Gå til innhold

mister jeg aap og ung ufør pengene når jeg nå blir innlagt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har blitt bestemt nå at jeg skal legges inn på psykiriatisk sykehus. Hva skjer da med AAP og ung ufør pengene mine? mIster jeg de, og skal jeg gi beskjed?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er innlagt over 3 måneder i strekk kan du bli trukket i stønad, men det kan du slippe unna dersom du kan bevise at du har like høye utgifter når du er innlagt (mange må feks betale for bosted selv om man er innlagt).

Ved kortere innleggelser mister du ingenting.

Skrevet

ok, takk for svar.

Jeg bor hjemme hos foreldre så har bare regninger som utgift.

Hvordan gjør man det med meldekort. krysser man av på at sykdom eller? Jeg har jo ikke jobb, så jeg vil jo fortsatt få behandling, men da istedet der jeg er innlagt..

Gjest Applecore
Skrevet

Jeg tror ikke du behøver å gjøre noe som helst annerledes med meldekortet ditt med det første.

Man krysser av på sykdom når man har fravær i en evt jobb eller utdannelse, mao gjelder det ikke for din situasjon.

Du har fortsatt status "i behandling".

Men så vidt jeg husker har man visst et tilbud om å få snakke med en sosionom når man er lagt inn (det fikk i hver fall jeg), og da kan du evt forhøre deg om detaljene med vedkommende :)

Skrevet

Da kan du nok risikere å miste noe av pengene dersom du er innlagt over 3 måneder, men du mister ikke alt. Det er jo heller ikke sikkert at du blir innlagt så lenge.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor man skal krysse av på meldekortet, jeg krysser på akkurat det samme uansett om jeg er innlagt eller ikke..

Gjest Applecore
Skrevet

Så lenge man er i behandling og ikke gjør noe annet (skole, jobb), så skal man ikke krysse av noe annet enn "nei" på meldekortet, uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...