AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Noen som har hatt/har kausjonist på lånet sitt? Hvor mye hjalp det? Vi skal kjøpe hus, og har fått kausjonist. Har ikke vært i banken enda. Vi har egentlig ikke nok egenkapital + at en av oss ikke har fast jobb enda (men det kommer nok i løpet av de første mnd etter kjøpet) Tror dere vi får når vi har kausjonist? Vi vil ha 2,3 mill.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Kausjonist gjør at man kan få lån utover 85% av kjøpesum, men man får uansett ikke høyere lån enn at man kan betjene det ut fra bankens beregninger. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Ok, så bra, det er jo akkurat det vi trenger TS
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Fikk beskjed om at det hadde null betydning at jeg hadde kausjonist med nedbetalt leilighet. Hadde også 60% i egenkapital. De så rett og slett på min inntekt og hva de mente jeg kunne klare å betale hver måned. Jeg sleit virkelig med å få nytt boliglån.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Fikk beskjed om at det hadde null betydning at jeg hadde kausjonist med nedbetalt leilighet. Hadde også 60% i egenkapital. De så rett og slett på min inntekt og hva de mente jeg kunne klare å betale hver måned. Jeg sleit virkelig med å få nytt boliglån. Høres rart ut.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Fikk beskjed om at det hadde null betydning at jeg hadde kausjonist med nedbetalt leilighet. Hadde også 60% i egenkapital. De så rett og slett på min inntekt og hva de mente jeg kunne klare å betale hver måned. Jeg sleit virkelig med å få nytt boliglån. Med så mye egenkapital trengte jo ikke du kausjonist. For den gjør bare at man kan få topplån i stedet for egenkapital.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Høres rart ut. Med så mye egenkapital trengte jo ikke du kausjonist. For den gjør bare at man kan få topplån i stedet for egenkapital. Som jeg sa klart i fra om så er betjeningsevnen viktigst og da etter hvordan banken tenker. Har du ikke den så hjelper det ikke med kausjonist og egenkapital. 2
Alison Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 Som jeg sa klart i fra om så er betjeningsevnen viktigst og da etter hvordan banken tenker. Har du ikke den så hjelper det ikke med kausjonist og egenkapital. Riktig. Kausjonist gir deg ikke mer penger hver måned til å betale lånet med. Banken vil se på at du har både nok sikkerhet og nok betjeningsevne til å få lån. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå