cha Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Hei! Har lyst til å lage noen fancy cupcakes, men går meg vill i jungelen av frosting og oppskrifter. Jeg synes den englekremen ser veldig god ut, men har ikke tilgang til slike ingredienser. Rekker heller ikke å bestille fra nettet. Har du en oppskrift jeg kan bruke? Og hvilken smak bruker du da til cupcaken?
Halkatla Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 En enkel frosting er like deler smør og Philadelphia-ost. Det røres sammen med melis med mixer til passe sprøytekonsistens. Mengde melis pleier jeg å "synse" meg fram til.. 150 g smør, 150 g ost og ca en halv pakke melis..? Prøv deg fram. Vil du ha mildere smak, minker du mengden med ost i forhold til smør. Kremen kan smaksettes med alt mulig og evt farges. Tilsett gjerne smeltet sjokolade i kremen, da blir toppingen fastere etterhvert.
cha Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2012 En enkel frosting er like deler smør og Philadelphia-ost. Det røres sammen med melis med mixer til passe sprøytekonsistens. Mengde melis pleier jeg å "synse" meg fram til.. 150 g smør, 150 g ost og ca en halv pakke melis..? Prøv deg fram. Vil du ha mildere smak, minker du mengden med ost i forhold til smør. Kremen kan smaksettes med alt mulig og evt farges. Tilsett gjerne smeltet sjokolade i kremen, da blir toppingen fastere etterhvert. Er den ostekremen godt på sjokoladecupcakes?
Lykkelitenen Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Halkatla sin frosting er god og kan også varies med ulike typer kremost.
Halkatla Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Tine kremost er ikke like utpreget i smak som Philadelphia. Og til sjokoladekrem kan du omtrent droppe osten og bruke bare smør. Til såkalte "matmuffins" kan du bruke ostekrem med krydderost som topping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå