Stinelin Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Jobber med budsjettet, men det er ikke lett! Vi planlegger å ha fri bar med øl, brus, rødvin og hvitvin. Har noen erfaring med hvor mye man regner pr. voksen person som drikker øl og vin? - Totalt ca 70 voksne gjester. - Vet at 2-3 er avholds, og flere kjører og ammer nyfødte unger. - Utover det de får i baren tar de med det de måtte ønske av brennevin ol. - Bryllupet er i august Trenger også innspill på fordeling av øl, rødvin og hvitvin om noen har tanker om det.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 I min søsters bryllup var vi ca 60 stk. Noen som kjørte, ingen avholds og ingen med barn. Det gikk 180 enheter drikke fra den frie baren, men ca halvparten av disse var gin tonic.
Mischa Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Står dere for baren selv? Hvis dere står for alkoholen er sikkert terskelen litt lavere for at de forsyner seg oftere, så kanskje 4 enheter per voksen? Men kostnaden blir jo ikke så høy om dere står for innkjøpet selv
Stinelin Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2012 Takk for tips til antall enheter, greit å gå utfra. Hvordan gjør vi beregningen på rød- og hvitvin tro? Jeg tror alltid at det går mye rødvin fordi det er min favoritt. Men det er jo i august, og kanskje varmt vær, så kanskje folk drikker hvit også? Så er det halvtørr og tørr, lett og fyldig. Ser for meg èn type rødvin, men hvitvin er jo så ulik om den er tørr eller halvtørr... Vinen til maten ordner vertskapet, så står vi for baren selv. Har store planer om å brygge ølet selv, og kjøpe vin i 3liters kartonger. Har ingen "vinsnobber" i familien, jeg er kanskje verst, og takler vin fra kartong Ser at vår favorittvin Doppio Passo nå koster 399,-, må lete etter en litt rimeligere.
Evie Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Vi sparer mye på å ta en del turer til sverige, vet ikke om dette er noe alternativ for dere da. Vi skal ha mest venner i vårt bryllup og har derfor beregnet ganske mange fler enheter pr pers enn dere ser jeg, men tenker som så at vi kjøper jo kun drikke vi liker selv så om det blir for nye har vi vin resten av sommeren :-) et tips er å ha en dunk med rosevin i baren. Mange setter pris på dette på sommeren :-)
Thyfire Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Fra bryllupsguiden.no Kostnader for drikkevarer Beregn 3-4 enheter per person til maten og 4-5 enheter per person, for både velkomst og middagsservering. Hvor mange glass (enheter) per flaske kan dere regne med: 1 vin = 5 enheter. Pris fra kr. 120,- 1 liter sprit = 25 enheter. Pris fra kr. 200,- 1 øl/ rusbrus = 1 enhet. Pris fra kr 14,- 1 Cognac = 17 enheter Pris fra kr 300,- 1 likør = 17 enheter Pris fra kr 160,- 1 acevitt = 17 enheter. Pris fra kr 200,- Pris totalt ca. kr 5500,- for ca 60 gjester som drikker alkohol Det er her tatt utgangspunkt i: 24 flasker vin á 5 enheter 2 flasker sprit á 25 enheter 60 øl og 20 rusbrus á 1 enhet 2 konjakk og 2 likør á 17 enheter 1 acevitt á 17 enheter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå