AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Jeg tenker å kjøpe 6 spisestuestoler....vil ha noen som er gode å sitte lenge i siden spisestua blir mye brukt. Har eikebord. Har du noen å anbefale?
Betty2 Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 http://fagmobler.no/index.php?kat_id=96&id=1745 Jeg synes dise stolene, er kjempe gode å sitte. kan sitte i timesvis, uten at mann får tresmak en viss plass.
juliane Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Jeg ELSKER våre fra Ånnøs 3000-serie; slike. Våre er i svart stoff med eikebein, det finnes flere farger både i stoff og hud, og tre (tror jeg) ulike farger på beina. Myke og gode både for rumpe og rygg, kan sitte der i timesvis! Og så syns jeg de er superfine også.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Hei og takk for svar begge to:-) Glemte å skrive at jeg ikke like sort...:-) Men likte de fra Ånnø veldig godt og de finnes jo i flere farger. Men hva med vedlikehold og om stoffet blir stygt? Er vel ikke bare og bare å trekke om stolene? Hm....går i tenkeboksen:-)
juliane Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Jeg tror det skal mye til at det blir stygt. :)Samboeren min kjøpte to stk da han kjøpte leilighet for 4,5 år siden, og så kjøpte vi fire til da vi kjøpte større leilighet i sommer. Har ikke sjanse til å se hvilke av dem som er brukt hver dag i årevis og hvilke som er helt nye.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 TS her:-) Ok,da er det nok veldig god kvalitet..og det liker jeg. Vet du hvilke farger de finnes i? Fant det ikke ut på bohus sine sider og har googlet litt,men finner det ikke. Ser det er kampanjepris på de stolene nå,1799:-) Takk for svar forresten!!
juliane Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Vet ikke, men husker det var flere valg da vi bladde gjennom stoffprøvene - men vi lette bare etter lik som vi hadde, så jeg så ikke så godt etter. På side sju her ser du noen eksempler i alle fall, ellers vil jeg anbefale å ta en tur på bohus og se på den "stoffprøveboka".
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 Tusen takk:-) Såg litt fine ut i grønt også syns jeg. Jeg har 6 andre spisestuestoler og lurer på å begynne med 2 av de aannø.....men lurer på om det blir rotete med ulike stoler. Du syns ikke ryggen på de stolene er smal? Når du sitter tenker jeg....ser bare sånn ut,men de er jo som du skrev god å sitte i:-) Skal ta meg en tur på Bohus en dag...må kjøre 2 timer dit,men det er det verdt:-) Takk for svar.
juliane Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 Har aldri tenkt over at de er smale, tror det bare ser sånn ut fordi de er såpass høye og de smalner vel litt inn øverst tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #10 Skrevet 20. januar 2012 Ok:-) De ser veldig fine ut:-) og jeg tror ikke man blir så lett lei av de,ganske klassiske. SKal prøvesitte litt i butikken....så nå er det bare fargen jeg må bestemme meg for. Kanskje mannen også skal få et ord med i laget:-)))tihi
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 Du må jo si noe om prisen du er villig til å betale for pr. stol. Har forslag jeg, men da må jeg vite at 6.000 kr pr stol er ok.
Kosemose Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 Jeg er veldig godt fornøyd med den klassiske "sjuern", som jeg syns er pene, gode å sitte på og enkle å holde rene. Om jeg måtte bytte de ut, hadde det vært til Scandia-stoler. Ikke bare er de vakre, klassiske og gode, men de er i tillegg norsk design! For meg er det et poeng å finne stoler som er varige, som aldri går av moten og som ikke havner på dynga etter 5 år.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 Jeg er veldig godt fornøyd med den klassiske "sjuern", som jeg syns er pene, gode å sitte på og enkle å holde rene. Om jeg måtte bytte de ut, hadde det vært til Scandia-stoler. Ikke bare er de vakre, klassiske og gode, men de er i tillegg norsk design! For meg er det et poeng å finne stoler som er varige, som aldri går av moten og som ikke havner på dynga etter 5 år. Nettopp det jeg mente med at TS måtte si noe om prisnivået hun ser for seg. Er helt enig at de stolene du linket til er bare fine og faktisk veldig gode å sitte i.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #14 Skrevet 21. januar 2012 Hei ogjen. TS her:-) Når det gjelder pris tenker jeg egentlig noe under 3000....men klart hvis jeg finner noen jeg liker veldig godt kan jeg vurdere å betale mer. Likte godt Scandiastolen. Har også vurdert Rondo -stol hvis dere vet hva jeg mener ( har ikke link...) Den ligner på syvern,men er avrunda oppe,syns den er veldig fin.
Gjest Jytte Skrevet 21. januar 2012 #15 Skrevet 21. januar 2012 Jeg er veldig godt fornøyd med den klassiske "sjuern", som jeg syns er pene, gode å sitte på og enkle å holde rene. Om jeg måtte bytte de ut, hadde det vært til Scandia-stoler. Ikke bare er de vakre, klassiske og gode, men de er i tillegg norsk design! For meg er det et poeng å finne stoler som er varige, som aldri går av moten og som ikke havner på dynga etter 5 år. Enig med Kosemose, jeg elsker mine Arne Jacobsen - syverstoler. De kommer mest sannsynlig til å følge meg resten av livet.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Takk for svar:-) Hvilken farge har du på syvern? Hva betalte du pr stk og hvor kjøpte du de?De er veldig fine - og viktig at de er tidløse.
Gjest Jytte Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 Mine er hvite, jeg kjøpte dem for noen år siden hos en lokal forhandler av designmøbler ... og jeg tror jeg betalte litt over 3000 kroner pr stk.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #18 Skrevet 21. januar 2012 Ok:-) Sikkert fint med hvite. Vet du noe om Rondo-stolen,om de er gode å sitte i? Den ligner veldig på syvern i form...
Gjest Jytte Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 Ok:-) Sikkert fint med hvite. Vet du noe om Rondo-stolen,om de er gode å sitte i? Den ligner veldig på syvern i form... Kjenner ikke til dem annet enn på bilder .. synes de er fine og litt rimeligere enn syveren. Helt sikkert gode å sitte i - men jeg ville nok prøvesittet før jeg kjøpte dem
Kosemose Skrevet 21. januar 2012 #20 Skrevet 21. januar 2012 Ok:-) Sikkert fint med hvite. Vet du noe om Rondo-stolen,om de er gode å sitte i? Den ligner veldig på syvern i form... http://www.dinside.no/344398/en-stol-tre-priser Rondo er ikke akkurat billig den heller, selv om den koster halvparten av "sjueren", så jeg personlig ville nok heller brukt litt lenger tid på å kjøpe alle stolene og gått for "sjueren" heller enn Rondo. Hvis jeg først skulle kjøpt stoler til over tusen kroner stykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå