niki90 Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Har tenkt en stund på å begynne og trene. Tenker å melde meg inn hos Elixia. Noen som har noen anbefalinger eller tips å komme med angående forskjellige Elixia-sentre i Oslo? Hvordan er de personlige trenerne? Får man hjelp til å lage treningsprogram og kostholdsplan?
Missi89 Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Jeg var medlem i Elixia i to år nesten. Jeg var ganske så misfornøyd. Det var skittne garderober og badstuer. De ansatte i resepsjonen smilte kun dersom de kunne dra mer penger ut av deg. Da jg først meldte meg inn så gledet meg for alle var så trivelige men endret seg raskt da de fikk bindet deg til et år. Avlysninger av timer var ganske så normalt der. Så nei elixia går jg ikke tilbake til. Unødvendig dyrt bare. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Jeg er medlem på Elixia CC Vest og er veldig fornøyd. De som jobber i resepsjonen er bilde og hilser på alle. Går mye på spinning og syns instruktørene er helt fantastiske, blide, energsike, og kommer med mye gode råd og instruksjoner underveis. Har prøvd meg på Zumba og Shape og syns timene er ganske vanskelige. Mener at bl.a den ene instruktøren har litt lite forståelse for at de som ikke klarer alt kan føle seg litt mislykket. Vet ikke om jeg våger meg på Power osv . Ganske overvektig og i dårlig form jeg da, men merker at formen begynner å bli bedre. Tror jeg ska få meg PTder også, ser et par av de som virker superbra og har øynene på sin kunde hele tiden.
Klips Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Jeg er svært fornøyd med elixia. Bredt tilbud av morsomme timer, og PT'er med forskjellig type kompetanse som kan hjelpe til med hva som helst. Har den typen medlemsskap at jeg kan trene på alle, og har så langt testet CC, Sjølyst, Årvoll og såvidt Colosseum. Det viktigste for meg er tilgjengelighet, har ikke merket så mye forskjell mellom sentrene, bortsett fra at de største (som Colosseum) naturligvis har mye større tilbud både i saltimer og egentreningsrom. Du kan jo sjekke ut timeplanen for de forskjellige sentrene i forkant hvis du ønsker å gå på timer.
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Jeg har begynt på igjen nå. Trente på Rignes før, funka fint men som AB over her sier så er det ofte fullt, så man må melde seg for å gå på time og jeg ville neppe ha trena frivekter der. Mange flinke instruktører der da. Trener nå på Carl Berner, og trives godt der foreløpig. Hyggelige folk i resepsjonen, og instruktørene på timene jeg har vært på har vært veldig flinke. Men jeg synes det er dyrt jeg da, så er ikke så sikker på at jeg hadde trent på Elixia hvis jeg ikke hadde fått et utrolig godt innmeldingstilbud. Til AB over her: Power er ikke skumelt i det hele tatt synes jeg, du velger jo hele tiden hvor mye vekter du vil legge på, og øvelsene som brukes er ganske så enkle Så det er bare å hoppe i det og prøve Edit: Jeg har forøvrig ikke merket noe til møkkete timer eller mange avlyste timer hos Elixia. Opplever en del at det er vikar på timene, men nå har de vært såpass flinke at det ikke har spilt noen stor rolle for meg hvem som er instruktør. Jeg får jo uansett gjort det jeg skal. Endret 19. januar 2012 av Wolfmoon
Rainbow Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Det er jo så dyyyyyyrt!! Hva med Fitness Express eller Fresh Fitness? De er mye billigere og har ikke bindingstid.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Til AB over her: Power er ikke skumelt i det hele tatt synes jeg, du velger jo hele tiden hvor mye vekter du vil legge på, og øvelsene som brukes er ganske så enkle Så det er bare å hoppe i det og prøve Ok, jeg skal prøve meg på en time Power! Samle mitt mot først
MissStiles Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Noen som trener på Elixia Kalbakken eller Carl Berner?
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Jeg trener på Carl Berner, trives veldig godt der
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #11 Skrevet 13. februar 2012 Jeg trener på Elixia Kalbakken og er veldig fornøyd. Noen av de mest populære timene må bookes dagen i forveien hvis man skal komme med.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #12 Skrevet 13. februar 2012 Det er jo så dyyyyyyrt!! Hva med Fitness Express eller Fresh Fitness? De er mye billigere og har ikke bindingstid. De har ikke gruppetimer? Eller jo Fresh har det, for 100,- ekstra i mnd.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #13 Skrevet 13. februar 2012 Trener på Elixia, som regel Colosseum. For de mest populære timene må du opp kl 6 om morgen for å bestille plass. De har neppe noen grenser for antall medlemmer, for senteret er stressende trafikkert og saltimene er stappfulle slik at man ikke får fullt utbytte av dem. Sentret er også skittent. De andre Elixa-sentrene i nærheten imponerer meg ikke heller.
Elinore Skrevet 14. februar 2012 #14 Skrevet 14. februar 2012 Jeg meldte meg inn på Elexia Linderud for en måned siden, da de akkurat hadde åpnet. Jeg er utrolig fornøyd! Senteret er helt nytt med en kjempe deilig garderobe med dusjer i egne båser, to nye badstuer samt solarium. Rent og pent er det alltid. Jeg har ikke hatt time med personlig trener enda, men når jeg prater med de ansatte der er de utrolig hyggelige og hjelpsomme. Jeg ville absolutt tatt turen dit, fremfor sentrene som er i sentrum der det hele tiden kryr av folk. Elexia Kalbakken som ligger rett bortenfor er også å anbefale hvis du skal på gruppetime, jeg tror de har et litt bedre utvalg av forskjellige timer foreløpig (men ikke en like fin garderobe da!)
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. februar 2012 #15 Skrevet 14. februar 2012 Jeg synes det er stor forskjell fra senter til senter jeg. Trente på Ringnes park før, og der var det konstant fullt og man måtte bestille timer tidlig. Carl Berner som ligger ti minutter omtrent unna har jeg nestne ikke opplevd at en time er full selv sent samme dag. Senteret er også vesentlig tynnere befolket nå enn for en måned siden
MissStiles Skrevet 14. februar 2012 #16 Skrevet 14. februar 2012 Takk for svarene!! Både Carl Berner og Kalbakken er på vei hjem. Derfor jeg vurderer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå