AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Jeg lurer på om noen kanskje vet hva som er gale med meg. Jeg har i det siste vært en del deprimert og jeg sliter litt med angst. Grunnen til det er at jeg studerer i utlandet og siden litt før jul har jeg egentlig tvilt på om jeg trives her. Jeg liker ikke mate, studiet er ikke som jeg trodde det skulle være, og jeg har nå skjønt at jeg trives best med nordmenn. Jeg kom tilbake til studielandet på søndag, og har egentlig følt meg ganske nede siden da, men jeg føler meg fysisk dårlig. Jeg er veldig trøtt, jeg har ikke appetitt, og når jeg tvinger meg selv til å spise mat føler jeg meg dårlig. Tror dere at det har noe med at jeg ikke liker meg her? Jeg hadde kanskje likt meg bedre om jeg var litt mer opplagt, men nå er jeg bare sliten og trist hele dagen. Det er veldig ekkelt, og det får hjemlengselen til å bli enda verre. Noen råd?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Ops. Mente å poste på Kropp og Helse, hvordan ende jeg opp her inne? 1
Gjest Marenh Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Studerer på 3. året i Frankrike selv. Hvilket land studerer du i? Og hvilket studie?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Jeg vil egentlig ikke prate om det. Jeg vil ikke bli kjent igjen.
Gjest Marenh Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Nei, det var ikke for å presse deg eller noe. Tenkte bare at hvis du studerte i samme land som meg, kunne jeg kanskje skjønne deg bedre og komme på noen lure tips. Men det er opp til deg!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Snilt av deg. Men jeg studerer ikke i Frankrike.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Hva det feiler deg? Du sier det jo selv, du er deprimert. Da slutter man å kjenne sult, ingen glede, blir likegyldig, orker ikke å gjøre noe. Høres jo ut som at det kommer av situasjonen din, at du ikke liker deg i landet/studiestedet ditt. Da må du nesten slutte og reise hjem igjen. 1
Gjest finurlig Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Hva det feiler deg? Du sier det jo selv, du er deprimert. Da slutter man å kjenne sult, ingen glede, blir likegyldig, orker ikke å gjøre noe. Høres jo ut som at det kommer av situasjonen din, at du ikke liker deg i landet/studiestedet ditt. Da må du nesten slutte og reise hjem igjen. Tror også du sliter med depresjon. Nå må du prøve å finne ut hvorfor. Vil du heller studere hjemme? Er det kjedelig der du er? Jeg regner med at du har vært der minst ett semester før, da har du sikkert fått minst en venn du kan snakke med Håper det ordner seg
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Skolen har noen rådgivere som man kan prate med om man har det vanskelig. Jeg tror jeg skal kontakte dem i morgen for å ha noen fra universitet å prate med. Jeg vet bare ikke hva jeg skal ta meg til, om jeg kommer hjem. Et annet studie kanskje, eller jobbe litt en stund. Jeg har en jobb som sikkert trenger meg, og som betaler ganske bra.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 TS. Har pratet med foreldrene mine og de sier at hvis det er så gale, så er det helt greit å komme hjem. Jeg skal prate med noen i morgen, men jeg tror jeg har bestemt meg.
Cho Kon It Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 Depresjon og angst manifesterer seg ofte i fysiske symptomer. Som Bølle sier, det er ingen skam å snu, kom deg hjem til kjente og trygge trakter en periode så skal du se at livet nok blir lysere.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Tusen Takk Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor det har tatt meg så lang tid. Jeg tror det er fordi jeg er redd for å feile, men det er jo ikke for sent. Jeg kan studere noe annet i Norge. Vi har jo så mange muligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå