Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på et fellesintervju hos et flyselskap til uken, og har ikke fått noe annen info enn tid og sted og at jeg må ha med meg referanser.

Men hva menes egentlig med referanser? Skal jeg ha med en liste med navn og nummer til referansene mine, eller skal jeg få noen til å skrive en slags anbefaling som jeg skal ta med meg? (dette er et svensk selskap)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,ikke mange som skriver ref lenger men kun at du har jobba der f.o.m dato og t.o.m. men du må nok høre med gamle arb.givere og spør først om de vil ha tlf og er villig til det.Ikke alle er like villige..

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Enig med hufsa! i å spørre først. Jeg fikk plutselig telefoner der en bekjent av meg hadde oppgitt meg som referanse og gitt de telefonnummeret mitt (dette var dog ikke i forbindelse med jobb, men i forbindelse med kjøp og salg). Hadde satt pris på å bli spurt først, så jeg hadde vært litt forbredt. Og eventuelt kunne sagt nei til at Gud og hvermann skulle ringe meg.

Skrevet

Ta med deg CVen din hvor du har 2 referanser klare. Som andre sier, ta kontakt med disse referanse først, og hør om det er i orden at du setter opp som referanse. Hvis det er gamle referanser, er det greit å si fra.

Skrevet

Heia,ikke mange som skriver ref lenger men kun at du har jobba der f.o.m dato og t.o.m. men du må nok høre med gamle arb.givere og spør først om de vil ha tlf og er villig til det.Ikke alle er like villige..

Det er attest du snakker om Hufsa!

Referanser er tidligere arbeidsgivere som kan fortelle noe om deg som arbeidstaker. Det er vanlig å oppgi minst to, kanskje tre. Du trenger ikke ta med en hel liste med navn som du sier. Skriv ned navn, arbeidssted, stilling og tlf.

Å skrive en anbefaling, blir vel litt som en attest. Det er en beskrivelse av arbeidets varighet og størrelse, oppgaver og stillingstittel. Mange skriver også noe personlig om deg. Dette har du krav på fra alle arbeidsgivere som du slutter hos, eller hvor du blir sagt opp.

Men siden de ikke spurte om dette nå, så antar jeg at de kun vil at du skal ha med referanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...