Leksie Skrevet 20. januar 2012 #1 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei! Nå er jeg akkurat ferdig med trafikalt grunnkurs som jeg har utsatt i så lang tid... Det som er. Jeg trenger lappen fort!! Har dere noen tips til hvordan jeg kan "forte" meg gjennom trinnene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #2 Del Skrevet 20. januar 2012 Du kan ta intensivkurs, her er link til kjøreskole der du kan fikse det på 2 uker. Men det koster jo litt. http://www.forerkort.no/#Slik%20kan%20du%20ta%20f%C3%B8rerkortet%20p%C3%A5%202%20uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Del Skrevet 20. januar 2012 Det er egentlig ikke noe snarvei til lappen. Du må øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve. Øvelskjør hver dag. Ta teoriprøven så fort som mulig, da blir du enda mer motivert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillymin Skrevet 20. januar 2012 #4 Del Skrevet 20. januar 2012 Er det ikke slik at man må ha ti kjøretimer? Eller er det ikke sånn lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bellabulla Skrevet 20. januar 2012 #5 Del Skrevet 20. januar 2012 man MÅ ikke ha noen kjøretimer, men det anbefales! Når du øvelseskjører får du fort en følelse av at du er utrygg, for du vet ikke om du kan stole på deg selv siden du kjører rundt uten erfaring blant tusenvis av bilister som har det. Og du er aldri så trygg som når du sitter med en kjørelærer, som kan ta kontroll når som helst. I tillegg vil du ikke ta til deg uvaner foreldrene dine har, om det er de du kjører med ellers. De har jo tross alt tatt lappen under andre forhold, og det er nye "regler" og formaliteter rundt det å kjøre nå. Så noen timer ville jeg anbefalt deg. Og kjøreskolene er åpne for å få det unna på kort tid, jeg følte nesten at de pushet meg til å gjøre det FOR fort. Kjører du mye på fritiden i tillegg så får du to kjøretimer i uka om du vil, og kan ta alt rimelig kjapt. Men det største hinderet til de fleste som øvelseskjører er psyken, å få trua på seg selv så fort som mulig og stole på seg selv. Det hjelper også å ta et ti-minutt før du legger deg og visualiser at du kjører. "Nå kommer jeg til den hindringen, da må jeg gjøre sånn og sånn" og se for seg div. situasjoner. Det eneste du MÅ ha er vel glattkjøring på bane med kjørelærer, langkjøring og mørkekjøring (om du ikke tok det på trafikalt grunnkurs, men det måtte du vel..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Del Skrevet 20. januar 2012 man MÅ ikke ha noen kjøretimer, men det anbefales! Når du øvelseskjører får du fort en følelse av at du er utrygg, for du vet ikke om du kan stole på deg selv siden du kjører rundt uten erfaring blant tusenvis av bilister som har det. Og du er aldri så trygg som når du sitter med en kjørelærer, som kan ta kontroll når som helst. I tillegg vil du ikke ta til deg uvaner foreldrene dine har, om det er de du kjører med ellers. De har jo tross alt tatt lappen under andre forhold, og det er nye "regler" og formaliteter rundt det å kjøre nå. Så noen timer ville jeg anbefalt deg. Og kjøreskolene er åpne for å få det unna på kort tid, jeg følte nesten at de pushet meg til å gjøre det FOR fort. Kjører du mye på fritiden i tillegg så får du to kjøretimer i uka om du vil, og kan ta alt rimelig kjapt. Men det største hinderet til de fleste som øvelseskjører er psyken, å få trua på seg selv så fort som mulig og stole på seg selv. Det hjelper også å ta et ti-minutt før du legger deg og visualiser at du kjører. "Nå kommer jeg til den hindringen, da må jeg gjøre sånn og sånn" og se for seg div. situasjoner. Det eneste du MÅ ha er vel glattkjøring på bane med kjørelærer, langkjøring og mørkekjøring (om du ikke tok det på trafikalt grunnkurs, men det måtte du vel..). Man MÅ ha risikokurs, teoriundervisning på kjøreskolen, 3 timers blanda kjøring med kjørelærer, mørkekjøring, langkjøring, glattkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bellabulla Skrevet 20. januar 2012 #7 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Man MÅ ha risikokurs, teoriundervisning på kjøreskolen, 3 timers blanda kjøring med kjørelærer, mørkekjøring, langkjøring, glattkjøring. Hvordan vet du det? Bare undrer, for jeg har ikke fått beskjed om at jeg må ha teoriundervisning eller blanda kjøring med kjørelærer. Mørkekjøring slapp jeg fordi jeg tok det under trafikalt grunnkurs. Risikokurs har jeg heller ikke fått beskjed om at jeg må ha, så kun langkjøring og glattkjøring her.. Og jeg spurte kjørelærenen: hva MÅ jeg ha? Endret 20. januar 2012 av bellabulla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #8 Del Skrevet 20. januar 2012 Hvordan vet du det? Bare undrer, for jeg har ikke fått beskjed om at jeg må ha teoriundervisning eller blanda kjøring med kjørelærer. Mørkekjøring slapp jeg fordi jeg tok det under trafikalt grunnkurs. Risikokurs har jeg heller ikke fått beskjed om at jeg må ha, så kun langkjøring og glattkjøring her.. Og jeg spurte kjørelærenen: hva MÅ jeg ha? Jeg tok nettopp lappen. Vi tok Risikokurs på kjøreskolen, det i forkant av langkjøring. Kurset varer 6 timer til sammen, fordelt på 2 trinn, og koster 1000kr. 3 timer blanda kjøring er i trinn 2 eller noe, da skal kjørelærer se at vi behersker kjøring på landevei, trafikkert område, boligfelt, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå