Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et krisesenter der jeg bor trenger tilkallingsvikar og har utlyst stillingen. Jeg har forferdelig lyst til å søke fordi det er akkurat en slik jobb jeg kunne tenkt meg.

Jeg har ingen utdanning eller erfaring fra noe slikt tidligere. Men i utlysningen sto det bare at det var ønskelig med erfaring fra arbeid med mennesker. Det eneste jeg har er at jeg har jobbet litt på eldrehjem.

Tror dere det er noe sjangs å få en slik jobb for meg da? Jeg er 20 år. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan formulere meg i søknaden ? jeg har aldri søkt på noen lignende jobb så vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg..

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvem andre som søker. Men jeg kan tenke meg at de ønsker noen som er litt eldre, men det er ikke sikkert.

Det verste du kan få er jo nei, så bare søk.

Du har jo jobbet med mennesker når du har jobbet med eldre. Hvis du er omgjengelig så er jo det er pluss, men samtidig ikke tar for mye plass. Om du skjønte hva jeg mente.

Lykke til!

Skrevet

For å være helt ærlig tror jeg grunnet din unge alder at du ikke vil få jobb der nå.

Men når det kommer til kompetanse ansetter de basert først og fremst på egnethet, ja. Ikke utdannelse(selv om de også ansetter miljøterapeuter, sosionomer etc).

Jeg har selv vært frivillig på krisesenter, og der hadde vi nedre aldergrense på 25 år.

Men du kan jo fint jobbe et slikt sted når du blir eldre :)

Ellers gav de klart inntrykk av at de var svært forsiktige med å ansette/ha frivillige som hadde selvopplevd erfaring med voldsproblematikk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...