Gå til innhold

Smarte tørkeløsninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Med en liten ett-åring i hus blir det litt våte klær. Tenker da hovedsakelig på ytterklær, altså dress, votter, lue og sånne "sokke-sko". Tørker det meste ellers i trommel, men dette er jo litt annerledes, og jeg er litt usikker på hvordan vi best kan tørke alt småplukket (blir sikkert enda mer etterhvert når hun begynner i bhg også...)

Hvordan gjør dere andre det? Noen som har snublet over noen smarte dingser til dette formålet? Vil ikke ha et svært tørkeskap i alle fall.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Vi har varmepumpe i kjellerstua som jeg legge votter og diverse nedenfor,da tørker de lett:-) Men dette passer ikke så fint om varmepumpa er i stua da....

Skrevet

Skotørker kan fint brukes til votter og "sokkesko" også. Og er nesten uunværlig til sko etterhvert som barna blir eldre.

Det kom i hus her etter at eldstemann haddde badet i en sølepytt og cherroxene brukte 4 dager på å bli tørre.

Koster 4-500 kr.

Ellers tørker det meste raskt om det henger på badet over natta. Om du har varmekabler i gulvet kan det meste legges for tørk der også.

Skrevet

Skotørker er ett "må ha" når man har barn, flittig brukt til både sko, støvler, cherrox og votter.

Ellers tørker vi endel forran varmepumpa. Enkelte vinterdresser kan man også ta i tørketrommel, vet i allefall at enkelte Reima modeller tåler det.

Skrevet

Har en dusjstang på badet hvor jeg henger opp vått yttertøy og småting. Store ting på kleshenger og små ting på en sånn karusell med småklyper. Utover det så er skotørker et must.

Skrevet

Hei:-)

Vi har varmepumpe i kjellerstua som jeg legge votter og diverse nedenfor,da tørker de lett:-) Men dette passer ikke så fint om varmepumpa er i stua da....

Det har vi også :jepp: Den står i trappeoppgangen (åpen løsning på hele huset), og klærne som henges på stativ under den tørker på noen timer, maks en dag.

Skrevet

Vi har en tørkeskinne som henger i stua, det er bare en plastskinne som henger på veggen og så kan man dra ut tørkesnor og feste den i andre enden. Det er fem snorer med plass til en del klesvask, og den henger så høyt oppe at om det er småting så kommer det ikke i veien. Svært praktisk å henge de svære sengetøyene våre på da vi har dobbeldyne og hjemmesnekra kjempeseng (180-200x220)

Skrevet (endret)

Jeg funderer fortsatt på å snekre vottetørkestativ selv :). Vi har skotørker med eget vottestativ, men det er bare plass til to par votter (og vi har tre barn, blir fort seks par våte votter det...).

En vanlig tørkerullholder i stål a la denne er genial å tørke votter på, så jeg skulle gjerne hatt et stativ med mange sånne på :).

Ikea hadde noen knagger for noen år siden (disse) i svart metall som så litt ut som sommerfugler (fire "vinge"knagger) - de er helt supre til å tørke votter på. De har gått ut av sortimentet, men skulle gjerne hatt et par sånne til. Da skulle jeg ha snekret tørkestativ :).

Endret av lille katt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...