Gå til innhold

Invitasjoner, gammeldags stil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjører 3 dagers bondebryllup, og det eneste som er noenlunde ungt er brudeparet med venner, og maten :fnise:

Lokaler, klær, tradisjoner og skikker er gamle. Nå har jeg begynt å tenke på invitasjoner, og vil gjerne kjøre dem i samme stil, altså litt gammeldags og "bondsk".

Er lite kreativ av meg, og setter pris på innspill.

Har tenkt på "gammelt" litt tykt papir som er forseglet med forseglingslakk. Mannen er flink til å skrive med "gammel skrift". Ikke så veldig spesielt kanskje, men det var vel slik de gjorde det før, enkelt og greit?

Vi har stempel med gårdssymbolet vårt, så det passer fint.

Bilder og sånn er det jo mange som har, men det vil vel bryte litt med gammel skikk igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å få laget segl med gårdsstempelet deres?

Skrevet

Hva med å få laget segl med gårdsstempelet deres?

Er det vi har. :) Vi gifter oss på en annen gård, men likevel.

Andre tips til gammeldagse invitasjoner?

Skrevet

Skrive dem på pent papir på skrivemaskin?

Skrevet

Jeg tror ikke skrivemaskin er gammelt nok i dette tilfellet. :)

Stinelin: Jeg tror du er inne på noe når du tenker tykt ark, gammel håndskrift og invitasjonen forseglet med gårdsseglet deres. :)

Angående papir så er det vel en fordel om hverken konvolutt eller skrivepapir er helt kritthvitt, for det var vel dårlig med blekemidler på den tiden. Papiret var vel gjerne litt gulaktig og røft.

Skal dere være virkelig tradisjonelle så er det vel strengt tatt ikke dere som skal invitere til bryllup, men foreldrene deres. ;)

Skrevet

Jeg tror ikke skrivemaskin er gammelt nok i dette tilfellet. :)

Stinelin: Jeg tror du er inne på noe når du tenker tykt ark, gammel håndskrift og invitasjonen forseglet med gårdsseglet deres. :)

Angående papir så er det vel en fordel om hverken konvolutt eller skrivepapir er helt kritthvitt, for det var vel dårlig med blekemidler på den tiden. Papiret var vel gjerne litt gulaktig og røft.

Skal dere være virkelig tradisjonelle så er det vel strengt tatt ikke dere som skal invitere til bryllup, men foreldrene deres. ;)

Må være "gammelt" papir ja.

Godt poeng at det skal være foreldrene. Er redd for at det er å dra det litt langt dog; kanskje ender mamma opp med å måtte betale hele moroa, og vi må ha vitner på at natta blir fullbyrdet :fnise:

Skrevet

Må være "gammelt" papir ja.

Godt poeng at det skal være foreldrene. Er redd for at det er å dra det litt langt dog; kanskje ender mamma opp med å måtte betale hele moroa, og vi må ha vitner på at natta blir fullbyrdet :fnise:

Ettersom dette i tradisjonens tro sikkert ville blitt betraktet som er bryllup for å dekke over en utenomekteskapelig handling, så vil jeg tro at dere slipper det. ;)

Dessuten så var det vel gjerne de kongelige som hadde denne opplevelsen, og da ofte med hoffstallmesteren som veileder for å være sikker på at det gikk "riktig" for seg... *grøss*

Skrevet

Æsj ja.. Alt var nok ikke bedre før i tiden likevel ;)

Skrevet

Du kan jo ha svart kvitt fotografi med hog kontrast. Eventuellt faa nokon til aa lage portrett av dere. Ser for meg at voksforsegling blir veldig bra. Om dere vil ha bildet kunne det vert pa eit eiget papir istaden for paa sjolve invitasjonen for eg ser for meg at dei ikkje putta bilde paa i gamledagar. Hoyres skikkeleg fint ut det du har planlagt iallefall=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...