Gå til innhold

Låse døra til leilighet i trappeoppgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å låse døra på dagtid til leiligheta, hvis du bor i trappeoppgang, synes du?

Jeg tenker på at naboene av og til kan være irritert av en eller annen grunn, og gå feil. Eller i verste fall få sinneutbrudd og komme på uventet besøk og begynne slåsskamp. Eller at folk kan snike seg inn ytterdøra og gå tilfeldig inn ei leilighet for å stjele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg låser alltid. Av prinsipp og sikkerhet

• Liker 13
Skrevet

Låser alltid døra!

• Liker 4
Skrevet

Jeg er skikkelig naiv når det gjelder dette. Kan til og med finne på å gå til butikken (10 min) eller gå å vaske klær i kjelleren ute å låse døra..

Men prøver å venne meg på å låse den. Vet det er idiotisk av meg å ikke gjøre det.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Jeg låser alltid, selv om jeg tror de fleste av naboene mine er ålreite så kjenner jeg dem ikke 100% og da lar jeg være å ta sjanser jeg kan komme til å angre på.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker på at naboene av og til kan være irritert av en eller annen grunn, og gå feil. Eller i verste fall få sinneutbrudd og komme på uventet besøk og begynne slåsskamp.

Huh? :klo:

Låser alltid døra, uansett hvilken side jeg er på.

• Liker 2
Skrevet

Greit å låse, man er ikke mer trygg i en trappeoppgang. Det veldig lett å komme seg inn på sånne steder, for helt uvedkommende.

• Liker 1
Skrevet

I ny leilighet gjør vi ikke det. Gangen er rett i synet fra stua, så vi vil både høre og se om noen går inn der, og naboene får vi håpe ikke prøver seg på noe.

Låser alltid om natta og om jeg er alene her, eller om jeg skal ut av leiligheten om så bare for å kaste søppel.

Skrevet

Her er døra alltid låst,Selv om jeg for tida bor alene i fellesgangen.

Skrevet

Uansett hvor og hvordan jeg bor er døren alltid låst.

• Liker 3
Skrevet

Her er døra alltid låst,Selv om jeg for tida bor alene i fellesgangen.

Hehehe.. Jeg leste først at du bodde på gangen..

• Liker 4
Skrevet

Jeg låser alltid døren.

Det er kun 8 leiligheter i oppgangen, men like fullt synes jeg det er tryggest. Det gjelder uansett om jeg er på utsiden eller innsiden av døren. Med mindre jeg bare skal en snartur ned til postboksen.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg bodde i blokk var alltid døra låst, ja. Og kikkehull i døra slik at jeg kunne se hvem som stod utenfor før jeg åpna. I den blokka jeg bodde sist var det dørtelefon, men jeg fant fort ut at det ikke var til å stole på. Naboen slapp inn eksen min...

Skrevet

Jeg låste døra når jeg bodde i blokk, og jeg låser døra nå som vi bor i enebolig. Alltid.

Skrevet

Jeg har sitti å sett på tv i stua, og noen har plutselig tatt i dørhåndtaket som om de skal inn :vetikke:

Lås alt bestandig. Om noen naboer har et holdningsproblem med det kan de :regler:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er ikke alltid så nøye med å låse døra hvis jeg feks skal på butikken en tur, eller ut en tur med hunden.

Men låser alltid når jeg drar på jobb!

Endret av challenger
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg låser. En kveld jeg var hjemme uten å låse, så stod det plutselig en fremmed funksjonshemmet mann midt i stuen, og det var ikke en spesielt hyggelig opplevelse.

• Liker 1
Skrevet

Låser alltid! Selv om jeg bor i en leilighet på 45kvm, og stua er rett ved døra liksom. Redd for at noen plutselig bare skal komme inn, som noen har fortalt om her.

Skrevet

Jeg låser alltid! Jeg kan ikke forstå dere som ikke låese???

Selv bor jeg i Oslo, men jeg bor ikke i sentrum. Bor oppi åsen på beste vestkant, men man er ikke trygg noensteder.

En tante av meg bor i en fjellbygd, og de låser aldri på dagen. Bare om natten når de skal sove, eller når de skal være lenge borte fra hjemmet.

Hvor du bor har noe å si, vil jeg tro?

Skrevet

Jeg låser. En kveld jeg var hjemme uten å låse, så stod det plutselig en fremmed funksjonshemmet mann midt i stuen, og det var ikke en spesielt hyggelig opplevelse.

Shit! Hvor i verden bor du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...