ninuska_ Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Jeg liker veldig godt å leke med pus, men den nye leken som har kommet i hus har fått meg til å undre Vi lekte i ca. 5 minutter før han "fanget byttet", og når jeg prøvde å trekke i den for å leke mer, da knurret han. Det var ikke litt - det var et "denne er min - la meg være i fred!". Jeg la fra meg stanga og gikk mens han fortsatte å knurre. Han pleier vanligvis kun å knurre om han har fått noe skikkelig godt og vi går forbi. Det gikk noen minutter, før han mjauet etter meg, kom inn på kjøkkenet hvor jeg satt og rullet litt rundt på ryggen mens han "hmpf'et" (eller klagde). Så hoppet han opp på bordet, gned seg mot ansiktet mitt, for å småbite og slikke meg på hånda. Kan noen gi en forklaring på denne atferden? PS: Han vil tydeligvis leke siden han kjeder seg i dag, men jeg får jo ikke lekt når han stikker av med leken Endret 19. januar 2012 av ninuska_
Namine Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 (endret) sånn gjør min også, veldig tøff vettu. tror det handler om at det er en leke han liker veldig godt (på samme måte som om jeg gir min pus noe mat han liker veldig godt) så knurrer han. er nok et signal om at denne er min, den likte jeg, og du får ikke ta den i fra meg. :gjeiper: men det er fremdeles ikke noe problem for meg å ta fra han tingen/maten om jeg ønsker det, han bare knurrer liksom. Endret 19. januar 2012 av Namine
bobbi Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Hi hi, tøffing Min eldste knurrer også innimellom....tror han leker at han jakter eller noe ( syns jeg hørte han prøve seg på et lite bjeff da han var liten og vi hadde hunder ) Kanskje katten din bare ha lyst å prøve ut leken litt alene først Endret 23. januar 2012 av bobbi
ninuska_ Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2012 Han har aldri bitt eller klort før: det er mest tomme knurr framfor handling. Han maser jo på at vi skal leke, men så fort vi begynner å leke, så forsvinner han knurrende med leken. Rare katten
Gjest Lille-pus Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Knurring kommer i (minst) 2 utgaver, og ørene er fasit. Knurring og bakovervendte ører; Ikke bra for den det blir knurret til. Farlig advarsel. Neste trinn (om ikke fienden flytter seg, er fysisk angrep) Knurring og forovervendte ører; "Denne er min ! Og nå forteller jeg hvor stor, tøff og farlig jeg er. Så bare ikke prøv å ta fra meg byttet, for da blir det verst for deg. Du hører hvor farlig jeg er". - det er den snille utgaven selv om den inneholder en advarsel den også (men av mild type). Tøffing Edit: trykkleif Endret 19. januar 2012 av Lille-pus
Perelandra Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Han er nok en liten tøffing den katten der! Jeg har også opplevd denne knurringen, og særlig hos kattunger, og/eller hvis det har vært flere katter til stede. Katten min driver også og freser til lekene sine. Hvis han er skikkelig ivrig i leken og for eksempel prøver å fange en leke på ei snor, kan han frese til leken når han prøver å fange den. Det virker som han tror musa er en fiende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå