Gå til innhold

Tilskudd til kollektivtransport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på et APS-tiltak, altså jobbe noen timer hver dag i en attføringsbedrift. Endelig ut i jobb! :) Men for å komme til bedriften må jeg bruke kollektivtransport i tre kvarter. Hvis jeg skal bruke av pengene jeg får av nav (jeg går på arbeidsavklaringspenger og får minstesats) til kollektivtransport, får jeg ikke råd til mat... Har jeg rett på noe tilskudd/reisepenger eller rett på å få igjen litt av pengene jeg brukter på kollektivtransport? Et årskort koster jo nesten 6000 kr...

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Da kjøper du månedskort til rundt 500kr.

Skrevet

Da kjøper du månedskort til rundt 500kr.

Det koster 590 kr og det blir mye når man ikke får så mye i måneden :) Folk som kjører til jobb får da fradrag for reiseutgifter, det burde være sånn for meg også? Ellers må jeg egentlig betale for å få jobbe, siden jeg ikke får noe mer utbetalt når jeg jobber enn det jeg får nå, før jeg har begynt.

Skrevet

Du kan få reisetilskudd, ta kontakt med saksbehandleren din og forklar problemet.

• Liker 1
Skrevet

Du får tilskudd, bare kontakt nav.

• Liker 1
Skrevet

Okay! :D Tusen takk for hjelpa! *puh* Det var virkelig godt å høre :)

Skrevet

Du må søke spesielt om å få dekket reiseutgifter. Skjemaet ligger på nav sine sider, men er kronglete å finne. Selv om jeg er godt bevandret i nettverdenen så måtte jeg få hjelp av nav for å finne det. Du søker til nav forvaltning. Du må dokumentere reiseutgifter. Jeg linket bare til transportselskapet sine sider. Jeg får dekket full månedskort på 1600 kr hver måned selv om jeg jobber redusert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...