AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #21 Del Skrevet 21. januar 2012 Når? Hvor? Link, takk. Eller hold kjeft. Det var heller ikke et hyggelig svar Huleboer.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #22 Del Skrevet 21. januar 2012 Hvorfor sitter du der og kaster bort tid på å klage på andre i stedet for å jobbe hos f.eks. Frelsesarmeen eller Røde Kors? Hvordan vet du at jeg ikke gjør det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #23 Del Skrevet 21. januar 2012 Hvordan vet du at jeg ikke gjør det da? Hvis oppgavene hos en av de nevnte organisasjonene er å sitte og skrive innlegg på Kvinneguiden trekker jeg den fra forslaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #24 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg forundrer meg over hvor sinte og bitre flere av debutantene på relegionsforumet er. Med en gang de kommer i debatt med troende, så kommer de med påstander om at relegiøse ikke kan oppdra barna sine, er fjerne , dumme , osv. Jeg kjenner veldig mange mennesker som er ateister, men som ikke er aggro mot relegiøse, og jeg kjenner kristne og troende som er virkelig flotte mennesker. Håper jeg ikke tråkker på noen tær nå, men jeg forundrer meg sånn. Det virker som man glemmer at man faktisk snakker med et menneske som er likeverdig, siden man lirer av seg saker som "troende er medskyldige i drap" Det er jo grusomt å hevde noe sånt? debattant subst. m debattant () [dəbɑˈtɑnt] person som debatterer, deltaker i en debatt debutant subst. m debutant () [dəbʉˈtɑnt] person som debuterer Bare sånn til opplysning . Mulig det bare var en skriveleif . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoire Skrevet 21. januar 2012 #25 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg forundrer meg over hvor sinte og bitre flere av debutantene på relegionsforumet er. Med en gang de kommer i debatt med troende, så kommer de med påstander om at relegiøse ikke kan oppdra barna sine, er fjerne , dumme , osv. Jeg kjenner veldig mange mennesker som er ateister, men som ikke er aggro mot relegiøse, og jeg kjenner kristne og troende som er virkelig flotte mennesker. Håper jeg ikke tråkker på noen tær nå, men jeg forundrer meg sånn. Det virker som man glemmer at man faktisk snakker med et menneske som er likeverdig, siden man lirer av seg saker som "troende er medskyldige i drap" Det er jo grusomt å hevde noe sånt? Veldig enig. Man kan ikke diskutere religion her inne uten at noen skal komme og fortelle at alt bare er oppspinn og at vi burde finne hobbier. Respektløst til de grader. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #26 Del Skrevet 21. januar 2012 Veldig enig. Man kan ikke diskutere religion her inne uten at noen skal komme og fortelle at alt bare er oppspinn og at vi burde finne hobbier. Respektløst til de grader. Det er vel ikke mer respektløst enn å kritisere hverandres politiske syn ? Ikke i mine øyne . Religiøs er noe man velger å være . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoire Skrevet 21. januar 2012 #27 Del Skrevet 21. januar 2012 Det er vel ikke mer respektløst enn å kritisere hverandres politiske syn ? Ikke i mine øyne . Religiøs er noe man velger å være . Religion er mye mer skjørt og personlig enn politisk ståsted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #28 Del Skrevet 21. januar 2012 Religion er mye mer skjørt og personlig enn politisk ståsted. "skjørt" ja, der er vi enige . Hva mener du, kan en negativ kommentar om religionen din få deg til å slutte å tro ? Jeg blir stadig pepret med negative kommentarer om min politiske mening , men man velger da sine kilder . Altså hvilke mennesker man faktisk tar inn over seg argumentene fra . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoire Skrevet 21. januar 2012 #29 Del Skrevet 21. januar 2012 "skjørt" ja, der er vi enige . Hva mener du, kan en negativ kommentar om religionen din få deg til å slutte å tro ? Jeg blir stadig pepret med negative kommentarer om min politiske mening , men man velger da sine kilder . Altså hvilke mennesker man faktisk tar inn over seg argumentene fra . Nei, det vil ikke få deg til å slutte å tro. Men det vil såre deg på en helt annen måte enn en kommentar om ditt politiske ståsted ville gjort. Religion er mellom et menneske og Gud. Veldig vanskelig å forklare til en ateist, men dette forholdet er så spesielt og så skjørt at nedsettende kommentarer kan såre deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #30 Del Skrevet 21. januar 2012 Nei, det vil ikke få deg til å slutte å tro. Men det vil såre deg på en helt annen måte enn en kommentar om ditt politiske ståsted ville gjort. Religion er mellom et menneske og Gud. Veldig vanskelig å forklare til en ateist, men dette forholdet er så spesielt og så skjørt at nedsettende kommentarer kan såre deg. Mellom deg og gud, javel. Er ikke det viktigste at du tror inderlig på dette ? Det kan man og gjøre på politiske ismer og universelle menneskerettigheter . At en debattant på et forum mener jeg er fullstendig idiot fordi jeg tror og mener det jeg gjør spiller liten rolle . Dersom det var min beste venn derimot , som dømte meg som menneske på grunnlag av at vi var politisk uenige eller religiøst uenige ville det såre mer . Dette er et diskusjonsforum , da diskuterer man . jeg har venner i alle politiske avskyggninger og både religiøse og ikke religiøse . Vi kan og diskutere , men det er meninger , i bunnen ligger at vi er venner . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoire Skrevet 21. januar 2012 #31 Del Skrevet 21. januar 2012 Mellom deg og gud, javel. Er ikke det viktigste at du tror inderlig på dette ? Det kan man og gjøre på politiske ismer og universelle menneskerettigheter . At en debattant på et forum mener jeg er fullstendig idiot fordi jeg tror og mener det jeg gjør spiller liten rolle . Dersom det var min beste venn derimot , som dømte meg som menneske på grunnlag av at vi var politisk uenige eller religiøst uenige ville det såre mer . Dette er et diskusjonsforum , da diskuterer man . jeg har venner i alle politiske avskyggninger og både religiøse og ikke religiøse . Vi kan og diskutere , men det er meninger , i bunnen ligger at vi er venner . Det er forskjell på å diskutere og å blande inn alt annet usaklig som ikke hører hjemme verken i trådens tema eller en diskusjon generelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #32 Del Skrevet 21. januar 2012 Det er forskjell på å diskutere og å blande inn alt annet usaklig som ikke hører hjemme verken i trådens tema eller en diskusjon generelt. Hvordan gjør jeg det nå ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoire Skrevet 21. januar 2012 #33 Del Skrevet 21. januar 2012 Hvordan gjør jeg det nå ? Det var ikke rettet mot deg, men de personene som blir beskrevet i hovedinnlegget. Det jeg mente var at meninger og spørsmål er selvsagt velkomne i en diskusjon, men at det er et stort antall nedsettende kommentarer som ikke har noe på temaet å gjøre - altså useriøst, usaklig og skrevet for å såre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #34 Del Skrevet 21. januar 2012 Det var ikke rettet mot deg, men de personene som blir beskrevet i hovedinnlegget. Det jeg mente var at meninger og spørsmål er selvsagt velkomne i en diskusjon, men at det er et stort antall nedsettende kommentarer som ikke har noe på temaet å gjøre - altså useriøst, usaklig og skrevet for å såre. Men det er skrevet av et eller annet menneske bak en datamaskin et eller annet sted , det har ingen relevans for din oppfatning av deg selv og din tro . Kun om du lar det ha det. Usaklige innlegg er lette å overse, det er verre med dem som er uenige med deg og faktisk har gode argumenter . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #35 Del Skrevet 21. januar 2012 Hvordan gjør jeg det nå ? Det er ikke rettet mot deg da, men om du ser på hovedinlegget så har det faktisk blitt sagt at troende er medskyldige i drap, feks, og mye annet stygt - det er bare å lese på religionsforumet. Det går selvfølgelig ikke an å være på et forum for så å ta seg nær av alt mulig fælt som blir sagt, men man begynner virkelig å lure på hvor hatet kommer fra. Når jeg var tenåring så var jeg like sinna på tro og religiøse selv, og liret av meg veldig mye styggheter på forum og lignende. Så jeg forstår veldig godt hvor grusomt det er at religion har blitt brukt som et middel av onde mennesker som vil ha kontroll over andre, men tro / religion gjør også veldig mye bra for mennesker i dag. Nå forstår jeg at folk velger selv, og fortjener ikke å bli sett ned på for hva slags livssyn man har. Uansett om man er kristen eller ikke,eller hva en man er, så skal man jo respektere menennsker. OG å feks si at noen er medskyldige i drap på grunn av en tro de har valgt, det er rett og slett grusomt. Jeg skammer meg veldig over hvordan jeg oppførte meg når jeg var ung, for å si det slik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #36 Del Skrevet 21. januar 2012 debattant subst. m debattant () [dəbɑˈtɑnt] person som debatterer, deltaker i en debatt debutant subst. m debutant () [dəbʉˈtɑnt] person som debuterer Bare sånn til opplysning . Mulig det bare var en skriveleif . Takk for tips. Du får undersøke hvordan man bruker punktum da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #37 Del Skrevet 21. januar 2012 Takk for tips. Du får undersøke hvordan man bruker punktum da. Haha , jeg er klar over mine punktumfeil. Men litt trist å bruke feil ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #38 Del Skrevet 21. januar 2012 Usikkerhet gir sinne,hadde en venninne som sa at det religiøse skremte henne. Mulig folk blir aggressive for de mistenker at det kan være sant det som skrives,men ikke vil "forplikte" seg til noe. Bare en tanke .. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #39 Del Skrevet 21. januar 2012 Haha , jeg er klar over mine punktumfeil. Men litt trist å bruke feil ord. Beklager at du blir plaget sånn av det - Som nevnt tidligere så har jeg litt skriveproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. januar 2012 #40 Del Skrevet 21. januar 2012 Usikkerhet gir sinne,hadde en venninne som sa at det religiøse skremte henne. Mulig folk blir aggressive for de mistenker at det kan være sant det som skrives,men ikke vil "forplikte" seg til noe. Bare en tanke .. Ikke jeg iallefall, jeg er sikker på mitt livssyn . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå