AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 For ikke så lenge siden når jeg gikk tur med min hund rundt et hjørne, så dukket det en stor hund frem. Min hund (ganske liten) skvatt og begynte dermed å knurre, jeg kjeftet på hun, og dro litt i båndet. Mannen som eide den store hunden snakket i tre kvarter om at jeg gjorde feil, og hvordan jeg burde oppdra hunden min. Jeg prøvde flere ganger og gå, men han sto så og si midt i veien, og lot meg ikke gå. han var en fremmed som jeg aldri hadde sett. Er ikke dette litt frekt?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Det du snakker om her er oppdragelse, og ikke oppdrett.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Det du snakker om her er oppdragelse, og ikke oppdrett. Oi. Jeg beklager, jeg skrev feil! Hva synes du om at fremmede belærer om oppdragelse da?
Calypso Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Jeg syntes det var litt frekt, spesielt det at han ikke lot deg gå derfra. Du kan jo ikke noe for at hunden din skvatt.
Vendie Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Tja, jeg synes vel det er feil å kjefte på en hund som knurrer fordi den er redd, så kanskje du fortjente en liten leksjon. Men å holde deg igjen i tre kvarter hvis det var tydelig at du prøvde å gå var kanskje litt drøyt. 5
Cuckold Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 (endret) For ikke så lenge siden når jeg gikk tur med min hund rundt et hjørne, så dukket det en stor hund frem. Min hund (ganske liten) skvatt og begynte dermed å knurre, jeg kjeftet på hun, og dro litt i båndet. Mannen som eide den store hunden snakket i tre kvarter om at jeg gjorde feil, og hvordan jeg burde oppdra hunden min. Jeg prøvde flere ganger og gå, men han sto så og si midt i veien, og lot meg ikke gå. han var en fremmed som jeg aldri hadde sett. Er ikke dette litt frekt? Det er en viss type hundeeiere som er sånn, jeg har selv aldri hatt hund, men har obeservert fenomenet fra sidelinjen: en type verdensmestere som anser seg som eksperter på hund og som ikke kan la noen anledning gå fra seg til å kritisere eller oppdra andre hundeeiere. De samme menneskene kan ofte også mene at verden tilhører hundeeierne og at de som ikke har hund burde tvinges til å gjennomgå et kurs i hundens psykologi for i det hele tatt å få ferdes fritt. I stedet for å anse det som hundeeierens ansvar å sørge for at hans hundehold ikke er til sjenanse for andre. Det er langt fra alle hundeeiere som er slik, men jeg lurer på om det er noe med det å ha hund som lokker frem uheldige sider i noen mennesker. På samme måte som bilen lokker frem uheldige sider hos en del av oss, mennesker som blir helt forandret og sinte, aggressive verdensmestere så snart de setter seg bak et ratt. Endret 19. januar 2012 av Cuckold
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Det fins også hundeeiere som gjerne vil at alle hunder skal ha det bra, og får vondt av å se at andre folk drar i hundene sine og gjør dem fysisk vondt. Han sa nok fra fordi han er glad i hunder. Ta til deg det han sa. Men er enig i at han overdrev da han holdt deg igjen så lenge. Du sier hunden din er liten. Se for deg en kjempe som er mange ganger større enn deg, som har bånd på deg og drar litt i båndet. Et lite rykk kan gjøre at du slites bakover etter halsen, fordi kjempen er så mye større og sterkere enn deg. Sånn føles det for hunden din.
LexSuperior Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Man stopper ikke fremmede mennesker og kjefter på dem i 45 minutter for en sånn ting! Da må jeg si at jeg jaggu hadde brølt tilbake til denne herren om hans manerer. Kanskje han burde ta et lite kurs? Selv om jeg må si at når du først nevner det du gjorde så forstår jeg at han sa fra, kan bare ikke skjønne måten han gjorde det på! Akkurat det med knurring og signaler generelt har jeg vært veldig forsiktig med å pirke på etter at noen jeg kjenner pirket mye på knurring etc. og det endte opp med at hunden sluttet å si fra og ble en tikkende bombe isteden. Vi kunne jo aldri vite om den mislikte en situasjon så mye at det var rett før tennene kom. Bare hun som eide den ble etterhvert god nok på dette. Knurring er et av flere varslingstegn som vi kan benytte oss av for å lese dyret før det går så langt at det smeller og det blir en skikkelig situasjon ut av det som utløste knurringen. Dette er forresten ment som tips altså, ikke noe mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå