AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Vi vurderer å invitere de "unge" på en uformell tapaskveld fredagen før bryllupet. Tenker at det kan være koslig da det er mange gamle venner som ikke treffes så ofte lenger (grunnet utflytting osv.) i tillegg til noen som ikke kjenner så mange av de andre gjestene. De har da mulighet til å slå av en prat i uformelle omgivelser før selve bryllupet. Noen av disse er tilreisende og bor ikke i byen vi har bryllupet i. Noen kommer oppover på tirsdag og andre sikkert på fredag. Gasser det vært koslig med en slik samling på fredag, eller blir det bare stress? En av mine forlovere hadde en sterk mening om at noe sånt bare var stress både for oss som brudepar og gjestene. Jeg er jo litt uenig, synes det hadde vært en koslig greie, i tillegg hadde vi jo fått bedre tid til å snakke med mange på denne kvelden, man rekker jo ikke å snakke i mange minuttene med alle gjestene på bryllupsdagen. Tar gjerne i mot input hvis noen av dere tenker på noe av det samme, eller har blitt invitert på noe lignende
anonym1234 Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Hehe, og hvis det er litt rare ord eller tegnsetting er det fordi jeg skriver på mobilen, og autocorrect har en tendens til å leve sitt eget liv
Amens Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Jeg synes det faktisk høres ut som en ganske god ide^_^ Det er av og til litt synd at det blir så lite tid å prate med brudeparet i enkelte bryllup, så en avslappet tapas kveld dagen før kan som du sier gjøre at folk blir litt mer kjent og dermed får det litt hyggeligere på selve dagen.
Frk. Belle Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Vi hadde en slik "vennesamling" på fredagen før bryllupet og vi synes det var kjemepkoselig Prøvde å gjøre det litt enkelt med reker og hvitvin og fikk hjelp av noen av gjesten og min søster til å gjøre i stand.. Tror ikke de synes det var så velig stress. Var veldig hyggelig med en avslappet kveld dagen-før-dagen og som du sa en fin mulighet for "de unge" til å bli litt bedre kjent (tror spesiellt våre søsken satte pris på å treffe vennen våre). Vi drog hjem sånn i 22-tida og syens det var passe, og så fortsatte noen frem til sånn i 1-tida.. Vi hadde det på hytta slik at en del av de tilreisende kunne overnatte der Og vi som brudepar fikk også vært mer sammen med gjestene våre og det var veldig fint. Men vet at det er ulike meninger om dette. Ei av venninen min synes nok dette bare var styr og stress så hun valgte å ikke komme men det er jo greit nok det. Finn noen av gjestene som synes det er OK å gjøre i stand (ettersom forlverene din virker som hun blir stressa av det) og ha en hyggelig kveld
Stinelin Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 På mitt hjemsted er det vanlig at gjestene (ikke nødvendigvis alle) møtes fredag ettermiddag, og alle har med en matbit slik at det blir en slags tapas eller spleiselag. Hit ber man dem man vil, og det er helt uformelt. Jeg gleder meg nesten mest til denne kvelden, hvor jeg kan treffe venner jeg sjelden ser, uten å måtte konversere med gamle tanter og onkler, slik det blir mye av lørdag. Da skal jo alle ha en bit av brudeparet, og man må dele seg på alle. Det med stress fikk jeg også kommentarer på. Men jeg har avgjort at når fredag ettermiddag kommer er alt uansett klappet og klart, og vi skal sette oss ned og slappe av med et godt glass vin. Det krever bare at man planlegger godt og er ute i god tid. Jeg er opptatt av å ikke jobbe vettet av meg siste tida før slike dager, det skal være kos! På den tiden skal jeg etter planen ha en baby på 3mnd, og med hensyn til oss alle skal mor ha kontroll og være rolig og avslappet og håpe at alle får en god natt før den store dagen
Mischa Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Ideen synes jeg er veldig fin! Vi får gjester fra utlandet og har tenkt å gjøre noe tilsvarende for de som kommer langveisfra. Det kan også gjøre at fokuset på selve bryllupsdagen ikke blir å catche up med gamle venner, da dette allerede er overstått og fokus blir på deres dag/bryllupet i stedet Hvis dere planlegger dette allerede nå så bør man jo kunne gjøre såpass mye klart at det ikke blir stress
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal også ha noe ala dette, og jeg gleder meg stort! Vi skal ha det på restaurant, og har fått ordna en god pris for våre gjester. Det er selvsagt frivillig om gjestene vil møte opp (de må jo betale selv), men på denne måten slipper vi å stresse og styre med å planlegge dette i tillegg til selve bryllupsdagen og alt den medfører Håper som flere nevner over at det blir en uformell og avslappende kveld, der vi som brudepar får mulighet til å prate med alle, og gjestene får bli litt bedre kjent
mal87 Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 vi var på grillfest dagen før et bryllup for 2 år siden, og det var veldig koselig. De hadde satt opp partytelt og serverte grillmat, så tok alle med drikke selv. Vi planlegger å gjøre noe liknende selv. Vi er turmennesker og elske å være ute, så vi tenker på et utendørs arrangement på fredagen. Skal gi beskjed til alle gjestene at det blir grilling på hytta, rett utfor byen, dagen før bryllupet. Vi fyrer opp stor grill og så kan alle som vil komme ta med det de selv vil grille. Ser for meg at det blir ballspill på stranda nedenfor hytta o.l. Det eneste dilemmaet er hvordan vi skal få transportert alle ut til hytta, det er ca 40min utfor byen så må muligens leie en buss eller noe slik at de uten bil har mulighet til å delta :-)
Gjest Badabing Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Jeg har vært på noe sånt en gang, og det var utrolig hyggelig. Det var uformell samling på fredag med bålkos og skravling. Selve bryllupet var temmelig formelt, så da var det hyggelig å ha blitt kjent med noen i forkant.
Alissia Skrevet 22. januar 2012 #10 Skrevet 22. januar 2012 Vi skal også ha en uformell grillfest dagen før. Nesten alle gjestene er tilreisende og vi gjør hele feiringen til en langhelg slik at folk kan komme når de passer de. På fredagen har vi invitert til båttur med de som ønsker dette, og om kvelden en uformell grillfest på stedet vi skal ha festen dagen etter (en stor gammel gård m/overnatting). Vi skal bare ha bryllupsfesten for vielsen er allerede unnagjort i utlandet et par md før selve festen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #11 Skrevet 22. januar 2012 Ts her.. Så bra å høre at mange har så gode erfaringer med en slik fredagssamling før selve bryllupet. Vi har bestemt oss for at det må vi få til, selv om noen synes det blir stress Vi har til og med begynt å lete etter lokaler eller restauranter som passer, så dette skal nok bli bra :D Gleder meg!!!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå