Gå til innhold

Varmeanlegget funker ikke!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle starte bilen i dag, funket plutselig ikke varmevifta! Iskaldt i bilen, og jeg får jo faktisk ikke kjørt bilen når jeg ikke får blåst varm vifte på vinduet. Vifta er helt død, den blåser ikke i det hele tatt. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring verksted. Det kan være både elektronisk og mekanisk, og det er noe dritt å feilsøke på uten riktig utstyr. Bestill time til feilsøk, og be dem ringe deg før de gjør noe som koster penger utover det.

For å varme opp bilen nok til å tine rutene for å kjøre den til verkstedet kan du bruke en kupevarmer i bilen med skjøteledning inne fra huset. Du bør også kjøre med vinduet på sprekk, så ikke pusten din dogger igjen rutene, så kle godt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du sjekker frostvæska først. Dette skjedde med min forrige bil og med ny frostvæske funka varmeanlegget igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt kjølevæskenivå fører kun til at vifta blåser kald luft, ikke at den ikke blåser i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt kjølevæskenivå fører kun til at vifta blåser kald luft, ikke at den ikke blåser i det hele tatt :)

Ok, så leste jeg ikke spml skikkelig. Men kanskje noen andre kan ha nytte av rådet mitt, likevel?? Håper det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...