Gå til innhold

Et mareritt ut av en annen verden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så deprimert, og dette takket være NAV.

Det har pågått i et år nå, og jeg er så utrolig sliten...

Så, her er altså historien:

Jeg jobbet som 20åring fulltid, og hadde ønske om å studere, derfor heiv jeg må studier og jobbet fulltid++ i tillegg til at jeg tok studier ved siden av. Etterhvert ville jeg ta en "siste innspurt" og bli ferdig med studiene, først som sist.. Avtalte med arbeidsgiver på en arbeidsplass hvor arbeidstiden var på dagtid å få trappet ned stillingen slik at jeg fikk fulgt forelesninger. På den andre arbeidsplassen jeg i utgangspunktet kun jobbet hver tredje helg fikk jeg lov til å jobbe mer slik at jeg kunne klare meg økonomisk. Jeg var forberedt på at dette kom til å bli tøft, men jeg var fit for fight!

Sommeren før skolestart kom, og mye skjedde. I løpet av sommeren skulle det vise seg at jeg var den ène prosenten som blir gravid til tross for prevensjon. Jeg var utrolig usikker på hva jeg skulle gjøre, og hadde en veldig tøff periode med min daværende samboer og kjæreste som var litt vrang.

I det øyeblikket jeg nevnte dette på jobben fikk jeg min oppsigelse, da "de hadde hatt nok fødselspermisjoner", den andre jobben trakk tilbake sin avtale, og jeg satt der med arbeid hver 3. helg.. Jeg hadde så lite jeg skulle sagt, da jeg kun jobbet på engasjement og dette var selvsagt rett før eventuell fornyelse av kontrakt hos hovedarbeidsgiver.

Slik situasjonen så ut så jeg ingen annen utvei enn å ta abort, siden jeg sto der uten jobb og veldig dårlige utsikter i forhold til planene.

Neste skritt var å søke arbeidsledighetstrygd hos NAV og det var her det VIRKELIGE helvete begynte.

Jeg fikk penger, til tross for at jeg sa jeg skulle studere... NAVkontoret jeg måtte forholde meg til er blitt kåret til et av Norges mest kompetansefattige kontor, og dette er vel fortjent.

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg var i ferd med å fullføre høyere utdanning, og at planene var klappet og klart men at jeg fikk veldig mange kjepper i hjulene like før planene skulle iverksettes.

Jeg ble møtt med forståelse, og jeg fikk beskjed om at dersom jeg var tilgjengelig for arbeid når som helst og hvor som helst til en hver tid kunne jeg gjøre hva søren jeg ville ved siden av å søke jobb. Jobber søkte jeg i eninga, men dette var en periode med høy arbeidsledighet, og jeg klarte ikke få meg jobb uansett hvor mye jeg prøvde. Ved siden av tok jeg skole, uten å møte opp på skolen, jeg tok kun noen konteeksamener som jeg tidligere hadde strøket på.

Så ble min saksbehandler sykemeldt, og jeg gikk en periode uten noen å henvende meg til i NAV. Fikk ny saksbehandler, og ny beskjed i forhold til studiene; Det er ok, så lenge du ikke tar noen eksamener...

Neivel.. Jeg fortsatte å studere, men jeg tok ingen flere eksamener..

Så fikk jeg meg omsider jobb, og kuttet ut dagpengene. En liten stund etterpå fikk jeg skrekk-brevet fra NAV. De mistenkte meg for trygdebedrageri. Med det samme forsto jeg hva de snakker om når de sier at alt raste sammen, -for det gjorde det. Jeg husker det som det var i går. 19.01.11...

Alt som har skjedd siden har vært et rent helvete. Jeg fikk en skrekkelig saksbehandler som behandlet meg som dritt i NAV forvaltning. Hun gjorde det hun kunne for å tråkke meg ned i søla og, og gjorde rett og slett narr av meg. Etter å ha blitt tråkket på av henne en stund ble jeg tvangsinnlagt meg en alvorlig depresjon, og tilsynelatende suicidal. Jeg husker ikke så mye av den perioden der, men jeg husker når familien min dro meg opp av søla, og til en advokat.

Lite visste jeg om at jeg hadde funnet den største NAVelskeren til en advokat. Hun anbefalte meg å tilstå hele greia, for å slippe unna mest mulig straff. Hun sendte et brev hvor det sto at jeg tilsto å ha mottatt urettmessige penger (heldigvis for hennes dårlige formulering kan det hende at dette brevet ikke har gjort så stor skade som det kunne ha gjort)

Dette fikk hun meg altså til å gjøre mens jeg var nede i kjelleren og vel så det. Jeg visste virkelig ikke forskjell på opp og ned, og jeg stolte blindt på henne, -for hun var jo advokat.

Etterhvert fikk pappa opp øynene for den saken her, og fant en ny advokat til meg.

Han har sett på dette, og mener at her er det så mye feil fra ende til annen. Fra saksbehandlere på NAV/NAV forvaltning, til dokumentasjon fra NAV kontroll, og til hvordan den første advokaten har grepet fatt i tingene. Dette er jo en viss trøst, men det holder ikke.

Jeg er så utrolig redd, for her trues det med fengselsstraff, i tillegg til at jeg må betale tilbake pengene.

SELVSAGT skal jeg betale tilbake, men straff utover det kommer til å ødelegge så utrolig mye for meg. Hele utdanningen er bortkastet, og jeg kommer sannsynligvis til å miste jobben. Jeg har så mange planer for fremtiden, men ALT kommer til å gå i vasken :(

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, ei heller om dere orker å lese alt, men jeg trenger bare å få utløp for det. Det er en hemmelighet ytterst få får vite om, dermed lite støtte å få ifm med det også. Få vet hvorfor jeg har hatt det så vondt det siste året.

Jeg er forberedt på å få høre at jeg er en trygdesnylter, men jeg vil ikke ta det til meg. Per dags dato jobber jeg opptil 60-70 timers arbeidsuke, og har planer om å jobbe etter beste evne til alderen tar meg igjen.

Med forbehold om skriveleifer og uteglemte detaljer, men hvis noen har innspill kan det komme flere detaljer etterhvert...

Videoannonse
Annonse
Gjest bellabulla
Skrevet

åh herregud. Stakkars jente!!

Først og fremst så var arbeidsplassene dine helt horrible i behandlingen av deg, de har INGEN RETT til å si deg opp på grunnlag av at du har blitt gravid. Sa du til dem at du var 100% sikker på å beholde? Dessverre er det en del elendige drittsjefer som skulle vært sprettet inne pga umenneskelighet, som så sitt snitt i utnytte at du ikke ennå hadde skrevet kontrakt. Fy faen jeg blir så provosert..

Når det kommer til NAV-sakene så er det på en måte ditt ord mot deres. Har ikke saksbehandleren din skrevet ned noen plass at du har tatt skole ved siden av, så blir det dessverre slik. At du har tenkt å betale det tilbake er helt o.k, men faktisk synes jeg ikke du skal det, for de innvilget deg dagpenger på grunnlag av det du fortalte, akkurat som at de fant ut et år etterpå at "nei, det vil jeg ikke gjøre likevel, ædda bædda". Hadde du ikke fått dagpenger har de måtte finne en annen løsning til deg, så penger skulle du uansett ha hatt.

Nei, jeg må bare ønske deg lykke til, og håper virkelig det går bra. Om du er deprimert og har mye å tenke på så kan jeg anbefale deg å starte en anonym blogg eller dagbok, f.eks her på KG. Det hjelper mye å få tankene svart på hvit slik at du både kan reflektere over dem og glemme dem. I tillegg får du støtte fra andre mennesker og muligens tips og råd også.

Lykke til, kjære deg, dette løser seg. Jeg kan ikke fatte at du skal måtte sitte i fengsel for dette, da mener jeg at offentlige ressurser blir brukt alvorlig feil.

• Liker 1
Skrevet

:klemmer:

Dette hadde jeg gått til avisen med hadde jeg vært deg, hvis du har krefter til det. Tror aldri jeg har hørt om en verre NAV-sak, og jeg hørt mange.

Vil uansett ønske deg lykke til, og krysser fingrene for at dette ordner seg bra for deg.

• Liker 11
Skrevet
åh herregud. Stakkars jente!!

Først og fremst så var arbeidsplassene dine helt horrible i behandlingen av deg, de har INGEN RETT til å si deg opp på grunnlag av at du har blitt gravid. Sa du til dem at du var 100% sikker på å beholde? Dessverre er det en del elendige drittsjefer som skulle vært sprettet inne pga umenneskelighet, som så sitt snitt i utnytte at du ikke ennå hadde skrevet kontrakt. Fy faen jeg blir så provosert..

Jeg kunne vært kranglete sikkert, men man mister litt lysten på å jobbe for en arbeidsgiver som har behandlet en slik. Jeg ser nå at jeg skulle prøvd mer på å få tilbake jobben og å få gjennomført planen slik den var til å begynne med.

Når det kommer til NAV-sakene så er det på en måte ditt ord mot deres. Har ikke saksbehandleren din skrevet ned noen plass at du har tatt skole ved siden av, så blir det dessverre slik. At du har tenkt å betale det tilbake er helt o.k, men faktisk synes jeg ikke du skal det, for de innvilget deg dagpenger på grunnlag av det du fortalte, akkurat som at de fant ut et år etterpå at "nei, det vil jeg ikke gjøre likevel, ædda bædda". Hadde du ikke fått dagpenger har de måtte finne en annen løsning til deg, så penger skulle du uansett ha hatt.

De har skrevet det i notatene sine fra første møtet at jeg har opplyst om at jeg er student, samt at både de og jeg har en mail hvor jeg har skrevet at jeg er student.

Ellers glemte jeg å nevne at nav har visst om at pengene ikke var rettmessig i ET HELT ÅR!! før de sa noe.. Er det lov? :(

Nei, jeg må bare ønske deg lykke til, og håper virkelig det går bra. Om du er deprimert og har mye å tenke på så kan jeg anbefale deg å starte en anonym blogg eller dagbok, f.eks her på KG. Det hjelper mye å få tankene svart på hvit slik at du både kan reflektere over dem og glemme dem. I tillegg får du støtte fra andre mennesker og muligens tips og råd også.

Lykke til, kjære deg, dette løser seg. Jeg kan ikke fatte at du skal måtte sitte i fengsel for dette, da mener jeg at offentlige ressurser blir brukt alvorlig feil.

Tusen tusen takk for støtten!! :klemmer:

Det varmer hjertet mer enn man skulle tro!

Synes det er helt utrolig hvis de vil ta meg ut av arbeidslivet, sette meg i fengsel, og flytte meg helt tilbake til start for noe jeg har gjort i fullstendig god tro..

Jeg fungerer mer enn godt nok i samfunnet slik det er i dag. Kan loven være så "trangsynt" at de er villige til å nærmest sende meg tilbake til NAV, bare for at jeg skal få straffen min?!

• Liker 1
Skrevet

Du skal da virkelig ikke straffes for noe som helst, så lenge du har spilt med åpne kort overfor NAV og de har vært inneforstått med situasjonen din. Dersom de har gjort en feil og gitt deg penger du ikke skulle hatt, må de virkelig ta det på egen kappe. Eller, i verste fall, finne en god løsning på dette - for deg.

Håper du får hjelp av advokaten, og håper at du har dokumentasjon på saksbehandlingen og gangen i det hele.

:klem:

• Liker 6
Skrevet

:klemmer:

Dette hadde jeg gått til avisen med hadde jeg vært deg, hvis du har krefter til det. Tror aldri jeg har hørt om en verre NAV-sak, og jeg hørt mange.

Vil uansett ønske deg lykke til, og krysser fingrene for at dette ordner seg bra for deg.

Takk!!

Jeg kunne sikkert gått til avisen, men alt jeg vil er at de skal la meg være i fred og la meg få leve livet slik en 24 år gammel jente skal gjøre.

Livskvaliteten min er KRAFTIG nedsatt på grunn av dette.

Jeg blir redd hver gang telefonen ringer og jeg ikke kjenner nummeret, jeg er redd for å sjekke postkassen, vil ikke involvere meg med menn, for jeg er redd for at de en gang skal finne det ut.

Jeg føler rett og slett skam! Jeg har blitt hengt ut som en kriminell av navansatte i ett helt år nå.

Det er såppass så ille at jeg per dags dato ikke vil ha barn, for jeg vil ikke motta mer penger fra nav, i frykt for at dette skal skje igjen..

Jeg vet ikke om jeg er glad for det, men saken er nå i politiets hender, og jeg trenger ikke å forholde meg til kundebehandlere i NAV lenger i alle fall.

Skrevet

Takk!!

Jeg kunne sikkert gått til avisen, men alt jeg vil er at de skal la meg være i fred og la meg få leve livet slik en 24 år gammel jente skal gjøre.

Livskvaliteten min er KRAFTIG nedsatt på grunn av dette.

Jeg blir redd hver gang telefonen ringer og jeg ikke kjenner nummeret, jeg er redd for å sjekke postkassen, vil ikke involvere meg med menn, for jeg er redd for at de en gang skal finne det ut.

Jeg føler rett og slett skam! Jeg har blitt hengt ut som en kriminell av navansatte i ett helt år nå.

Det er såppass så ille at jeg per dags dato ikke vil ha barn, for jeg vil ikke motta mer penger fra nav, i frykt for at dette skal skje igjen..

Jeg vet ikke om jeg er glad for det, men saken er nå i politiets hender, og jeg trenger ikke å forholde meg til kundebehandlere i NAV lenger i alle fall.

Dette var litt av en suppe! Føler med deg!

Men, selv om du har fått feilinformasjon så plikter du også å sørge for at du ikke bryter loven når du mottar ytelser fra NAV.

i slike saker der det blir " ord mot ord", kan feilutbetalingssaken ende med skyldeling. Altså at du må betale tilbake deler av beløpet, mens NAV dekker resten

• Liker 2
Skrevet
Dette var litt av en suppe! Føler med deg!

Men, selv om du har fått feilinformasjon så plikter du også å sørge for at du ikke bryter loven når du mottar ytelser fra NAV.

i slike saker der det blir " ord mot ord", kan feilutbetalingssaken ende med skyldeling. Altså at du må betale tilbake deler av beløpet, mens NAV dekker resten

Jeg er klar over at man har en plikt til å undersøke nå. Men jeg forstår ikke hvordan man skal forstå systemet, når saksbehandlerne ikke kan det selv en gang.

Jeg vil bare ha det ugjort :(

Jeg kan gjerne betale tilbake pengene i sin helhet, men jeg takler ikke noe straff utover det. Det er så kort vei tilbake til en riktig alvorlig depresjon. Nå er det i alle fall såpass at jeg klarer å fungere i hverdagen, selv om dette gnager så utrolig på meg..

Apropos tilbakebetaling. Nav har lagt til en strafferente på 10% til beløpet. Og dette er også en stor feil. I følge EMK kan de ikke straffeforfølge meg når de allerede har gitt meg en straff. Dobbeltstraff osv...

Jeg takker i alle fall for støtten! Jeg merker jeg trenger det <3

Skrevet

Jeg føler med deg, to ganger har jeg fått dette "vi tror du svindler oss" brevet. Selv om jeg viste i forkant at jeg ville få disse standardiserte brevene, så fikk jeg vondt i magen bare av å lese at de kunne gå til anmeldelse.

Jeg derimot viste at jeg fikk for mye penger, siden jeg selv ga beskjed om at dette var feil summer. Problemet til NAV var at de ikke klarte å stoppe utbetalingene. For at jeg i det hele tatt skulle få lov å betale tilbake så måtte de bruke ca 8 mnd på å behandle tilbakebetalingsaken. Vedtaket endte opp som et "trusselbrev". Selv om NAV gjorde feil så fikk jeg også 10 % i straffegebyr, de mente at dette dekket rentene jeg hadde opparbeidet meg mens pengene sto på konto (lurer fortsatt på hvilken bank NAV bruker som har så flott rente).

• Liker 6
Skrevet

Jeg føler med deg, to ganger har jeg fått dette "vi tror du svindler oss" brevet. Selv om jeg viste i forkant at jeg ville få disse standardiserte brevene, så fikk jeg vondt i magen bare av å lese at de kunne gå til anmeldelse.

Jeg derimot viste at jeg fikk for mye penger, siden jeg selv ga beskjed om at dette var feil summer. Problemet til NAV var at de ikke klarte å stoppe utbetalingene. For at jeg i det hele tatt skulle få lov å betale tilbake så måtte de bruke ca 8 mnd på å behandle tilbakebetalingsaken. Vedtaket endte opp som et "trusselbrev". Selv om NAV gjorde feil så fikk jeg også 10 % i straffegebyr, de mente at dette dekket rentene jeg hadde opparbeidet meg mens pengene sto på konto (lurer fortsatt på hvilken bank NAV bruker som har så flott rente).

Det er så trist at deres klønete systemer skal ødelegge mennesker sånn.

Jeg trodde NAV var til for å hjelpe folk opp! Ikke trykke de ned...

• Liker 4
Skrevet

HELT urimelig at du skal betale tilbake fullt beløp og risikere fengselsstraff for å ha mottatt penger du fikk beskjed om fra TO nav-kontakter at du var ok at du fikk.

Ja, man har krav på å følge med selv på hva som er lovlig og ikke, men er det ikke også naturlig å tro på/stole på sin nav-kontakt når man er ærlig og forklarer situasjonen, og DE sier at du likevel får penger?

Ang arbeidsgiverne dine, den som SA deg opp pga graviditet, brøt faktisk arbeidsmiljøloven. Det er ikke snakk om å kjempe for å beholde jobben når de behandler folk slik, det er snakk om å kjøre sak mot dem, slik at du ihvertfall får erstatning pga deres feilgrep.

Jeg ble selv forsøkt urettmessig oppsagt, uten at arbeidsgiver hadde verken loven på sin side eller fulgte loven i måte man sier opp folk på (nei, man kan ikke bare sende ett brev ut av det blå, da er ikke oppsigelsen gyldig), jeg endte opp med sluttpakke, fordi de ikke turte la meg trekke dem for retten. De visste de ville tapt.

Håper du nå har fått en advokat som kjemper for deg, for dette er en stygg sak, som jeg skjønner kan ødelegge en som allerede er litt svak i knærna etter en grundig psykisk knekk.

Lykke til, stå på, og prøv å finne krefter til å kjempe.

• Liker 4
Skrevet
HELT urimelig at du skal betale tilbake fullt beløp og risikere fengselsstraff for å ha mottatt penger du fikk beskjed om fra TO nav-kontakter at du var ok at du fikk.

Jeg er liksom der nå, at jeg bare vil betale tilbake og være ferdig med det. Jeg tenker at jeg kommer til å være lykkelig hvis jeg slipper så "billig unna", selv om det er snakk om mye penger.

Ja, man har krav på å følge med selv på hva som er lovlig og ikke, men er det ikke også naturlig å tro på/stole på sin nav-kontakt når man er ærlig og forklarer situasjonen, og DE sier at du likevel får penger?

Ang arbeidsgiverne dine, den som SA deg opp pga graviditet, brøt faktisk arbeidsmiljøloven. Det er ikke snakk om å kjempe for å beholde jobben når de behandler folk slik, det er snakk om å kjøre sak mot dem, slik at du ihvertfall får erstatning pga deres feilgrep.

Jeg ble selv forsøkt urettmessig oppsagt, uten at arbeidsgiver hadde verken loven på sin side eller fulgte loven i måte man sier opp folk på (nei, man kan ikke bare sende ett brev ut av det blå, da er ikke oppsigelsen gyldig), jeg endte opp med sluttpakke, fordi de ikke turte la meg trekke dem for retten. De visste de ville tapt.

Jeg vet ikke om jeg hadde hatt noe jeg skulle sagt? Jeg gikk på engasjement, og alt de trengte å gjøre var å ikke gi meg fornyelse av kontrakten min. Begrunnelsen for deres del trenger ikke være annet enn at de ikke hadde behov for meg lenger, selv om jeg vet at sannheten er en annen. Tilbake til ord mot ord igjen.. :(

Håper du nå har fått en advokat som kjemper for deg, for dette er en stygg sak, som jeg skjønner kan ødelegge en som allerede er litt svak i knærna etter en grundig psykisk knekk.

Jeg har fått oppnevnt to svært dyktige advokater, en av de er ekspert på strafferett, og den andre er ekspert på trygderett, så jeg kunne ikke vært i tryggere hender.

Det at jeg har fått oppnevnt forsvarer er visstnok et veldig godt tegn, for det tyder på at retten også ser at noe er fryktelig galt her. Men likevel blir man utrolig sliten når sånt står på.

Lykke til, stå på, og prøv å finne krefter til å kjempe.

Tusen takk for det. For øyeblikket kjemper advokatene for meg, mens jeg prøver å ha hodet mitt med i hverdagen. Jeg vet jo at jeg må delta jeg og, men det hjelper mye å føle at jeg er i trygge hender.

Jeg tenker, i værste fall må jeg betale tilbake alt med 10% rente, sitte i fengsel hvilket fører til at jeg får det på rullebladet mitt som igjen fører til at utdanningen min er bortkastet og jeg vil sansynligvis miste jobben. Må tilbake til et lavtlønnet yrke og dermed få problemer med å betale tilbake pengene... For ikke å glemme de ødeleggelsene de har gjort med psyken min...

Straffen blir så uutholdelig for meg, at jeg har ikke ord. Kan de virkelig være så jævlige mot meg?

Skrevet

Jeg er liksom der nå, at jeg bare vil betale tilbake og være ferdig med det. Jeg tenker at jeg kommer til å være lykkelig hvis jeg slipper så "billig unna", selv om det er snakk om mye penger.

Det bør jo faktisk ikke være snakk om å "slippe billig unna", dersom du ikke faktisk gikk inn for å lure noen.

Du har mail og dokumentasjon på at du helt fra starten av informerte om at du skulle studere, det er ikke snakk om at du har forsøkt å lure til deg noe!

Hvorfor skal du straffes for noe du fikk beskjed om fra NAV at var ok?

Hva sier forøvrig saksbehandlerne som jobbet med deg fra NAV?

Innrømmer de at de vet, og at de sa at dette var ok?

Jeg vet ikke om jeg hadde hatt noe jeg skulle sagt? Jeg gikk på engasjement, og alt de trengte å gjøre var å ikke gi meg fornyelse av kontrakten min. Begrunnelsen for deres del trenger ikke være annet enn at de ikke hadde behov for meg lenger, selv om jeg vet at sannheten er en annen. Tilbake til ord mot ord igjen.. :(

Ok, så du fikk ikke en faktisk oppsigelse da?

Da blir det noe annet ja. Etter engasjement er over, så har de ingen binding.

Men da vet du hvor du IKKE vil jobbe seinere ihvertfall. ;)

Jeg har fått oppnevnt to svært dyktige advokater, en av de er ekspert på strafferett, og den andre er ekspert på trygderett, så jeg kunne ikke vært i tryggere hender.

Det at jeg har fått oppnevnt forsvarer er visstnok et veldig godt tegn, for det tyder på at retten også ser at noe er fryktelig galt her. Men likevel blir man utrolig sliten når sånt står på.

Kjempebra!!

Det er godt å ha dyktige fagfolk med seg, det lover godt. :)

Tusen takk for det. For øyeblikket kjemper advokatene for meg, mens jeg prøver å ha hodet mitt med i hverdagen. Jeg vet jo at jeg må delta jeg og, men det hjelper mye å føle at jeg er i trygge hender.

Ja, det er greit å samle litt krefter mens de kan jobbe også, men du vil måtte kjempe med selv på et tidspunkt, så bruk tid på å forberede deg og jobbe opp styrke til å stå på din sak, dette er IKKE ok av NAV!

Jeg tenker, i værste fall må jeg betale tilbake alt med 10% rente, sitte i fengsel hvilket fører til at jeg får det på rullebladet mitt som igjen fører til at utdanningen min er bortkastet og jeg vil sansynligvis miste jobben. Må tilbake til et lavtlønnet yrke og dermed få problemer med å betale tilbake pengene... For ikke å glemme de ødeleggelsene de har gjort med psyken min...

Straffen blir så uutholdelig for meg, at jeg har ikke ord. Kan de virkelig være så jævlige mot meg?

I værste fall kan det hende du må betale tilbake deler av utbetalingene dine, men jeg kan ikke for mitt bare liv fatte at en rettsak skal kunne dømme deg til fengsel for noe slikt!

Her er det ord mot ord, dersom saksbehandlerne fra NAV ikke viser seg å være ryddige mennesker som stiller opp og forteller at DE visste, at de sa det var ok.

Jeg kan ikke forstå at RETTEN skal kunne være slik at du blir dømt til fengselsstraff for noe slikt som dette, det er helt uvirkelig og jeg ville vært fly rasende forbanna i ditt sted, og om du var en venn/familie av meg, så ville jeg kjempet for deg med nebb og klør!

Tilbakebetaling av deler av summen bør være det værste, + at jeg faktisk synes de skal betale deg erstatning for det de har ødelagt for deg med tanke på psyke som pga dette har knekt. Uten å ane hva slags rettigheter man har når det kommer til erstatning i slike tilfeller selvsagt, jeg er ingen advokat.

• Liker 1
Skrevet

Stor klem til deg, du har gått gjennom forferdelige tider pga dette, føler med deg :(

Skrevet

De

t bør jo faktisk ikke være snakk om å "slippe billig unna", dersom du ikke faktisk gikk inn for å lure noen.

Du har mail og dokumentasjon på at du helt fra starten av informerte om at du skulle studere, det er ikke snakk om at du har forsøkt å lure til deg noe!

Hvorfor skal du straffes for noe du fikk beskjed om fra NAV at var ok?

Hva sier forøvrig saksbehandlerne som jobbet med deg fra NAV?

Innrømmer de at de vet, og at de sa at dette var ok?

Nei det er helt utrolig.. Jeg blir så utrolig lei meg. Hittil har jeg kun hatt kontakt med NAV forvaltning, og saksbehandleren der har rett og slett behandlet meg som dritt. MILDT SAGT. Fikk beskjed av nær familie om å ikke snakke mer med henne, -for jeg trenger jo ikke det.

Hun prøvde å presse ting ut av meg som ikke var sant, gjorde narr av meg, og forvrengte sannheten i deres favør. Etter å ha snakket med henne ble det som nevnt tidligere tvangsinnleggelse, så det sier sitt om hvordan hun behandlet meg. Saksbehandlerene jeg hadde til å begynne med jobber ikke lenger i NAV, men jeg er ikke særlig intr i å snakke med de uansett. Det får advokatene ta seg av om det skulle være nødvendig.

Ok, så du fikk ikke en faktisk oppsigelse da?

Da blir det noe annet ja. Etter engasjement er over, så har de ingen binding.

Men da vet du hvor du IKKE vil jobbe seinere ihvertfall. ;)

Jeg fikk en oppsigelse jeg måtte levere til nav for å få penger. Der sto det for øvrig at jeg valgte selv å avslutte arbeidsforholdet på grunn av skole (denne sendte de direkte til NAV, jeg har ikke sett den før jeg fikk innsyn i alle dokumentene i saken) Fryktelig irriterende at arbeidsgiver lyver i oppsigelsen, men det kan jo være til min fordel i og med at det der også står at jeg skal studere.

Jeg ba til og med om å få jobbe der når jeg gikk arbeidsledig, og det forteller vel også at jeg aldri har ment å holde på med trygdebedrageri. Når jeg heller vil gå tilbake til et mareritt av en arbeidsplass fremfor å forbli trygdet.

Jeg kan ikke forstå at RETTEN skal kunne være slik at du blir dømt til fengselsstraff for noe slikt som dette, det er helt uvirkelig og jeg ville vært fly rasende forbanna i ditt sted, og om du var en venn/familie av meg, så ville jeg kjempet for deg med nebb og klør!

Tilbakebetaling av deler av summen bør være det værste, + at jeg faktisk synes de skal betale deg erstatning for det de har ødelagt for deg med tanke på psyke som pga dette har knekt. Uten å ane hva slags rettigheter man har når det kommer til erstatning i slike tilfeller selvsagt, jeg er ingen advokat.

Advokaten jeg har nå snakker i alle fall om at vi etterhvert må få de til å redusere beløpet. Men første prioritet er at de ikke må få til no mer straff og skade enn det som allerede er skjedd...

Glemte jeg å nevne at de lyver? De har dokumentasjon på at jeg har møtt opp på obligatorisk undervisning under hele perioden jeg mottok penger.

..Skolen jeg var student ved har ALDRI hatt noe som heter obligatorisk oppmøte, og foreleserne kan ikke en gang navnet på studentene, så hvem som er der og ikke er det ingen som dokumenterer noen steder...

Skrevet

Eneste du kan gjøre er å heve deg over drittmennesker, kjempe din sak og gå vider, du har spillt med åpne kort- ergo så har de ikke noe på deg.

• Liker 1
Skrevet

Eneste du kan gjøre er å heve deg over drittmennesker, kjempe din sak og gå vider, du har spillt med åpne kort- ergo så har de ikke noe på deg.

Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg greier ikke å heve meg over noe som helst før denne saken er ute av verden. Det er slitsomt å ha det hengende over seg :(

Skrevet

Stå på, jeg har tro på deg :)

Tenk om alle vi som har opplevd å bli feilinformert og senere blitt straffet for det i større eller mindre grad hadde skrevet det ned, så kunne vi oversvømmet Nav direktøren VIA postverket.

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg greier ikke å heve meg over noe som helst før denne saken er ute av verden. Det er slitsomt å ha det hengende over seg :(

Jeg studerte og motok dagpenger, sa det til dem selv, ( har en spesiell historie ) de ba meg avslutte studiene, thats it, noe jeg gjorde- men ikke pga nav;).....hørte ikke mer fra dem.

La de nå ikke tråkke på deg, de sitter der med patnaralistiske holdninger og leker gud, sannheten er jo bare at de er dårlige mennesker som aldri skulle utført den jobben de har. Så HVORFOR skal du kaste bort mer tid på slike? De har ingenting på deg, de vinner aldri frem uansett.

Skrevet

Ser de prøver seg, men her må du ta de, med det mener jeg virkelig at du skal heve deg over det, gå videre med livet ditt og vise at du ikke bryr deg. De har ingenting på deg, ingenting.

Ville snakket med politiet om dette hvis det kan roe deg, mange av de kjenner samfunnet og er gode mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...