Gå til innhold

KRISE, mistet bankkorte!

blowser18

Anbefalte innlegg

Hei.! Jeg er i Thailand, og har mistet bank korte.. Jeg har snudd opp ned på hele rommet men finner det ikke, så jeg må ha mistet det ute.. Jeg har kun noen få kontanter, og har ikke flere kort heller. Så hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke mobil så jeg får ikke sperret dette engang. Hverken betalt hotel eller fly bilett hjem. Hva kan jeg gjøre? Det er krise nå.

Hjertelig takk for al hjelp!

Endret av blowser18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi så den 1. gang, ok?! OK!

Men ellers ta kontakt med ambassaden. Det krever ikke Hawking å tenke ut det...

Ambasaden ligger i Bangkok, og jeg er i phuket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Du får vel lånt en telefon, så du kan ringe noen du kjenner. Kanskje de kan hjelpe deg?

Er du der helt alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er vel å få kommet seg til en telefon (hotellresepsjonen?) og ring banken. Du finner vel nummeret til banken på nettet? Sperr kortet med en gang, og hør med banken om de kan hjelpe deg med å overføre penger til nærmeste bank, evt et nytt kort som du kan få der. Det er sikkert ikke første gangen de får slike telefoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.! Jeg er i Thailand, og har mistet bank korte.. Jeg har snudd opp ned på hele rommet men finner det ikke, så jeg må ha mistet det ute.. Jeg har kun noen få kontanter, og har ikke flere kort heller. Så hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke mobil så jeg får ikke sperret dette engang. Hverken betalt hotel eller fly bilett hjem. Hva kan jeg gjøre? Det er krise nå.

Hjertelig takk for al hjelp!

Du har tydeligvis tilgang til internett. Har du mulighet til å logge inn i nettbanken? I tilfelle har sannsynligvis banken din en "skriv til banken"-mulighet. Du er regnet som legitimert når du er innlogget i nettbanken. Da kan du få sperret kortet, og du vil få hjelp videre. Noen banker har også chat-løsninger hvor du kommer i kontakt med banken raskt.

Bankene har rutiner for hvordan de løser problemer med kunder som står uten kort i utlandet. De kan for eksempel inngå en avtale med en lokal bank slik at du får hentet ut penger der. Ved lengre opphold i utlandet kan du også få tilsendt nytt kort til der du befinner deg.

Dette kommer helt sikkert til å ordne seg, men første bud er å kontakte banken enten via telefon eller nett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuller du? Du har jo tilgang til internett. Du kan helt sikkert også klare å ringe over Skype, eller komme i kontakt med banken din gjennom online chat. Eller kontakt politiet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Du har jo tilgang til internett. Du kan helt sikkert også klare å ringe over Skype, eller komme i kontakt med banken din gjennom online chat. Eller kontakt politiet...

Jepp, eller ta kontakt med den norske ambassaden, eller forsikringsselskapet. Med nett fikser man det meste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nei, jeg tuller ikke? Jeg har ikke fem flate igjen. Så har ikke muligheten til og dra til ambasaden heller.. Ringe fra skype koster penger. Å ingen her har telefon jeg kan låne. Ikke hotelet heller. Jeg sendte mail til banken min om situasjoen. Jeg fikk bare beskjed om å ringe, men jeg får jo ikke ringt.. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har heldigvis tak under hodet til den 27 januar, men da vet jeg ikke hva..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hei, det er da så mange nordmenn i Phuket som du kan spørre om lån av telefon. I hvert fall min erfaring - trenger noen landsmenn hjelp, er de fleste villig til å hjelpe. Så huk tak i den første og beste så du får sperra kontoen din NÅ!

(Bare en filleting- tak har man over hodet ikke under :fnise: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hei, det er da så mange nordmenn i Phuket som du kan spørre om lån av telefon. I hvert fall min erfaring - trenger noen landsmenn hjelp, er de fleste villig til å hjelpe. Så huk tak i den første og beste så du får sperra kontoen din NÅ!

(Bare en filleting- tak har man over hodet ikke under :fnise: )

Haha, mente over hode.. Er litt trøtt nå... ^^ Jada! Det kan jo godt være mulig, men jeg får ikke bank korte hit på 6 dager uansett om jeg ringer. Var ikke noe hjelp over mail hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste må vel være å få sperret kortet? Om du får bankkort om seks dager og kontoen er tømt, har du i hvert fall ingen glede av det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste må vel være å få sperret kortet? Om du får bankkort om seks dager og kontoen er tømt, har du i hvert fall ingen glede av det?

Det er i orden. Min far fikk sperret det, men det var på håret. Han fikk absolutt ikke bestille nytt, det må jeg gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du der helt alene? Ingen venner eller noen som helst sammen med deg? Hvor gammel er du?

Hvis du har venner med deg: Få lånt litt penger sånn at du får kontaktet ambassaden og forsikringsselskapet ditt. Hvis de er blakke så får du faren din til å overføre penger til dem som du kan få.

Hvis du er alene så undrer jeg meg veldig over hvordan du har våget å reise så langt alene med så liten evne til å skaffe deg selv hjelp i en krisesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du der helt alene? Ingen venner eller noen som helst sammen med deg? Hvor gammel er du?

Hvis du har venner med deg: Få lånt litt penger sånn at du får kontaktet ambassaden og forsikringsselskapet ditt. Hvis de er blakke så får du faren din til å overføre penger til dem som du kan få.

Hvis du er alene så undrer jeg meg veldig over hvordan du har våget å reise så langt alene med så liten evne til å skaffe deg selv hjelp i en krisesituasjon.

Ja det er noe som skurrer litt...

Du er ikke i en by uten telefoner i hele tatt, du kontakter ambasaden ellers drar du til politiet og får de til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe som skurrer litt...

Du er ikke i en by uten telefoner i hele tatt, du kontakter ambasaden ellers drar du til politiet og får de til å hjelpe deg.

Som sagt. Jeg er i Phuket, det er ingen norsk ambasade. Det er et konsulat, men dit kommer jeg meg ikke uten penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg bestilt nytt kort igjenom skype.. men jeg står fortsatt uten penger i 2 uker før korte kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...