Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3316927.ece Om det er den eneste grunnen så begynner jeg og lure på hva barnevernet tenker med. 3
Cody Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 hva i all verden.. kanskje det er vanlig for indere å spise på denne måten? Blir kvalm av barnevernet iblant. 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 Populært innlegg #3 Skrevet 19. januar 2012 Hvis du virkelig tror det er eneste grunn så bør du heller lure på hva du tenker med. Slike saker blir håpløst å diskutere i media, da barnevernet ikke har lov til å gi begrunnelsen til at de tok barna. Foreldrene kan med andre ord påstå hva de enn vil uten at barnevernet kan motbevise det. 86
Daraya Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Kan ikke tenke meg heller at mating med hendene er eneste grunn, men jeg er skeptisk likevel. Å hente barn ut fra en familie må være siste mulighet, men jeg tror her er det først og fremst kulturforskjell som kræsjer. Faren har bare en midlertidig oppholds- og arbeidstillatelse, alle er indiske statsborgere. Tror det blir vanskelig for barnevernet å nekte foreldrene å reise hjem med dem igjen, det kan bli rabalder. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Slike saker blir håpløst å diskutere i media, da barnevernet ikke har lov til å gi begrunnelsen til at de tok barna. Foreldrene kan med andre ord påstå hva de enn vil uten at barnevernet kan motbevise det. Foreldre trenger da bare legge frem skriftlig dokumentasjon. Syns du er uforskammet å påstå at foreldrene lyver. Jeg er ikke spesielt imponert over barnevernets arbeid, jobber hos advokat og der er en del bv-saker. Nei, barnevernet overreagerer/ reagerer feil dessverre altfor ofte. 5
Tropic Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Omg... Håper virkelig det er en annen grunn til at de ble tatt fra foreldrene... Eldste ungen er bare 3 år gammel, ser ikke noe galt at de da deler seng... Og å mate ungene med hendene, skal ikke det være greit heller da? 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Hvis du virkelig tror det er eneste grunn så bør du heller lure på hva du tenker med. Slike saker blir håpløst å diskutere i media, da barnevernet ikke har lov til å gi begrunnelsen til at de tok barna. Foreldrene kan med andre ord påstå hva de enn vil uten at barnevernet kan motbevise det. Jepp her har du det riktige svaret. Det er fælt at foreldre som ikke er riktig skrudd sammen (nå sier jeg ikke at det gjelder akkurat dette foreldreparet altså) skal kunne gå ut i media og påstå det ene og det andre, og i tillegg henge ut sine egne barn, og så kan ikke barnevernet forsvare seg. De er underlagt taushetsplikt og må også tenke på barnets beste. Og barnets beste er absolutt ikke å bli diskutert i media/all offentlighet. De har garantert en bedre grunn enn dette, folkens dere må ikke være så jævla lettlurte! 21
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Foreldre trenger da bare legge frem skriftlig dokumentasjon. Syns du er uforskammet å påstå at foreldrene lyver. Så hvorfor legger de ikke frem skriftlig dokumentasjon, da, i stedetfor å slenge ut en påstand i media? Fordi de ikke vil fortelle hele sannheten, kanskje? Barnevernet sier at dette er to momenter i en større helhet. Sier at du barnevernet lyver? 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Hvis du virkelig tror det er eneste grunn så bør du heller lure på hva du tenker med. Slike saker blir håpløst å diskutere i media, da barnevernet ikke har lov til å gi begrunnelsen til at de tok barna. Foreldrene kan med andre ord påstå hva de enn vil uten at barnevernet kan motbevise det. Akkurat det jeg skulle svare. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Fæl sak om nok et overgrep begått av bv. 3
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Jeg vil heller påstå at de som tror blindt på barnevernet er meget naive. Barnevernet er den mest inkompetente etat jeg vet om og de skjuler seg alltid bak taushetsplikten. Jeg vil også påstå at der jobber så jævlige og onde mennesker at det halve kunne vært nok. Jeg jobber i en etat som gjerne får med ansatte å gjøre etter at de er blitt oppsagt og det er gjerne barnevernsansatte blandt disse! Og de fortsetter i samme usaklige spor i min etat. 6
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 De virker å være ute etter å kontrollere familier fullstendig. Til og med måten de spiser på. Det verste er at disse barna risikerer å havne i et av bvs fosterhjem eller barnehjem hvor de blir utsatt for virkelig omsorgssvikt eller i verste fall seksuelle overgrep og fysisk vold. 3
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Jeg vil heller påstå at de som tror blindt på barnevernet er meget naive. Barnevernet er den mest inkompetente etat jeg vet om og de skjuler seg alltid bak taushetsplikten. Jeg vil også påstå at der jobber så jævlige og onde mennesker at det halve kunne vært nok. Jeg jobber i en etat som gjerne får med ansatte å gjøre etter at de er blitt oppsagt og det er gjerne barnevernsansatte blandt disse! Og de fortsetter i samme usaklige spor i min etat. Fullstendig enig. Bv etaten har stått for overgrep og skade så lenge den har eksistert. 3
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #14 Skrevet 19. januar 2012 Bv unnskylder seg også med at det er en "helhetsvurdering" og ikke kulturforskjellene som er grunnen...ja det er nok en hel del rekke andre "alvorlige" momenter til inne i bildet her: jeg nevner flere klassikere som jeg tror er tilfelle: mor snakker for mye eller for lite med barnet, mor har for mye eller for lite øyekontakt med barnet, mor eller far har hatt en vanskelig oppvekst ,mor eller far skjærer for tykke eller for tynne brødskiver. Her var nok bv nødt til å gripe inn ja..... Barna blir nok sendt til den snille fosterfamilien som sier til fosterbarna "Hadde du vært en hest hadde du blitt skutt" 2
Sweet77 Skrevet 19. januar 2012 #15 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Foreldre trenger da bare legge frem skriftlig dokumentasjon. Syns du er uforskammet å påstå at foreldrene lyver. Jeg er ikke spesielt imponert over barnevernets arbeid, jobber hos advokat og der er en del bv-saker. Nei, barnevernet overreagerer/ reagerer feil dessverre altfor ofte. Nå må du holde begrepene fra hverndre, da AB her påsto vel ikke akkurat at foreldrene lyver, men la det fram som en mulighet. Det er noe annet enn en påstand, du som jobber i advokatmiljø? Og en kommentar på generelt grunnlag: Folk blir fratatt barna av alle mulige grunner, fra feill vurdering (!, ja jeg tar med den også) til forbrytelser som mishandling, narkotikamisbruk og drap. Men lyve? Nei, det er det ingen av dem som gjør.. Du ser urimeligheten i resonnementet ditt? Uten at jeg dermed har sagt at det er tilfellet i denne saken. Men helt på jordet er AB altså ikke når h*n sier det er en mulighet. Det er to forklaringer på dette slik jeg ser det: Enten så snakker ikke foreldrene sant, eller så har vi et skremmende lite oppegående barnevern. Vet det gjøres en del feil, men så dårlig håper jeg virkelig ikke at det står til... Endret 19. januar 2012 av Flair 7
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #16 Skrevet 19. januar 2012 Vet det gjøres en del feil, men så dårlig håper jeg virkelig ikke at det står til... Så lett det må være å bare "håpe" at alt er ok. Lovgiver burde åpne for at barnevernets faglige vurderinger kan bli overprøvd. Nå er det vel bare saksbehandling som kan overprøves, ikke de faglige vurderingene de gjør. Og jeg vet om ledere i barnevernet som kun har hatt videregående! 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #17 Skrevet 19. januar 2012 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3316927.ece Om det er den eneste grunnen så begynner jeg og lure på hva barnevernet tenker med. Ikke bra nok etter norsk forhold...leste jeg. Skulle være moro å vite hva barnev.ansatte kunne om den kulturen de kommer fra. Ikke første gang bv har handlet feil i forhold til kultur pga inkompetanse. Er det tilfelle,så bør de sparkes 2
Lillymin Skrevet 19. januar 2012 #18 Skrevet 19. januar 2012 Så lett det må være å bare "håpe" at alt er ok. Lovgiver burde åpne for at barnevernets faglige vurderinger kan bli overprøvd. Nå er det vel bare saksbehandling som kan overprøves, ikke de faglige vurderingene de gjør. Og jeg vet om ledere i barnevernet som kun har hatt videregående! Hvor i alle verden får du informasjonen din fra?? Barnevernets faglige vurderinger blir overprøvd, både de faglige vurderingene og saksbehandlingen. Saker der barna blir plassert utenfor familien blir ALLTID fremsatt for fylkesnemda, og det er de som bestemmer om hvem som får medhold!! Alle avgjørelser kan ankes, bde til tingretten og fylkesmannen!!!Og det blir presisert for familiene både i brev og muntlig!! Og ikke i ville verden ville en som bare har utdannelse fra videregående få jobb som leder i barnevernet!! Det er faktisk høye krav til kompetanse!!!! Dette som du spyr ut her inne oser av ignoranse og liten evne til engang å klare å sette seg inn i lover og regler!! 12
Lillymin Skrevet 19. januar 2012 #19 Skrevet 19. januar 2012 Og... hvis dette hadde vært den eneste grunnen så hadde ikke barneverntjenesten fått medhold i nemda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #20 Skrevet 19. januar 2012 Selvfølgelig kan ikke dette være den eneste grunnen. Ei heller i saken med "for tykke brødskiver". Poenget er at foreldrene kan fortelle hva de vil, mens bv ikke kan si noe som helst, da de er underlagt taushetsplikt. Nå sier jeg derimot ikke at bv alltid har rett, men at det kun er en side av saken som kommer frem. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå