AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Vet det er opprettet ørten-og-fjaksten tråder her før, men klarer ikke la være allikevel... Er på dag 10 DPO. Tok en billigtest i dag tidlig - klarte å vente sånn ca 30 sekunder før jeg tenkte "jaja, viser den ikke positivt med det samme så kan det være", og kastet den i søpla. Et kvarter senere tok jeg den opp av søpla bare på "gøy", og der var det en svak rosa strek i tillegg til den andre. Nå vet jeg at jeg bør teste igjen om et par dager, eller dersom mens ikke kommer. Men er det andre som har erfaring med billigtester? Blir de alltid svakt rosa på overtid selv om man ikke er gravid?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Jeg lurte på det samme da jeg testet tidlig, det tok liksom evigheter før (den svake) streken kom. Jeg fikk samboeren min (mann, åpenbart ikke gravid) til å ta en bare for å sjekke, og den holdt seg kritthvit. Streken kom tidligere for hver gang jeg testet til det ikke var tvil Poster som anonym jeg, ser at det å tvinge samboeren til å teste kan virke litt kontroll-kjerring...
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 TS her... Hehe. Litt desperat er det vel lov å være :gjeiper: Jeg har vært gravid fire ganger (en selvbestemt abort, 2 MA og et barn), og såvidt jeg kan erindre testet jeg aldri positivt før forventet mens (men så testet jeg også kun fordi den aldri kom). Den positive streken var aldri kjempeklar på mine tester uansett. Desperat som jeg er tok jeg en billigtest for 4 dager siden også. Da var den blendahvit .
83` Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Eg trur du er gravid Sidan du tok den opp igjen berre eit kvarter etter tidsfristen, og der var ein tynn raud strek der, skal det mykje til at den har dukka opp av seg sjølv uten hormon! Lykke til! Skal sjølv teste om ei vekes tid!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Eg trur du er gravid Sidan du tok den opp igjen berre eit kvarter etter tidsfristen, og der var ein tynn raud strek der, skal det mykje til at den har dukka opp av seg sjølv uten hormon! Lykke til! Skal sjølv teste om ei vekes tid! Det er alltids lov å håpe. Selv om streken var svak var den definitivt rosa også - og like tykk som den andre (ikke grå som jeg leser at "skyggestrekene" blir forklart som).
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 TS her igjen... Lønner det seg å vente 2 dager før man tester på nytt mht HCG-stigning?
Ninnin86 Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Du kan jo prøve med en CB-test, f.eks Den er jo 99% sikker!
Klematis Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 Mine første positive tester var også slik. Så jeg tror det er en god sjans for at du er gravid. Siden du ikke kikket på testen mellom 30 sek og 15 min, vet du jo ikke hvordan den så ut når du faktisk skal lese av (5 eller 10 min alt etter testen). Siden det er billige strimler det er snakk om er det jo bare å teste i vei? Jeg testet gjerne morgen og kveld fra 6 DPO til strekene var supertydelige alle tre gangene jeg har vært gravid
montiponti Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 Jeg gjorde det samme med min, ventet dog litt lenger enn 15 min før jeg tok den opp igjen. Da hadde jeg et svakt kryss. Var dog ikke gravid
Klematis Skrevet 20. januar 2012 #10 Skrevet 20. januar 2012 Jeg gjorde det samme med min, ventet dog litt lenger enn 15 min før jeg tok den opp igjen. Da hadde jeg et svakt kryss. Var dog ikke gravid Mistenker at dette var en CB-test siden du skriver kryss? Kan ikke helt sammenlignes med billigstrimlene. Min erfaring (og de aller fleste testomane jeg har lest om) er at billigtester ofte starter med å gi positive tester litt på overtid før de en dag eller to etter er klart positive innenfor tidsfristen.
83` Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Klematis; er den erfaringa eg og har montiponti; kan jo hende du var kjemisk gravid då.. Eg fekk ein sånn positiv test etter tida forrige mnd, og hadde då alle tegn på at eg var gravid (tok først en billigtest som var heilt negativ, dagen etter tok eg ein ny som vart svakt positiv, og dagen etter det igjen vart den svakt positiv (begge gangane etter tidsfristen - men den testen eg tok først som var negativ vart aldri svakt positiv etter tidsfristen). Kunne ikkje fatte det då eg tok den første testen og den var negativ, for eg følte meg såå gravid!! Men syntes det var rart at testen var så svak 12 DPO og byrja å ane ugler i mosen.. og så kom mensen en dag på etterskudd. Så hadde en kjemisk graviditet. Og no prøvar eg påan igjen Endret 20. januar 2012 av 83`
Athene Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 For min del blir 1 av 3 billigstrimler positive, med en svak, rosa, bred strek, etter tidsfristen. Jeg henger en del rundt her og på andre forum både i Norge og internasjonalt, og ser at mange opplever dette med billigstrimler. Det skyldes at de er veldig sensible, og at man alltid har ett visst nivå av HCG i blodet. Så ligger den lenge nok kan de mest sensitive testene slå ut. Men det er også de som opplever svak strek etter tidsfristen som første tegn på positiv test, da det tyder på veldig lave hcg nivåer. Test på nytt i morgen tidlig dersom du har flere strimler, testen skal da være sterkere og komme innen tidsfristen. Ser en over skriver at CB er 99% sikker.... Dette er ikke før 14 dager etter eggløsning. Ved så tidlig testing kan den slå ut tidlig, men en billigstrimmel vil slå ut minst like tidlig, da begge har en sensitivtet på 20.
Gjest Sobril Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 Jeg røper meg siden jeg ikke får postet som anonym fra telefonen. Tok en ny test nettopp, og får en tydelig men svak rosa strek etter knappe fem minutter. Fire dager til ikm. Det er lov å håpe.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har fått positiv billigtest før IKM begge ganger jeg har vært gravid. Første gangen var den negativ etter den obligatoriske 5 minuttene, så jeg kastet den i bosset. Senere på kvelden skulle jeg kaste noe annet, og da lå testen der med en svak rosa strek. Måtte bare se på den en gang til, siden jeg fortsatt hadde en mistanke om graviditet. Når jeg testet to dager senere med digital, lyste det gravid på displayet. Så du som nå har fått positivt innen testvinduet, er nok gravid! Gratulerer! Måtte spiren sitte og måtte svangerskap og fødsel bli en fin opplevelse.
Gjest Sobril Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Føler meg altså veldig lite gravid, men når jeg tenker tilbake på mine 4 andre graviditeter så tok jeg tester nettopp fordi mens uteble. jeg fikk heller ikke andre andre symptomer enn menstruasjonssmerter og jeg kunne ikke fatte og begripe at den ikke dukket opp. Mens har jo ikke uteblitt enda. Skal ikke ha før om 4 dager. Vi får se. Er utrolig spent, men tror ikke helt på det før jeg har håndfast bevis etter ikm. Endret 20. januar 2012 av Sobril
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå