Gå til innhold

Er barnehagen liksom en overformynder for foreldrerollen?

Anbefalte innlegg

Gjest bevarres
Skrevet

Hva har det med min sak å gjøre? Ville du også synes det var ok at barnehagen brukte ditt barn til å få flere ansatte? Mitt barn hadde ikke språkproblemer og har aldri hatt behov for logoped.

Det er jo selvsagt sånn at barnehager må ha barn med spesielle behov for å få tilført flere ressurser. Da kan man spørre seg om ikke barnehager selv bruker barn til å få dette oppfylt. I ei lita bygd som den jeg bodde i så har de jo også få barn å ta av.

Hva har så din sak med tråden å gjøre? Eller har ikke andres positive opplevelser lov til å komme fram pga dine dårlige opplevelser?

• Liker 3
Skrevet

Hva har så din sak med tråden å gjøre? Eller har ikke andres positive opplevelser lov til å komme fram pga dine dårlige opplevelser?

Ble det ikke stilt spørsmål om barnehagen bedriver overformynderi da? Er alle her positive eller er det ikke lov å stille kritiske spørsmål?

Når en barnehage tar med barna på politiske demonstrasjoner så kan man virkelig lure på hva de driver med og om alle foreldre må ha samme meninger!

Det er fakta at barnehager får ekstra midler om de har barn med spesielle behov. Hvorfor bruker de barn til å motta dette og stilles det spørsmål så blir man meldt til barnevernet!

Skjønner at man har behov for å rettferdiggjøre sine handlinger og meninger! Men tro ikke alt alle foreldre er naive fjols!

Skrevet

Jeg er i hvert fall glad for at min sønn fikk føre var-hjelp da han slet med språket og fikk logopedhjelp i barnehagen slik at det meste hadde løst seg da han begynte på skolen.

Var det barnehagen som søkte logoped? min sønn sliter med utale og lurer på om jeg må søke eller om jeg kan spørre bhg??

Skrevet

Ble det ikke stilt spørsmål om barnehagen bedriver overformynderi da? Er alle her positive eller er det ikke lov å stille kritiske spørsmål?

Når en barnehage tar med barna på politiske demonstrasjoner så kan man virkelig lure på hva de driver med og om alle foreldre må ha samme meninger!

Det er fakta at barnehager får ekstra midler om de har barn med spesielle behov. Hvorfor bruker de barn til å motta dette og stilles det spørsmål så blir man meldt til barnevernet!

Skjønner at man har behov for å rettferdiggjøre sine handlinger og meninger! Men tro ikke alt alle foreldre er naive fjols!

Åh herregud, deg igjen ja, i ditt korstog mot barnehager og bygdedyret. Get over it!

Klart det er lov å komme med forskjellig syn og opplevelser, men det var jo du som startet med å kommentere at noen andre sitt innlegg ikke hadde noe med din sak å gjøre, så da må du jo regne med å få forklart at andre har like mye rett til å komme med sine erfaringer som du med dine.

• Liker 1
Skrevet

Åh herregud, deg igjen ja, i ditt korstog mot barnehager og bygdedyret. Get over it!

Klart det er lov å komme med forskjellig syn og opplevelser, men det var jo du som startet med å kommentere at noen andre sitt innlegg ikke hadde noe med din sak å gjøre, så da må du jo regne med å få forklart at andre har like mye rett til å komme med sine erfaringer som du med dine.

Nei, det hadde ikke noe med min sak å gjøre, så hvorfor legge det under mitt innlegg? Skjønte ikke hva det hadde med det jeg skrev i det hele tatt å gjøre. Skulle jeg trekke tilbake det jeg skrev fordi hun var så glad for at hennes barn hadde fått hjelp??

Og jeg kommer til å fortelle om mine opplevelser så lenge jeg lever. Lev med det! Jeg er lei av å bli tatt lite seriøst og å bli hånet kun fordi jeg sier det som det er. Det sier også litt om dere som tiljubler barnehager, barnevern og alle som jobber med barn; alltid trekke deres historier i tvil og kalle de korsfarer og annet med negativ ladning.

Skrevet

Nei, det hadde ikke noe med min sak å gjøre, så hvorfor legge det under mitt innlegg? Skjønte ikke hva det hadde med det jeg skrev i det hele tatt å gjøre. Skulle jeg trekke tilbake det jeg skrev fordi hun var så glad for at hennes barn hadde fått hjelp??

Og jeg kommer til å fortelle om mine opplevelser så lenge jeg lever. Lev med det! Jeg er lei av å bli tatt lite seriøst og å bli hånet kun fordi jeg sier det som det er. Det sier også litt om dere som tiljubler barnehager, barnevern og alle som jobber med barn; alltid trekke deres historier i tvil og kalle de korsfarer og annet med negativ ladning.

Jeg forstår deg, MEN du kan ikke forvente at andre som ikke har opplevd slik behandling gjør det. Bra du sprer det likevel, alle skal ikke tro at alt er så inderlig vel- for det er det IKKE

Skrevet

Kanskje du skal legge frem synspunktene dine på en annen måte. Å trampe i vei med sine meninger og opplevelser skaper sjeldent sympati. Og jeg skriver ikke dette for å være ekkel mot deg. Jeg har også møtt mye rart og kjent på vonde ting på alle områder i livet. Jeg innså til slutt at jeg var den eneste som kunne gjøre noe med det og for å bli hørt. :klemmer:

Skrevet

Var det barnehagen som søkte logoped? min sønn sliter med utale og lurer på om jeg må søke eller om jeg kan spørre bhg??

Du kan søke etter det selv,det tror jeg er best. Evt du kan høre med barnehagen hva de mener. Uansett så kan ikke barnehagen søke etter logoped uten at du har samtykket.

Skrevet

Det er veldig vanlig at barnehagen søker om logoped, men da med foreldrenes samtykke. Da vil logopeden komme til barnehagen og ha samtale med foreldre og barnehageansatte for å snakke om hvilke uttalefeil/mangler det dreier seg om. Så vil logopeden observere barnet i lek, og ta noen språktester.

Ny samtale med foreldre/barnehage personal i forhold til videre oppfølging. Vanlig at logoped har et opplegg som hun gjør sammen med barnet f.eks 1 gang i måneden, og at barnehagepersonalet har ansvar for oppfølging de andre ukene når logopeden ikke kommer.

Logopeden snakker gjerne med barnehagepersonal når hun er i barnehagen, og har noen møter med foreldrene - men ikke hver gang hun er der.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skal legge frem synspunktene dine på en annen måte. Å trampe i vei med sine meninger og opplevelser skaper sjeldent sympati. Og jeg skriver ikke dette for å være ekkel mot deg. Jeg har også møtt mye rart og kjent på vonde ting på alle områder i livet. Jeg innså til slutt at jeg var den eneste som kunne gjøre noe med det og for å bli hørt. :klemmer:

Min sak er avgjort så jeg trenger virkelig ingen råd om hvordan jeg skal opptre. Jeg klarte fint selv å ta rotta på de i barnevernet! Og det gjorde jeg nettopp ved å trampe i vei med mine meninger.

Skrevet

Bare hvordan du fremlegger ting her; "ta rotta på", "trampe i vei" gjør jo at det ser ut som du er en person som ikke akkurat er helt på nett. Det er faktisk ganske lett å se for seg at ting ble tatt tak i av en grunn når du skriver som du gjør. Jeg sier ikke at det er slik, men man velger jo selv hvordan man vil fremstå, både på nett og irl.

• Liker 2
Skrevet

Min sak er avgjort så jeg trenger virkelig ingen råd om hvordan jeg skal opptre. Jeg klarte fint selv å ta rotta på de i barnevernet! Og det gjorde jeg nettopp ved å trampe i vei med mine meninger.

Så hvorfor tramper du her inne da? Du fremstår ikke som om du er ferdig med saken når du holder på slik. Det er tydelig at du trenger hjelp til å bli kvitt vreden.

• Liker 1
Skrevet

Bare hvordan du fremlegger ting her; "ta rotta på", "trampe i vei" gjør jo at det ser ut som du er en person som ikke akkurat er helt på nett. Det er faktisk ganske lett å se for seg at ting ble tatt tak i av en grunn når du skriver som du gjør. Jeg sier ikke at det er slik, men man velger jo selv hvordan man vil fremstå, både på nett og irl.

Ja, det er kanskje vanskelig for deg å forstå at man kun ser der skrevne ord her, så tror ikke du skal uttale deg så mye om meg. Jeg er langt mere ydmyk og stillegående i rl, jeg tipper de fleste her inne ville overgått meg i rl. Men opplever jeg urett sier jeg klart og tydelig ifra! Det ligger vel i en jurists natur også at man liker å ta rotta på folk som begår urett!

Skrevet

Så hvorfor tramper du her inne da? Du fremstår ikke som om du er ferdig med saken når du holder på slik. Det er tydelig at du trenger hjelp til å bli kvitt vreden.

Selv om jeg er ferdig med saken så kan da andre oppleve lignende og jeg mener det er viktig at slike ting kommer frem i lyset.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Dette sier meg at du føler deg truet av barnehagens personale. Slapp av, dersom du ikke mishandler ungen din kan de ikke melde deg til barnevernet.

Jobben deres er å passe på ungen din og aktivisere og lære bort noe. De har ikke noe med dine personlige avgjørelser.

Det er verken snakk om mishandling eller dårlig hygiene. Heldigvis. Jeg skjønner at jeg nok har overreagert..

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Oppfølgingssamtale.... MÅ det bety mer kritikk?

Kan ikke det like gjerne dreie seg om positive tilbakemeldinger på at dere har tatt til dere rådene?:klo:

Jo.... Det kan hende du har rett. Får håpe det.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

I mitt barns barnehage tok de med barna på demonstrasjon for lokalsykkehuset uten foreldrenes viten. Dette kom på riksdekkende TV! Som om alle foreldre støttet dette. De påstod også at dette hadde gått ut til foreldrene, men da via bekjente, eller via bygdesladder, og etter at det hadde skjedd. Hva med oss foreldre som ikke var en del av dette? Snakk om å bruke barn til å manipulere med. Jeg ble ganske paff da jeg så det på TV.

Utrolig frekt.

Hadde de det ikke slik da du meldte barnet inn i barnehagen at du skulle skrive under på hva du godkjente og ikke godkjente av barnet i forhold til media da? Vår barnehage er veldig nøye på det.

Skrevet

Ja, det er kanskje vanskelig for deg å forstå at man kun ser der skrevne ord her, så tror ikke du skal uttale deg så mye om meg. Jeg er langt mere ydmyk og stillegående i rl, jeg tipper de fleste her inne ville overgått meg i rl. Men opplever jeg urett sier jeg klart og tydelig ifra! Det ligger vel i en jurists natur også at man liker å ta rotta på folk som begår urett!

Jurist? :fnis:

• Liker 2
Skrevet

Hadde de det ikke slik da du meldte barnet inn i barnehagen at du skulle skrive under på hva du godkjente og ikke godkjente av barnet i forhold til media da? Vår barnehage er veldig nøye på det.

Husker ikke helt, men tror vi skrev under på noe slikt ja. Tror jeg godtok det, men jeg godtok ikke at barna skulle brukes til å fremme politiske meninger!

Gjest difference
Skrevet

Å være jurist handler ikke om å ta rotta på folk, men å hjelpe til med å gjøre opp en urett ved hjelp av loven. Jeg jobber med jurister og kan ikke si at de uttrykker seg på den måten, de vil gjerne vinne saker men de uttaler seg saklig.

Det er helt greit at du har hatt dine negative opplevelser med barnehagen på bygda, noe du har fortalt om og kvernet om i mange år her inne. Det er nok ting som kan bli bedre i barnehager rundt om i landet. Det at du har opplevd noe negativt utelukker ikke at andre kan komme med sine opplevelser som har vært positive. Eller at det du ser på som negativt for deg og ditt barn faktisk kan være noe positivt for andre barn. Det er vel fint å se at noen barnehager faktisk fungerer, er det ikke? Jeg har hatt tre barn i barnehage med overvekt av positive opplevelser, noen småirritasjoner har det vært innimellom men intet alvorlig. Har fått både ris og ros på konferansetimer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...