AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Hvilke egenskaper har drømmedama? Mange her er opptatt av utseende, men når man blir litt bedre kjent er det ikke da de personlige egenskapene man setter høyest? I ´Brille´ på NRK ble det snillhet, ikke mange her som nevner det. Synes det avogtil er vanskelig her å bedømme alderen på bidragsyterne, så derfor hadde det vært gøy å se om yngre har et annet syn enn eldre. Skriv derfor gjerne ca. alderen deres i innlegget, og kjønn. Takk, kvinne i 50+
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Jeg har rukket å bli ganske godt voksen for å si det sånn hehe Og jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det typiske er at de fleste yngre folk (under 30) ikke helt har fått med seg viktigheten av andre personlige egenskaper som f.eks snillhet ennå. For meg er fortsatt utseendet viktig. Dama må ha et utseende jeg liker. Det sier seg selv. Og jeg kan heller ikke tenke meg at dette ikke er viktig for alle - uavhengig av alder. Det jeg tror er at man under normale omstendigheter blir "tunet" (psykologisk sett) etter utseende til folk i nærheten av sin egen alder. Kan jo ha noe å gjøre med at man ikke kan unngå å se seg selv i speilet også Utseendet er altså egentlig ikke noe mindre viktig - seksuelt sett - men man er typisk ikke særlig attrahert av utseendet til de som er mye yngre enn seg selv lenger. Jeg skriver altså typisk da det alltid vil være mange unntak. På samme måte som at man som regel ikke er spesielt attrahert av betydelig eldre folk. Ser da bort ifra puberteten som er en noe spesiell periode av livet hehe Samtidig er man ikke attrahert av oppførselen til de som er mye yngre (eller eldre) enn seg selv. Det er altså en kombinasjon av utseende og oppførsel. Jeg antar at dette er biologisk (genetisk) styrt. Altså at vi (de fleste) er født med denne personlighetsutviklingen av naturlige årsaker. Hvis vi så forutsetter at jeg liker damas utseende; så er de viktigste egenskapene hennes: - at hun er glad i meg - at hun viser meg omtanke (snill), respekt, troskap - at hun kan og vil kommunisere - at hun er samarbeidsvillig - at hun er til å stole på i alle vær - at hun er litt impulsiv (mer enn meg), men samtidig ikke altfor impulsiv - at hun er oppegående og har orden på livet sitt - at hun kan holde orden på en husholdning med alt det innebærer PS! Det å være for snill er ikke bra. Det føles fort irriterende hvis det dreier seg om sånn selvutslettende snillhet. Det beste er å være snill men samtidig ha "ben i nesa". Endret 20. januar 2012 av Steinar40 1
Gjest -J- Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Kanskje jeg også begynner å bli gammel? For jeg er nemlig mye enig med Steinar her. Det første en mann ser på er gjerne utseende, men for min del er det som ligger under overflaten like viktig. Det er derfor jeg synst at selv en ekstremt pen jente, men med en dårlig holdning og negativ energi er veldig lite attraktivt og ikke interessant for meg selv for et flyktig forhold. Jeg har en viss preferanse når det gjelder det fysiske, men jeg kan ærlig innrømme at en jente som tar meg med storm med sin personlighet og og smelter meg med sin positive utstråling, kan slippe unna litt "billigere". Snillhet er definitivt en del av det jeg verdsetter. Positivitet, god energi og en bra holdning til livet. Helst ønsker jeg en jente som har begge deler. Vær så snill? - Håpløs romantiker og drømmer. 27 år.
Gjest Applecore Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har en viss preferanse når det gjelder det fysiske, men jeg kan ærlig innrømme at en jente som tar meg med storm med sin personlighet og og smelter meg med sin positive utstråling, kan slippe unna litt "billigere". Mannen min har sagt noe liknende; at en jente som er snill og blid flytter seg flere trinn oppover utseendeskalaen 1
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Kanskje jeg også begynner å bli gammel? For jeg er nemlig mye enig med Steinar her. Hællæ gammern! Neida, det betyr bare at du begynner å bli litt tørr bak øra
Gjest norah Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 At hun kan holde orden på en husholdning med alt det innebærer? 1
Gjest Hard Ride Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Noen eksempler, lista er ikke akkurat skrevet i stein, men skrev ned litt i hvert fall. Jeg er 24 år. - Deler noen interesser med meg - Deler noen meninger med meg (jeg skriver noen fordi det er gøy å diskutere ting, men bør helst være enige om de store tingene) - Er smart, uten behov for å hevde seg. Må helst ikke være intellektuell og "tørr" hele tiden - Omtenksom, omsorgsfull og varm. - Rasjonell tenker, strake motsetning av dramaqueen. Ateist. - Er ikke pirkete, pysete, kresen eller vanskelig. - Er helst ikke så jævla intens. Jeg er ganske laid back, og liker det. - Hun er feminin og vet hvordan hun kler seg sexy om hun vil, men til vanlig kler hun seg som hun selv vil. - Hun liker kroppskontakt - Hun tar livet som det kommer, og maser ikke om fremtiden, karriere og barn - Har ikke en hårreisende fortid som f. eks. skjøge på byen som har ligget med halve fotballaget. Det er greit om hun har gjort noen feil, men er liksom ikke ute etter en jente som "har opplevd det meste livet har å by på", og som så vidt har passert 20. 1
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 At hun kan holde orden på en husholdning med alt det innebærer? Ja, det er fortsatt forventet at dama tar hovedansvaret for husholdningen vettu Tror ikke du ville fått noe annet svar ifra mange mannfolk hvis du spurte dem. Hvis de er helt ærlige. Men alle er jo ikke helt ærlige før dama er vel i hus - selvfølgelig
MrSmith Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Den første egenskapen jeg vektlegger er at hun ser etter de positive sidene ved et menneske og tillegger disse størst vekt. Dette er en egenskap som fører uhorvelig mange andre positive egenskaper med seg, og er derfor langt på vei tilstrekkelig i seg selv. Den andre egenskapen er at hun er nysgjerrig og motivert til å gjøre morgendagen bedre enn dagen i dag. Det er en innstilling som også fører med seg mange andre positive opplevelser. Jeg er riktignok på feil forum(jeg har vel havnet på singelforum nå?), damen min scorer meget bra på første egenskap, men ikke like bra på den andre, men der kompenserer jeg... Endret 20. januar 2012 av MrSmith
Gjest -J- Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 (endret) God, have mercy. Hun kunne ha vært hentet rett ut fra "1001 natt". Brune eksotiske og vennlige øyne. Et smil som varmer hele verden uten å bidra til global oppvarming. En utstråling og energi uten sammenligning på denne jord. Jeg vet enda ikke hvem hun er, men jeg føler at jeg må følge opp denne situasjonen. Kanskje kan hun være den rette for meg? Kanskje kan hun få meg til å glemme mine planer om ungkarsliv frem til fylte 40 år? Eller føyer hun seg inn blant rekken av flyktige forelskelser jeg opplever ukentlig siden jeg flyttet til Oslo? PS: Jeg kunne ikke la være å legge merke til at hun kanskje hadde noen kilo litt over mitt ideal, men for meg var hun allikevel perfekt og dette ble fort glemt. Jeg hadde ikke ønsket at hun skulle vært annerledes. Endret 21. januar 2012 av -J- 1
Strikkemamma Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 God, have mercy. Hun kunne ha vært hentet rett ut fra "1001 natt". Brune eksotiske og vennlige øyne. Et smil som varmer hele verden uten å bidra til global oppvarming. En utstråling og energi uten sammenligning på denne jord. Jeg vet enda ikke hvem hun er, men jeg føler at jeg må følge opp denne situasjonen. Kanskje kan hun være den rette for meg? Kanskje kan hun få meg til å glemme mine planer om ungkarsliv frem til fylte 40 år? Eller føyer hun seg inn blant rekken av flyktige forelskelser jeg opplever ukentlig siden jeg flyttet til Oslo? PS: Jeg kunne ikke la være å legge merke til at hun kanskje hadde noen kilo litt over mitt ideal, men for meg var hun allikevel perfekt og dette ble fort glemt. Jeg hadde ikke ønsket at hun skulle vært annerledes. Aww!
Gjest Vampen Skrevet 21. januar 2012 #12 Skrevet 21. januar 2012 Mannen min har sagt noe liknende; at en jente som er snill og blid flytter seg flere trinn oppover utseendeskalaen Huffda, jeg håper ikke det er smittsomt.. Det kan føre til akutt mannetørke for de mer sjarmerende grinete av oss. 2
hmmz Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 (endret) En som har drive. En som ironiskt kan si buhu når ting ikke går, men som finner en vei allikevel. Er så lei folk som bare surrer rundt uten mål og mening. Endret 21. januar 2012 av hmmz
Gjest -J- Skrevet 22. januar 2012 #14 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Aww! Men hva gjør jeg? Jeg kjenner meg nesten litt hjelpesløs her og jeg bryr meg mer enn jeg skulle ønske. Hadde jeg bodd i nærheten, hadde jeg kanskje bare flørtet litt mellom hver gang og til slutt spurt henne ut. Men tiden min her er begrenset. Hun jobber på en kiosk og jeg er egentlig ikke her så ofte. Jeg har noen idèer. Jeg skal sove på det. Det må være perfekt. Endret 22. januar 2012 av -J-
Cinderella_ Skrevet 22. januar 2012 #15 Skrevet 22. januar 2012 En som har drive. En som ironiskt kan si buhu når ting ikke går, men som finner en vei allikevel. Er så lei folk som bare surrer rundt uten mål og mening. Jøss, eksen min mente at jeg hadde for mange jern i ilden...
Katarsis Skrevet 23. januar 2012 #16 Skrevet 23. januar 2012 Hun skal brenne for noe. Hun skal ha et eller annet hun er lidenskapelig opptatt av. Hun skal være forholdsvis trent. Hun skal være uanhengig nok til å ikke bry seg om andres oppfatninger av henne. Hun skal være vill i senga. Hun skal være moden nok til å være i stand til å ha en voksen samtale, og hun skal være intelligent nok til å overraske meg. Hun skal ha en rebelsk innstilling til andres normer. Men viktigst av alt, hun skal være glad. Glad i seg selv, glad i meg, og glad i det livet hun lever.
Gjest -J- Skrevet 27. januar 2012 #18 Skrevet 27. januar 2012 Hun kunne ha vært hentet rett ut fra "1001 natt". Brune eksotiske og vennlige øyne. Et smil som varmer hele verden uten å bidra til global oppvarming. En utstråling og energi uten sammenligning på denne jord. Jeg vet enda ikke hvem hun er, men jeg føler at jeg må følge opp denne situasjonen. Kanskje kan hun være den rette for meg? Kanskje kan hun få meg til å glemme mine planer om ungkarsliv frem til fylte 40 år? Eller føyer hun seg inn blant rekken av flyktige forelskelser jeg opplever ukentlig siden jeg flyttet til Oslo? PS: Jeg kunne ikke la være å legge merke til at hun kanskje hadde noen kilo litt over mitt ideal, men for meg var hun allikevel perfekt og dette ble fort glemt. Jeg hadde ikke ønsket at hun skulle vært annerledes. Jepp, det gikk over for denne gang. Jeg var riktignok tilbake noen ganger, men hun var ikke der og så vart jeg opptatt med andre ting og glemte av det. Om jeg ekskluderer den nydelige blondinen jeg møtte i går kveld i resepsjonen på SATS (som jeg kanskje må lage en egen tråd om), så er dette drømmedama nå om dagen. God fredag!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #19 Skrevet 27. januar 2012 Glimt i øyet og et lurt smil, noe som sier at hun er leken. Mykt hår. Det må gjerne være kort. Langt. Krøllete, svart eller blondt. Men det må vær mykt. Varme i blikket (tross muligens isblå øyne?). Hun må være rett i ryggen, bære preg av selvtillit. Styrke. Kunne litt om det meste, sånn allmennkunnskap pluss. At hun har ting som engasjerer. Empati for andre. Det finnes ikke noe mer avtennende enn folk som ikke bryr seg om andre, som klarer å vitse om folk i fæle situasjoner. Vise omsorg. Hun må være myk. Ikke hard og full og forventninger. Myk, varm. Gjerne sterk. Egne meninger. Jeg kan ikke ha en valp. Jeg må ha en utemmet ulv heller. Litt risiko. Litt høyere puls da. Lojalitet. Leken. Vennlig. Sterk. Interessant. Stolt. ...politikersvar som det suser etter, men noen kvinner kan ta pusten av deg på den måten.
Nessy Skrevet 28. januar 2012 #20 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Jeg er en mann på 21 år som sin drømmedame er: * Snill og kjærlig, liker å vise sin kjærlighet fysisk med kyss/stryking/kosing * Smart, intelligens er sexy. * Har et fint smil. * Har et fint fjes og hår, er jo tross alt ikke en naken kropp du ser mesteparten av dagen. * Har en gjennomsnittlig kropp eller litt slank, fedme er mitt største turnoff. * Har ikke ha dyr av noe slag. * Liker sex og ønsker å ha det flere ganger i uka, et pluss om hun er underdanig og liker å bli dominert litt. * Har økonomien i orden, jobb også. * Jeg må kunne snakke med henne om alt mellom himmel og jord og ikke ha sånn "awekward silence" 1 mnd inn i forholdet. * Jeg må kunne bare være meg selv rundt henne og føle at hun setter pris på og er glad i meg for akkurat den jeg er. * Er ikke supersjalu og klengete. * Liker å kose. * Liker å se film. * Fint om hun er litt "hjemlig" og kan lage mat, jeg liker også mat men blir kjedelig om jeg skal gjøre det hele tiden tror jeg. * Er lojal, vil ikke være sammen med noen som har vært utro uansett grunn. * Har hobbyer eller noe hun bruker tida på utenom Facebook/MSN. * Har egne meninger og står for dem. (Stjal 3 siste av posteren før meg ) Sikkert mer men var det jeg kom på i farten Endret 28. januar 2012 av Nessy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå