Gå til innhold

mine penger, hans barn

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert
Skrevet

Akkurat nå er jeg litt frustrert. Min kjære har barn fra før som bør her ca annenhver uke. Det fungerer og ting går bra. Det er bare dette med økonomi. Vi har ikke felles økonomi og deler på faste utgifter. Jeg føler at ting som vi alle skal ha går litt på flyt. Jeg har litt mer penger og det er greit for.meg at jeg kjøper inn mest mat. Men denne mnd har jeg kjøpt alt. Absolutt alt. I tillegg planlegger han ting med barna som jeg må betale for.. jeg synes det er kjedelig. For om jeg sier nei, så blir jeg den kjedelige. Jeg blir gnien. Så derfor kan ikke gjøre noe annet enn å si ja. Er bare så lei av det nå. Men det er bare penger. Det er frustrerende å være stemoren......

Hvordan løsninger har andre på økonomien i sluke familiesituasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med ham, si det som det er. Dette er sånne ting som må diskuteres!

• Liker 2
Skrevet

Enig med personen over. Kommunikasjon! (merkelig hvor mange tråder det egentlig er svaret på alt :sjenert: )

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig må vi snakke om det. Vil bare sortere litt tanker så det blir en ren samtale og ikke utydelig. Føler at jeg ikke har noen valg. Samtidig som jeg ikke er med i sjefsstolen.. fordi det er.ikke mine barn... men jeg skal betale...?!

Gjest Apophis
Skrevet

Hans unger, hans "problem" økonomisk. Om han planlegger ting med barna sine, så får han betale det av egen lomme - dere har jo ikkje felles økonomi så du trenger bare betale din del av regningene, lån/husleie, mat, etc. Selv om du tjener meir, så betyr ikkje det at du skal bidra mest.

Og du skal si nei, ikkje la han suge penger ut av deg for ting HAN planlegger uten å inkludere deg eller la deg få noe å si først (slik eg forstår det?). Drit i om det gjør deg "kjedelig" eller "gnien", for det er du nok ikkje. Hvem meiner det forresten, han eller ungene hans eller alle?

• Liker 4
Skrevet

Enig med personen over. Kommunikasjon! (merkelig hvor mange tråder det egentlig er svaret på alt :sjenert: )

Mhmm, folk kvir seg så alt for ofte for å gjøre det som skal til! Det er bare en løsning som faktisk fungerer, og det er å ta den ubehagelige samtalen! Si hvordan du føler det og være dønn ærlig

Fy faen hvor deilig dønn ærlige forhold er!

• Liker 1
Skrevet

Omg! Har ikke problem med å prate med samboeren.min.... det er ikke det som er cluet her!

Jeg er interessert i andre sine løsninger i sluke.situasjoner.... så fint om vi kunne holdt oss til det!

• Liker 1
Skrevet

Mannen min har helgebarn - og vi har felles økonomi. Vi tar mat og litt snop til de helgene unga er her, av fellesbudsjettet. Det samme hvis min voksne sønn kommer hjem en tur. Skal de på kino,svømmehall eller kjøpe noe ekstra utenom dette, betaler han dette selv for sine egne barn.

Skrevet

Vi har mine og dine barn. Driften av hus og hjem deler vi i to. Mat deler vi også i to, men det er fordi vi ser at i vårt tilfelle så er det sånn nogenlunde jevn. Jeg velger mine innkjøp i forhold til mine barn. Han velger sitt. Gjør vi noe sammen så deler vi kostnaden ut i fra hva som er riktig. Vi teller ikke ører, men fordeler kroner. Jeg har overhode ingen ønsker i å delta i driften av hans barn og ikke han i mine. Vi har også forskjellig oppfatning om hva og hvor mye som skal brukes.

Du må jo bare sette foten ned og ha en tydelig avtale om fordelingen av det økonomiske. Da blir det helt klart hva som er en kostnad for hans barn og den må han bære selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...