisk ja, men skulle se for morro skyld, og jaggu er det ikke plass til meg og i de vakres verden :sovne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...