blowser18 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #21 Del Skrevet 23. januar 2012 1) Be om nødpenger fra banken: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10080821 2) Kontakt ambasaden, klarer du ikke det, gå til 3 3) kontakt politiet, de kontakter ambasaden. Hei, og takk. Hva kan ambasaden gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #22 Del Skrevet 23. januar 2012 Da fikk jeg bestilt nytt kort igjenom skype.. men jeg står fortsatt uten penger i 2 uker før korte kommer.. nå har du jo fått tips om å ta kontakt med andre norske folk der, slik at dine foreldre kan overføre til dem, evt du kan låne en telefon og ringe banken og be de overføre til en lokal bank så du kan hente ut penger der. Kan du ikke gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ueland Skrevet 23. januar 2012 #23 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei, og takk. Hva kan ambasaden gjøre?? Om du har forsøkt alle andre måter (les:privatlån hjemmefra, venner, nødlån fra banken din) så vil de i verste fall gi deg det du trenger for å komme deg hjem, mener å huske det går under navnet nødlidenhetslån. Så lenge du har pass/ID og banken fikser et nødlån for deg tipper jeg pengene blir utbetalt for eksempel via din nærmeste Western Union kontor elle noe liknende. Skal sies at jeg ikke er reisevant i hele tatt, men dette er slik jeg skjønner nødløsningene fungerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #24 Del Skrevet 23. januar 2012 Det virker som om du ikke er interessert i få orden i dette! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blowser18 Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #25 Del Skrevet 24. januar 2012 Det virker som om du ikke er interessert i få orden i dette! Jo, absolutt, men det er ikke så mye jeg kan gjøre.. Jeg ringte banken igjen, og de sa at det er ingenting dem kan gjøre. Jeg synes det hørtes helt på tryne ut, hun var irritert fordi jeg ringer dit og sier at jeg har mista korte mitt i utlandet. Da må jeg heller dra til amabasaden sa hun, men jeg kommer meg ikke dit. Kan det virkelig ikke være noen ting de kan gjøre?? for henne var det helt håpløst tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blowser18 Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #26 Del Skrevet 24. januar 2012 Hva skal jeg gjøre? Spesielt med tanke på mat hvertfall, fordi det må jeg jo ha. Men mat er jo ikke gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blowser18 Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #27 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg har 4 dager igjen på det hotel her. Problemet er at her er det hverken frokost eller resturant. Derfor vurderer jeg sterkt å bo på et annet hotel fra i morgen av med et hotel som tilbyr frokost, fordi jeg trenger mat. Jeg er så sulten at det gjør vondt nå. Kan man sjekke ut selvom det er tre dager igjen av oppholde? Jeg får nok ikke noe refusjon, men det går greit. Jeg bor på et ganske billig hotel, så jeg taper ikke mye. Men jeg må ikke betale noe ekstra for å sjekke ut før jeg skal? Siden jeg ikke har noen penger. Jeg skal selføgelig høre med dem, men det er vanskelig siden hverken jeg eller dem kan noe særlig Engelsk. Da må jeg ta et annet hotel på avbetaling igjenom ett reisebyrå, og jeg har hørt med dem, og det går greit. Jeg bare lurte på om noen vet om dette går fint og sjekke ut i morgen da, selvom jeg har igjen 3 dager av oppholde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 24. januar 2012 #28 Del Skrevet 24. januar 2012 De er da bare glade hvis noen sjekker ut selv om de har betalt, de tjener jo bare på det. Men herregud, så hjelpeløs som du er burde du ikke hatt lov til å dra til utlandet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 24. januar 2012 #29 Del Skrevet 24. januar 2012 Jo, absolutt, men det er ikke så mye jeg kan gjøre.. Jeg ringte banken igjen, og de sa at det er ingenting dem kan gjøre. Jeg synes det hørtes helt på tryne ut, hun var irritert fordi jeg ringer dit og sier at jeg har mista korte mitt i utlandet. Da må jeg heller dra til amabasaden sa hun, men jeg kommer meg ikke dit. Kan det virkelig ikke være noen ting de kan gjøre?? for henne var det helt håpløst tydeligvis. Jeg har vanskelig for å tro at banken ikke kan hjelpe deg. Bankene har rutiner for nødkontanter hvis du mister/ødelegger/blir frastjålet bankkortet. Du kan også få familie eller venner til å overføre penger til deg via western union. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. januar 2012 #30 Del Skrevet 25. januar 2012 Tråden ryddet for spekulasjoner og krenkelser Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #31 Del Skrevet 25. januar 2012 Hvordan har du tenkt å betale for det andre hotellet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afeio Skrevet 25. januar 2012 #32 Del Skrevet 25. januar 2012 Dra til Sjømannskirken, vet at de har avdeling i Phuket. Hør om de kan hjelpe til med noe. Der finner du jo også andre nordmenn som kanskje kan hjelpe. Og ut fra åpningsinnlegget sier du at du ikke får betalt hotell, men du sier jo senere at du har betalt hotellet? Har du så lite orden på økonomien? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #33 Del Skrevet 25. januar 2012 Så sinnsykt vanskelig er det ikke. Få noen til å sende penger til deg via Western Union, så har du penger i løpet av et par minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 25. januar 2012 #34 Del Skrevet 25. januar 2012 du har vel reiseforsikring? Ring forsikringsselskapet, og hør om de kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 25. januar 2012 #35 Del Skrevet 25. januar 2012 .. og de fleste banker bistår med nødkontanter i utlandet ved tap av kort, så lenge du har penger på kontoen din.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #36 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har 4 dager igjen på det hotel her. Problemet er at her er det hverken frokost eller resturant. Derfor vurderer jeg sterkt å bo på et annet hotel fra i morgen av med et hotel som tilbyr frokost, fordi jeg trenger mat. Jeg er så sulten at det gjør vondt nå. Kan man sjekke ut selvom det er tre dager igjen av oppholde? Jeg får nok ikke noe refusjon, men det går greit. Jeg bor på et ganske billig hotel, så jeg taper ikke mye. Men jeg må ikke betale noe ekstra for å sjekke ut før jeg skal? Siden jeg ikke har noen penger. Jeg skal selføgelig høre med dem, men det er vanskelig siden hverken jeg eller dem kan noe særlig Engelsk. Da må jeg ta et annet hotel på avbetaling igjenom ett reisebyrå, og jeg har hørt med dem, og det går greit. Jeg bare lurte på om noen vet om dette går fint og sjekke ut i morgen da, selvom jeg har igjen 3 dager av oppholde? Jeg klarer ikke å la være å kommentere dette lenger. Du er nødt til å lære deg å ha t-er på slutten av ordene dine. Det heter bankkortet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #37 Del Skrevet 25. januar 2012 Jo, absolutt, men det er ikke så mye jeg kan gjøre.. Jeg ringte banken igjen, og de sa at det er ingenting dem kan gjøre. Jeg synes det hørtes helt på tryne ut, hun var irritert fordi jeg ringer dit og sier at jeg har mista korte mitt i utlandet. Da må jeg heller dra til amabasaden sa hun, men jeg kommer meg ikke dit. Kan det virkelig ikke være noen ting de kan gjøre?? for henne var det helt håpløst tydeligvis. RING dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 25. januar 2012 #38 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) RING dit? Helt utrolig at dere gidder å kommentere dette lenger. Dere må da se at dette er en såkalt "trolletråd?" På den ene tråden sulter han uten penger og på andre tråder (2 dager etterpå) vil han spandere mat og hotel på tiggere. Oh Gud. Gi meg styrke!! Endret 25. januar 2012 av Østlandet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå