AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 For litt siden var jeg på besøk hos min brors samboer og søsteren hennes. Jeg har en niese på ett år som er litt små rampete, og hun klorte oss andre og lo når vi sa nei. Den andre tanten er 16 år og jeg syns hun overreagerte mot jentungen. Hun holdt henne hard i armen, kjeftet på henne og tvang henne til å sitte i ro på gulvet. Ført ble niesen min veldig stille og redd, og så begynte hun å gråte. Jeg fikk helt vondt inni meg. For det første er hun ett år! For det andre satt moren til min niese der og sa ingenting en stund, men da jenta begynte å gråte ba hun søsteren å roe seg litt ned. Jeg forstår jo at man sette grenser til og med for de minste, men jeg følte at å kjefte på en ettåring og tvinge henne til å sitte i ro på gulvet var helt upassende, og jeg syns at det var helt upassende av moren å la hennes 16 år gamle søster gjøre det. Hun er moren, hvis hun er det så kan hun gjøre noe. Jeg sa ingenting, men det var like før altså. Tar jeg feil her? Det gjør meg vondt at hun kanskje gjør sånn når hun passer barnet alene.
Gjest Offensive Pie Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Hvor hardt holdt hun? Om det bare er et fast grep (altså, ikke noe som faktisk gjør vondt), så synes jeg det er helt greit. Så små barn kan også begynne å gråte av alt og ingenting, og det er ikke en indikator på smerte. 1
~umulia~ Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 For det første, en ettåring er ikke rampete, de tester grenser og reaksjoner men har ingen forståelse av konsekvenser. En ettåring skal elskes,veiledes og beskyttets fra omgivelser, seg selv og andre. Man grenesesetter ikke, man går forann som et godt eksempel. Man skal aldri ødelegge en ettårings selvfølelse og trygghet ved å kjefte eller ty til vold og maktovergrep (holde hardt i armen er et eksempel på dette). 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Hun tvang henne til å sitte, og hver gang hun prøvde å reise seg brukte hun makt til å sitte henne ned igjen. Hun ble veldig redd. Ett år!
loffen Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Jeg synes det høres litt brutalt ut ja.. Du kan jo nevne det for din bror? Edit: nå leste jeg det du skrev rett over her, og det er jo ikke bra. Endret 19. januar 2012 av loffen 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Man kan være bestemt uten å kjefte på en ettåring liksom. Neste gang jeg ser henne gjøre noe slik, så sier jeg ifra. Broren min og damen hans gjør ikke slik, og jeg tror ikke moren syns det var greit heller, men hun sa jo ingenting.
Aldrisur Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Nettopp derfor 16-åringer ikke bør være mødre. Håper mammaen til barnet snakket med søsteren når de ble alene, hun må nok grensesettes. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Hun er utrolig barnlig av seg også. Jeg syns ikke hun bør få passe ungen alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå