AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Er det bare jeg som har den oppfatningen?
Gjest RompeRusk Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Er det bare jeg som har den oppfatningen? Øhm.. Det er god trening, og en enkel form for trening for de som har en del ekstra..? 18
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 kanskje fordi det sliter mindre på ledd o.l. enn vanlig trening? Og når man er feit så slites jo ledd veldig fort. 5
Gjest Badabing Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Svømming er noe av den beste treningen for overvektige, slik at de slipper belastningsskader som de f.eks kan få i knærne ved jogging. 12
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Det er ikke bare enkelt, men det er lite belastende for leddene, og når man passerer 40 blir slike plager stadig mer fremtredende. Svømming er gjerne en av få treningsformer som uføre kan drive med, og siden denne gruppen også gjerne er forbi sin første ungdom er det naturlig at mange av trimsvømmerne er over 40. De som velger svømming som treningsform pga at de tåler annen belastning dårlig vil selvsagt også ha litt vanskeligere for å holde vekta på generelt grunnlag. Og så har vi de som har blitt overvektige i mangel på mosjon, som gjerne starter med svømming og går over på andre ting etter hvert som vekta går ned og kroppen tåler mer. 7
Sugerøret Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 folk klager om tykke folk ikke trener,nå klages det fordi tykke trener.. Hjelpes! 36
Katarsis Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 nå klages det fordi tykke trener.. Hjelpes! Vel, det er januar. Treningssentre og svømmehaller landet rundt oversvømmes av overvektige som vil gjøre halvhjertige forsøk på å skaffe seg en sunnere livsstil. De forsvinner vanligvis i løpet av et par uker. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Er det bare jeg som har den oppfatningen? Tenk nå litt logisk på det; De er tunge. Hva tror du skjer med knærne deres om de jogger? Tenk på det før du leser nedenfor. Om tunge mennesker jogger risikerer de å ødelegge knærne pga. vekten. Og gjør de det kan de i alle fall ikke bevege seg og få trim! I vannet derimot, så er man vektløs mer eller mindre, så det utsetter ikke leddene deres, særlig knær, ankler og hofter for så mye stress som kan skade leddene. Er lei av at folk klager på at tykke folk ikke trener, men når de trener så klages det over at de tar opp treningsapparater eller svømmebassenget. Dobbeltmoral much? 14
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Vel, det er januar. Treningssentre og svømmehaller landet rundt oversvømmes av overvektige som vil gjøre halvhjertige forsøk på å skaffe seg en sunnere livsstil. De forsvinner vanligvis i løpet av et par uker. Har lagt merke til det samme. Selv er jeg normalvektig og går jevnlig og svømmer hele året, unntatt i januar. Litt trangt om plassen i bassenget.
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 1. Når man er i vann kjennes kroppen mye lettere ut pga trykket i vannet. (jo lengre ned jo større trykk) Og det er lettere å bevege seg. 2. Jeg ser ikke problemet med at "feite" folk trener "halv-hjertig"? Poenget er jo at de skal holde seg aktive og gå ned litt i vekt og det kommer jo an på hva de selv føler de mestrer og hva de vil "utsette seg selv for" med tanke på ledd-smerter osv. Se på deg selv før du dømmer andre. Noen har fettet på magen, det kan trenes bort, men man kan ikke trene bort å være tjukk i huet.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 Fordi de akkurat som deg har tenkt å komme i bedre form? 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Vel, det er januar. Treningssentre og svømmehaller landet rundt oversvømmes av overvektige som vil gjøre halvhjertige forsøk på å skaffe seg en sunnere livsstil. De forsvinner vanligvis i løpet av et par uker. Og det samme gjelder normalvektige med fett i blodårene som hiver seg utpå, og ender med å bli støttemedlem... Januar er måneden for brustne forsetter, og her er både tynne, tykke og de midt i mellom guilty as charged. På den andre siden er det jaggu ikke rart enkelte overvektige holder seg unna treningssentre og svømmehaller når man ser hvor mange som tydeligvis følger nøye med hva de gjør og ikke gjør der. For min del driter jeg i kroppstypen til folk som trener, for alle har godt av å trene. Det jeg derimot irriterer meg over er sånne verdensmestre som bruker halve tida si på å se nedlatende på andre når de heller burde ha konsentrert seg om egen trening og fremgang. 14
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 Er det rart vi overvektige vegrer oss for treningssentre? For enkelte (de som kanskje forsvinner etter et par uker i januar) så kan det faktisk være så ubehagelig å få stygge blikk hele tiden på treningssentrene. Jeg driter stort sett i det, og trener hele året (er overvektig enda pga dårlig forhold til mat). Jeg synes av og til det er veldig ubehagelig Men nå er det viktigere for meg å ha en kropp som fungerer bra, og det gjør den med trening, samma hvor tykk jeg er. 14
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #16 Skrevet 20. januar 2012 Er det ikke noe med at temperaturen på vannet hindrer at fett forbrennes effektivt? Mener jeg har lest noe sånt en gang, at svømming kan få deg i god form men ikke forbrenner noe særlig fett
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #17 Skrevet 20. januar 2012 Enig med ab over, det er ikke så lett å være overvektig på treningssenter, spesielt ikke nå de første mnd av året... 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #18 Skrevet 20. januar 2012 Det er ikke bare enkelt, men det er lite belastende for leddene, og når man passerer 40 blir slike plager stadig mer fremtredende. Svømming er gjerne en av få treningsformer som uføre kan drive med, og siden denne gruppen også gjerne er forbi sin første ungdom er det naturlig at mange av trimsvømmerne er over 40. De som velger svømming som treningsform pga at de tåler annen belastning dårlig vil selvsagt også ha litt vanskeligere for å holde vekta på generelt grunnlag. Og så har vi de som har blitt overvektige i mangel på mosjon, som gjerne starter med svømming og går over på andre ting etter hvert som vekta går ned og kroppen tåler mer. Du verden - dette var litt av en generalisering du! "Svømming er gjerne en av få treningsformer som uføre kan drive med...". Nå er jeg ikke selv ufør, men jeg håper det var en "glipp" og at du ikke går rundt og tror at ufør kun består av en gruppe mennesker som har utfordringer med det fysiske? Det er da en million grunner til at noen er ufør. 1
Sulosi Skrevet 20. januar 2012 #19 Skrevet 20. januar 2012 Jeg synes de som forsøker å komme seg i form (uavengig av vekt) skal ha kredit for det. At de gir opp kan like gjerne skyldes alle de nedlatende blokkene som dårlig motivasjon og stå på vilje. Nå er ikke jeg overvektig selv men føler meg allikevel ikke komfortabel med å trene sammen med selvutnevne proffe. 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #20 Skrevet 20. januar 2012 Er det ikke noe med at temperaturen på vannet hindrer at fett forbrennes effektivt? Mener jeg har lest noe sånt en gang, at svømming kan få deg i god form men ikke forbrenner noe særlig fett Nei, det er ikke noe med det... Svømming Mer om svømming Får man dårlig treningseffekt eller forbrenner lite fett av å svømme, er det svømmingen/vanntreningen som utføres feil og ikke temperaturen på vannet som gjør det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå