AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Hadde besøk av en venninde en times tid i går kveld, og fikk nettopp vite at hun har fått omgangssyke i natt. Jeg håper virkelig ikke jeg er smittet! Det er noe av det verste jeg vet og har helt angst for å få det. Vet det er skikkelig dårlig gjort å tenke på meg selv når jeg får vite at andre har blitt syke, men jeg kan ikke noe for det! Er det noen som vet om det er stor sjans for at jeg blir syk? Hun virket jo ikke syk i går, men dt var jo bare fordi den ikke hadde brytt ut enda. Er man smittsom før man selv har blitt syk? Håper noen vet, før jeg får nervøst sammenbrudd.
Sweetpea25 Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Man er vel smittsom så lenge man har smitten i kroppen, men det er vel nå når hun er dårlig hun er mest smittsom. Også bør du vente i 48 timer etter siste symptom til du møter henne igjen. Tror det er liten sjans for at du skal bli dårlig.
Sweetpea25 Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 (endret) *Dobbelpost* Endret 20. januar 2012 av Sweetpea25
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Hvis det er Noroviruset, som er ganske så vanlig nå, så smitter man også før man får symptomer og etter man er symptomfri. Inkubasjonstiden er 12-48 timer. Du kan lese mer om det her
pantora Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Man er smittsom både før og etter at man har symptomer.. Men aller mest smittsom når det "står på", og det er i hovedsak gjennom dråtesmitte og dårlig hygiene det smitter. Spiste dere sammen?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Man er smittsom både før og etter at man har symptomer.. Men aller mest smittsom når det "står på", og det er i hovedsak gjennom dråtesmitte og dårlig hygiene det smitter. Spiste dere sammen? Nei vi spiste ikke sammen, hun var bare innom en tur på kvelden. Hadde ikke noe fysisk kontakt med henne, vi bare satt å pratet litt.
pantora Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Nei vi spiste ikke sammen, hun var bare innom en tur på kvelden. Hadde ikke noe fysisk kontakt med henne, vi bare satt å pratet litt. Jeg kysset en gang ei jente en kveld, og morgenen etter fikk hun omgangssyken.. Og jeg fikk det (utrolig nok) ikke. Om det kan være til noe "trøst".
Ragg Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Tror du kan slappe av, mamma og pappa passet lillegutt her på 1 år, de matet han og smasket på han, når jeg kom hjem rett etter han hadde lagt seg så begynte han å kaste opp. Mamma holdt han mens jeg vasket osv, de fikk ingenting ) Eneste jeg fikk etter to døgn med vask av oppkast var en voldsom kvalme som varte i noen timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå