AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Hei Noen som vet hvordan det er å bo på Bærums Verk, både for store og små? Jeg er redd for et sossete miljø, hvor fokus er på å ha riktig klær, bil, veske ol. Slikt miljø orker jeg ikke.....
pink83 Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 fantastisk....selv oppvokst der, uten masse penge å det gikk kjempe fint. det blir hva man gjør det til tenker jeg ,gruppepress er over alt. flyttet mange ganger etter jeg bodde der men det er fremdeles "hjemme".
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Kusinen og fetteren min har vokst opp der, den delen av familien er vel klassisk middelklasse. Foreldre som er vanlige ansatte i bank \ kommune osv. Det kan av og til være litt sjokkerende å høre om enkelte av venninnene og kompisene deres som ved en alder av 20 slår seg ned med egen leilighet på aker brygge men må si at de og har fått enkelte invitasjoner jeg misunner dem. "Bli med oss til syden i ett par uker" eller liknende. Litt mye sminkebruk er det men det er virkelig ikke "så" ille.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Bærums Verk og Lommedalen er jo kjent som de landligste delene av Bærum, det er jo ganske "på landet", og absolutt ikke snobbete etter min erfaring. Jeg har to gode venninner som har vokst opp der, har vært der mye i barndom/tenårene, så jeg vet dette. De mest "snobbete" stedene i Bærum er Jar, Stabekk og Nesøya, det er jo i de områdene de rikeste bor. Jeg vokste selv opp på Jar og har bodd rett ved Nesøya selv. Både Jar, Stabekk, Nesøya har absolutt sin sjarm, men kommer man fra en arbeiderklasse familie TROR jeg man vil føle seg utenfor der... Et stor pluss er at det er et trygt miljø på alle de nevnte stedene! :-) Dette er det jo politisk ukorrekt å si (derfor er jeg annonym nå), men det er færre innvandrere på Bærums Verk enn i Sandvika (for ikke å nevne på Rykkinn...), og jeg tror at det skaper et roligere miljø med færre konfliker på skolene f.eks. Bærums Verk handelsted med de gamle husene er jo også kjempesjarmerende... :-) Lykke til med valget ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå