Gå til innhold

Ute etter en foundation med GOD dekkevne

fionel

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha en foundation med veldig god dekkevne, noen som har noen tips? tar imot tips i alle prisklasser, også gjerne hvor dek an kjøpes :)

på forhånd tak :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Chanel sin foundation. Den er utrolig god, men ganske dyr. Prøv den i et parfymeri, og kjøp den på nettet.

Jeg kjøper den som regel på taxfree via bekjente. Kanskje du har mulighet til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Mineral Liquid foundation fra MakeupMekka. Den dekker pent, uten å bli 'kakete'. Den har veldig fin konsistens og 'flyter' ikke mye utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vichy Dermablend! Ekstremt dekkende! Tror desverre ikke du får kjøpt den i Norge, jeg bestilte min på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..Ja, så kommer jeg med noe i en normal prisklasse fra en normal, tilgjengelig, butikk.

MaxFactor - Second skin foundation var for meg en revolusjon i sminke verden, jeg digger den! Den dekker veldig godt (ringer under øynene etc. blir helt borte), den er lett og man(jeg hvertfall) får ikke kviser av den.

Endret av Envy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha en foundation med veldig god dekkevne, noen som har noen tips? tar imot tips i alle prisklasser, også gjerne hvor dek an kjøpes :)

på forhånd tak :) :)

Det kommer an på hvorfor du vil ha god dekkevne. Har du uren hud vil jeg ihvertfall anbefale deg å bruke produkter UTEN mineralolje, parabener og annen "dritt" som tetter porene /gir deg uren hud. Unngå gjerne også bismuth oxychloride (finnes i mye mineralsminke, bl. annet I.D. bare minerals) som kan få deg til å reagere om du har sensitiv hud og utvikle kviser.

Jeg bruker mineralfoundation fra tikei.se (økologisk og ren sminke) og løst pudder over fra make up store som også er ren og fin kosmetikk, jeg har sjekket innholdslisten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Tikei mineralfoundation, og syns den dekker bra (går an å ta på mer enn ett lag etter behov), og hvis du har spesielt mørke ringer under øynene kan du bruke gul mineralconcealer fra samme merke, og grønn mineralconcealer, også fra Tikei, hvis du har røde partier du vil dekke - som kviser og så videre.

Jeg har brukt både foundation og begge concealerene i 2,5 år nå, og digger de! :) Prisene er også veldig greie. Bestilles fra tikei.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Ja, så kommer jeg med noe i en normal prisklasse fra en normal, tilgjengelig, butikk.

MaxFactor - Second skin foundation var for meg en revolusjon i sminke verden, jeg digger den! Den dekker veldig godt (ringer under øynene etc. blir helt borte), den er lett og man(jeg hvertfall) får ikke kviser av den.

Helt enig!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Bruker Maybeline dream satin liquid og den dekker bra. Har ganske synlige og mørke porer og de syns ikke hvis jeg bruker den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk concealer på det du vil dekke!

Signerer. Heldekkende foundation er sjeldent en god løsning med mindre du har hver cm av ansiktet dekket av kviser/arr/flekker. Bruk en lett, lysreflekterende foundation i hele ansiktet for å jevne ut og legge fokus på de delene av ansiktet med fin hud, og bruk heller en dekkende concealer der du trenger det. På denne måten forsvinner de delene av huden du ønsker å dekke over inn i den friske huden og gjør at hele ansiktet faktisk ser ut som frisk hud, fremfor at hele ansiktet blir seende ut som plast.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men med de foundationene som er på markedet ser ikke fjeset ut som plast.

Men hvorfor dekke over hele ansiktet når det bare er deler av det som trenger det? Frisk hud er alltid finere enn veldig sminket hud, og da er det jo bare tull å dekke over alt sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vichy Dermablend! Ekstremt dekkende! Tror desverre ikke du får kjøpt den i Norge, jeg bestilte min på nett.

Den får du kjøpt på apotek :) Chanel sine har god dekkevne, og ikke minst Matis sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men med de foundationene som er på markedet ser ikke fjeset ut som plast.

Det ser utrolig kunstig ut hvis man bruker en foundation som dekker alt. Mye bedre å bruke concealer på det verste, og la huden skinne igjennom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Det ser utrolig kunstig ut hvis man bruker en foundation som dekker alt. Mye bedre å bruke concealer på det verste, og la huden skinne igjennom..

Jeg har veldig mye røde flekker og ujevn farge, så for meg funker det hvert fall ikke med bare concealer.

Bruker for øvrig Lancome sin Mirace teint. Syns den dekker bar og det ser ikke ut somjeg har sparklet ansiktet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig mye røde flekker og ujevn farge, så for meg funker det hvert fall ikke med bare concealer.

Bruker for øvrig Lancome sin Mirace teint. Syns den dekker bar og det ser ikke ut somjeg har sparklet ansiktet

Det kommer an på åssen concealer man bruker. Røde områder og kviser blir dekket best med en grønnlig concealer. Jeg bruker en grønn concealer som jeg blander med en hudfarget en. Funker kjempebra. Men selvfølgelig. Hvis denne foundationen fungerer for deg så er det jo ingen grunn til at du skal måtte investere i enda flere produkter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Estee lauders doublewear skal være bra. Noen som har prøvd den? Tenkte jeg skulle be om en prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...