Momseguri Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Det slo meg plutselig at jeg har lyst å studere i storbritannia Jeg vil søke på master innenfor antropologi, og har innskrenket mulighetene til enten university of Manchester eller Edinburgh. Men nå klarer jeg ikke bestemme meg. Manchester er rangert litt over Edinburgh, men begge to virker jo veldig bra. Er det noen som har noen tanker, har vært der og syns det er fint/kjipt, hørt noen rykter eller hva som helst? Endret 19. januar 2012 av Momseguri
Rainbow Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Nå har jeg ikke studert noen av stedene, men jeg har vært i begge byene. Og jeg likte Edinburgh veldig mye bedre. Kjempeflott by, nydelig arkitektur, flott natur og ikke minst hyggelige folk. Har vært der to ganger, og stortrivdes begge gangene. Fine parker og et trygt miljø har de også, jeg følte meg i alle fall veldig trygg der. I Manchester følte jeg meg utrygg, syns det var mange slitte og stygge steder, og da vi ikke fant noe sted å sove (var på interrail) ble vi frarådet av politiet å gå rundt med sekkene våre fordi vi kunne bli rana. Var selvsagt ikke i alle områder av begge byer, og Manchester har sikkert noe fint jeg ikke så, mens Edinburgh har negative sider jeg heller ikke så. Men basert på følelsen og opplevelsen rundt byene ville jeg valgt Edinburgh. 1
klakkekatt Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Ingen plasser er som Manchester c",) Hyggeligefolk, fin plass, ja alt er egentlig magisk med Manchester!
Momseguri Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2012 Takk for svar Frister kanskje mest med Edinburgh da, men jeg tar gjerne i mot flere tanker
Jitrois Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Mulig dette svaret kommer alt for sent, men velg Edinburgh! Jeg har bodd i England selv, og besøkt både Manchester og Edinburgh (sistnevnte mange ganger), og det er ingen tvil om hvilken by som er best å bo/studere i. Som nevnt ovenfor, Edinburgh er en trygg by (til størrelsen å være) med et godt studentliv, gamle og fine bygninger overalt, masse parker og grønne lunger, osv. Manchester blir for meg en stygg industriby i forhold til Edinburgh - selv om det skal sies at Manchester absolutt ikke er dårlig. Det finnes rett og slett bare så utrolig mange bedre byer i Storbritannia.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Ooof, vanskelig valg! Edinburgh er en utrolig sjarmerende by, det er virkelig vakkert der. På den annen side hadde Manchester fristet, rett og slett pga nærheten til Old Trafford og Manchester United... *fotballgal*
Glynis Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Har bare hørt fine ting om å studere i Edinburgh. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Manchester er dyrere å bo i enn Edinburgh. Ellers er begge to fine byer, og anerkjente universiteter.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Datteren til en venninne av meg studerer i Manchester. Hun trives ikke veldig godt, men det har mye med studentmiljøet å gjøre. Hun synes ikke medstudentene er seriøse nok. De er 18 når de begynner på uni i England og hennes medstudenter er stort sett bare ute etter å feste og tar ikke studiene så alvorlig. Jeg har vært i Manchester og universitetsområdet er helt ok. Jeg synes ikke selve sentrum av byen var noe særlig sjarmerende.
sauen87 Skrevet 19. april 2012 #10 Skrevet 19. april 2012 Jeg har ikke vært i Manchester, men Edinburgh er en helt fantastisk by! Var der i noen dager når jeg reiste rundt i storbrittania, og syntes byen var nydelig. Mye historie og kultur, superhyggelige folk og fin atmosfære. Uansett hvor du velger, vil jeg sterkt anbefale å ta en tur til nordengland. Det er en hel haug med fantastiske småbyer i den nordlige delen av England! Lykke til med valget!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #11 Skrevet 19. april 2012 Edinburgh er i Skottland ;-) Universitetet i Manchester er vel og bra på enkelte områder, mens studentmiljøet er bedre i Edinburgh, dessuten er det en tryggere by. Har jeg hørt fra flere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå