AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Nå har jeg for 10 gang fått tilsnakk og kjeft fra naboer fordi min far lar tispa si løpe rundt i bygda. Det er en ustabil hund som biter når den blir redd, og det er hun stort sett hele tiden. Jeg har ikke en dritt med dette å gjøre, og har prøvd å fortelle ham at han må holde henne inngjerdet eller i bånd, det vil han ikke. Neivel, nå har han blitt rapportert til politiet så mange ganger at jeg bare venter på at de tar turen ut her og får dyret avlivet, egentlig. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er lei av å få kjeft, og er lei av å forklare og kjefte.
LexSuperior Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Da ville jeg kanskje ringt til dyrebeskyttelsen og bedt dem hente hunden før politiet dreper den? Det er jo ikke hundens feil. Jeg gidder i hvertfall ikke å sympatisere med deg når du vil få hunden drept! Skjønner frustrasjonen din, men TA DEG SAMMEN! 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Ups, jeg har tydeligvis gjort meg selv SVÆRT misforstått i innlegget!! Jeg vil ikke at hunden skal bli drept av politiet, for all del ikke!! Jeg søker etter alternativer, og det å ringe dyrebeskyttelsen var en god ide, men de hadde ikke kapasitet og ba meg faktisk få hunden avlivet hvis det ikke var tilstrekkelig for dyrehold. For politiet har vært her ute et par ganger allerede og snakket til min far, og jeg vet at de neste gangene de kommer, er det fordi det skjer noe. Jeg vil ikke at noen skal bli skadd, og jeg vil ikke at hunden skal bli avlivet. Jeg var så oppgitt og frustrert da jeg skrev innlegget at jeg fremstår som om jeg ønsker å få den skutt, det gjør jeg ikke! Jeg lurer på hvor lang tid politi setter på løshunder som dette før de begjærer avliving når eier ikke greier å holde på den selv, hvor lang tid har jeg altså. 1
LexSuperior Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Å ja.. Det vet jeg ikke du.. Men tror desverre det er ganske raskt:/
Gjest finurlig Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Å ja.. Det vet jeg ikke du.. Men tror desverre det er ganske raskt:/ Det tror jeg også "/ Men selvfølgelig avhenger dette av kapasiteten til dyrlegen som skal avlive den. Jeg håper du kan finne en løsning før det går så langt, kanskje få politiet til å ta en prat med faren din så han skjønner alvoret?
Gjest Badabing Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Jeg vet dessverre ikke Men om dyrebeskyttelsen har kapasitet, kan du ikke hvertfall ta kontakt med dem på nytt og forklare situasjonen og kanskje de kan finne et midlertidig fosterhjem? Eller ha deg i tankene om de får kapasitet? Eller at de kan legge ut en annonse på sidene sine? Jeg vet ikke om akkurat de gjør det, men det finnes jo andre hundeomplasseringer også. Og det går jo an å legge ut annonse på finn og dyrenett.no også. Forklar situasjonen, og kanskje er det noen snille mennesker med kapasitet som vil gi hunden en sjanse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå