Gå til innhold

Manchester eller Edinburgh?

Momseguri

Anbefalte innlegg

Jeg har postet dette på karriere og utdanning også, men kanskje det er flere på reiseliv som vet hva som er best? :skravle:

Saken er altså at jeg tenker på å studere ett i storbritannia.

Jeg vil søke på master innenfor antropologi, og har innskrenket mulighetene til enten university of Manchester eller Edinburgh. Men nå klarer jeg ikke bestemme meg. Manchester er rangert litt over Edinburgh, men begge to virker jo veldig bra. Er det noen som har noen tanker, har vært der og syns det er fint/kjipt, hørt noen rykter eller hva som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt Edinburgh mtp byen:)

Edinburgh er en veldig fin by, noe Manchester ikke er(i tillegg så holder verdens verste fotballag til i den byen så det gjør valget enkelt!):P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om utdanning i de respektive byene, men siden du poster på reiseliv så slår i hvert fall Edinburgh knockout på Manchester der. Fantastisk flott by der du kan gå på fjelltur midt i byen og på shopping eller museum i neste øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh er reisemålsbyen. Men det kan nok bli irriterende å bo i en turistperle også.

Manchester har mye sjarm også. Og noen fantastiske gater og shoppingmuligheter. (Og verdens diggeste kinoseter for billigere enn norsk pris).

Jeg tror jeg ville valgt litt etter skolen og ikke etter utsikten. Og heller benyttet sjansen til togtur til Edinburgh OG andre steder. Med tanke på at Manchester er "midt i", så kommer du deg ganske lett overalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :takke:

Utdanningstilbudet er omtrent likt begge steder (eller, i følge internett virker det ca. like bra), derfor er det så vanskelig å velge. Men jeg tror jeg satser på Edinburgh! Jeg vil jo helst ha de pent rundt meg :fnise: Det blir jo dessuten bare for ett år, så jeg blir sikker ikke for lei av turister :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...