AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har et "rart" problem... Jeg er typisk "jente-jente", ser absolutt jentete ut på alle måter, pupper, hår, negler, hofter, sminke, ja, i det hele tatt. Jeg har alltid følt meg så mandig når jeg snakker med andre jenter, spesielt da de jeg ikke kjenner, men som bare er bekjente. Jeg passer liksom ikke inn i deres femininitet på en måte. Det er forferdelig ekkelt.. Jeg kan ha på meg kjole og høye hæler, se sånn super-pyntet ut, men likevel, jeg føler meg som veldig maskulin og passer ikke inn. Jeg har følt det slik de siste 10 årene, er nå 28. Noen som vet hva som feiler meg?
Kåt på agurk Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Må det være noe som FEILER deg? Kan du ikke bare akseptere at det er slik du er? 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har ikke et godt svar på det du spør om. Men om du er en typisk "jente, jente" så tviler jeg på at andre synes du er mandig. Jeg synes skjeldent jenter er mandige. Men når en jente går med boxershorts under store baggy jeans, har kort hår og oppfører seg generelt som en gutt, så kan det hende jeg synes personen er litt mandig. Men tror det er noe du føler selv, vi jenter er flinke til å finne feil med oss selv. Mange tynne synes de er feite, og omvendt. Du vet jo at du er "girly" så hvorfor bry seg om hva andre synes. Jeg har også problemer med å kommunisere med jenter, synes de bare er vanskelige i forhold til gutter.
Gjest Glenfarclas Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Mest sannsynlig er din eneste "feil" at du ikke er en hjernedød bimbo fra en Hollywood-film. Edit: Følte at jeg måtte utdype. Kvinneidealet er så karikert at de færreste passer inn. Livet stiller andre krav til oss enn fantasiverdenen i reklamene. Min mening er at man er god nok kvinne (eller mann) om man fungerer greit i det virkelige livet. Endret 19. januar 2012 av Glenfarclas
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Takker for svar. Jo, det kan jo hende det er bimbo-faktoren som mangler i hodet mitt. Jeg har omtrent bare guttevenner, og da føler jeg meg feminin så klart Er litt annerledes meg jenter jeg kjenner, de føler jeg meg på "plan" med. Men bare akseptere at jeg ikke føler meg som jente når jeg snakker med bekjente jenter? Jeg synes det er utrolig ubehagelig.. Tenkte faktisk en stund at jeg kanskje var lesbisk og ville føle meg som "mannen" i forholdet, men jeg tviler sterkt på at jeg er det altså. Håper på flere svar. Ts
Gjest Bond Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Det du kanskje mangler er å være myk og tilbakeholden, har man sterke meninger og en mer frempå væremåte assosieres det ofte med å være mandig. Jeg er også en som stort sett bare bruker skjørt og kjoler og heler og det hele, men forstår veldig godt hva du mener. Men jeg synes ikke det er et problem i det hele tatt - det finnes flere måter å være feminin.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Begynn å henge med guttevenner. Jeg har så og si bare guttevenner. . Jeg er nok myk og tilbakeholden av meg også. Jeg er snill og vennlig, ikke brautende på noen måte. De andre jentene (når jeg føler meg slik) er så mye mer jentete enn meg uansett føler jeg, uansett om det er jeg som ser mest jente ut, eller ikke. Jeg kan ikke fordra å føle det slik, men kan ikke slutte å treffe folk/snakke med folk uansett.. Nei, hadde vært så enkelt visst den følelsen bare kunne forsvinne. Ts
Katarsis Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har så og si bare guttevenner. . Jeg er nok myk og tilbakeholden av meg også. Jeg er snill og vennlig, ikke brautende på noen måte. De andre jentene (når jeg føler meg slik) er så mye mer jentete enn meg uansett føler jeg, uansett om det er jeg som ser mest jente ut, eller ikke. Jeg kan ikke fordra å føle det slik, men kan ikke slutte å treffe folk/snakke med folk uansett.. Nei, hadde vært så enkelt visst den følelsen bare kunne forsvinne. Ts Problemet ditt er at du har en forvridd ide om hva slags person du burde være. Du knytter identitetsfølelsen opp i mot et eller annet utydelig ideal, og irriterer deg over at du ikke lever opp til det. Slutt med dette. Lær å aksepter hvem du er som person, bygg deg en identititet og en sosial posisjon som du kan føle deg komfortabel med, og ikke tenk mer på hva slags menneske du "burde" være.
*melis* Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Dette her var utrolig rart å lese, jeg forstår AKKURAT hva du mener. Har det på nøyaktig samme måte selv, men har liksom aldri helt greid å sette fingeren på hva det er som gjør at jeg føler det sånn. I likhet med deg er jeg også feminin av utseendet: langt hår, liten og nett, feminin klesstil, sminker meg osv. men likevel føler jeg meg rett og slett mandig når jeg er sammen med ukjente jenter. Når jeg tenker over det nå (og etter å ha lest svarene her) så tror jeg det kan ha noe å gjøre med at jeg har en litt "mandig" personlighet på den måten at jeg har sterke meninger som jeg ikke er redd for å uttrykke, er veldig "rett frem", ærlig og laidback. I likhet med deg har jeg også flest guttevenner og føler generelt at jeg "connecter" bedre med gutter, både når det gjelder interesser og personlighet. Føler jeg ligger veldig langt fra den stereotypiske jenta når det gjelder personlighet og sliter veldig med å omgås slike "jentejenter". Kanskje vi skal slå oss sammen og være mandige sammen, TS? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 Dette her var utrolig rart å lese, jeg forstår AKKURAT hva du mener. Har det på nøyaktig samme måte selv, men har liksom aldri helt greid å sette fingeren på hva det er som gjør at jeg føler det sånn. I likhet med deg er jeg også feminin av utseendet: langt hår, liten og nett, feminin klesstil, sminker meg osv. men likevel føler jeg meg rett og slett mandig når jeg er sammen med ukjente jenter. Når jeg tenker over det nå (og etter å ha lest svarene her) så tror jeg det kan ha noe å gjøre med at jeg har en litt "mandig" personlighet på den måten at jeg har sterke meninger som jeg ikke er redd for å uttrykke, er veldig "rett frem", ærlig og laidback. I likhet med deg har jeg også flest guttevenner og føler generelt at jeg "connecter" bedre med gutter, både når det gjelder interesser og personlighet. Føler jeg ligger veldig langt fra den stereotypiske jenta når det gjelder personlighet og sliter veldig med å omgås slike "jentejenter". Kanskje vi skal slå oss sammen og være mandige sammen, TS? :gjeiper: Så betryggende at vi er flere Jeg trives best med gutta jeg og, så det var godt å lese svaret ditt, for det virker logisk på meg også. Vet ikke om det er noe å gjøre med dette da, så kanskje vi skal slå oss sammen :gjeiper: Hvor bor du? Ts
*melis* Skrevet 23. januar 2012 #13 Skrevet 23. januar 2012 Så betryggende at vi er flere Jeg trives best med gutta jeg og, så det var godt å lese svaret ditt, for det virker logisk på meg også. Vet ikke om det er noe å gjøre med dette da, så kanskje vi skal slå oss sammen :gjeiper: Hvor bor du? Ts Jeg bor på Møre Hvor bor du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå