Gå til innhold

Fredslilje som henger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pottet om en av fredsliljene mine for et par uker siden, og jeg har merket at noen av bladene (kanskje 20% av planten) henger ned. Jeg kan vanne planten når bladene henger, og så reiser den seg som den skal gjøre, men disse få bladene blir altså igjen.

Hva har jeg gjort galt? Og hva kan jeg gjøre for å fikse den igjen, slik at ALLE bladene reiser seg etter vanning?

På forhånd tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at røttene på den siden har fått en skade under ompottingen...?

Har fredslilje selv - den er så snedig for den sier i fra når den er tørst :P - men har aldri opplevd at ene siden er slappere enn den andre. Nå er jeg ikke noen blomsterekspert og har heller ikke spesielt grønne fingre, men det første jeg tenker på er røttene. Kan kanskje også ha noe med hvor hardt og jevnt jorden er pakket rundt planten eller noe...?

Skrevet

Litt ot men, hadde det ikke vert for fredsliljene mine hadde ingen av plantene mine fått vann.

• Liker 1
Skrevet

Mulig at røttene på den siden har fått en skade under ompottingen...?

Har fredslilje selv - den er så snedig for den sier i fra når den er tørst :P - men har aldri opplevd at ene siden er slappere enn den andre. Nå er jeg ikke noen blomsterekspert og har heller ikke spesielt grønne fingre, men det første jeg tenker på er røttene. Kan kanskje også ha noe med hvor hardt og jevnt jorden er pakket rundt planten eller noe...?

Hm, kanskje det. Tenkte på det, siden problemet startet etter ompottingen, men har jo ikke peiling på sånt :gjeiper: Jeg får se hvordan det ser ut der. Tusen takk for svar ivertfall!

Og ja, fredsliljer er utrolig gode, som varsler når de trenger vann :)

Håper også andre har noen innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...