AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Vi har ikke passord på brukerne på pc-en vår lenger, men fortsatt må vi trykke ctr+alt+del når vi åpner lokket. Hvordan får vi bort dette?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Hjelper dette? Nei, dessverre. Jeg blir bedt om å søke opp "Control passwords2" på start-menyen, men pc-en finner det ikke. Har også lastet ned et program som skal deaktivere det for meg, men det er der fortsatt etter restart. Andre tips? TS
Lutetium 71 Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Nei, dessverre. Jeg blir bedt om å søke opp "Control passwords2" på start-menyen, men pc-en finner det ikke. Har også lastet ned et program som skal deaktivere det for meg, men det er der fortsatt etter restart. Andre tips? TS XP eller Vista/Win7? Du har forøvrig skrevet det feil, det er Control Userpasswords2. På Windows 7 & Vista skal det visst gå an å bruke kommandoen netplwiz istedet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 XP eller Vista/Win7? Du har forøvrig skrevet det feil, det er Control Userpasswords2. På Windows 7 & Vista skal det visst gå an å bruke kommandoen netplwiz istedet. Det er Windows 7. Maskina finner netplwiz, og jeg har funnet et valg som går ut på å slå av/på ctrl + alt + del. Dette feltet er imidlertid "lysegrått", altså at det ikke går ann å trykke på det. Jeg er logget inn med familiebrukernavnet vårt, som har administratorstatus (ikke passordbelagt). Jeg skjønner ikke hvordan dette må være så vanskelig! ts Og nei, det er ikke passord på screen saver heller.
Lutetium 71 Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Det er Windows 7. Maskina finner netplwiz, og jeg har funnet et valg som går ut på å slå av/på ctrl + alt + del. Dette feltet er imidlertid "lysegrått", altså at det ikke går ann å trykke på det. Jeg er logget inn med familiebrukernavnet vårt, som har administratorstatus (ikke passordbelagt). Jeg skjønner ikke hvordan dette må være så vanskelig! Det var da som shcvarte! Ok, titt her, under punkt 5. (To Disable Secure Log On) Eventuelt en stor hammer, den vil også få maskinen til å slutte å mase om ctrl + alt + del..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Det var da som shcvarte! Ok, titt her, under punkt 5. (To Disable Secure Log On) Eventuelt en stor hammer, den vil også få maskinen til å slutte å mase om ctrl + alt + del.. Åh, det gikk! Tusen, tusen takk for stor standhaftighet og pågangsmot, Lutetium!
Lutetium 71 Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Åh, det gikk! Tusen, tusen takk for stor standhaftighet og pågangsmot, Lutetium!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå