Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

buljong

Anbefalte innlegg

Dere er sikkert lei av alle som spør og er bekymret for dette, men jeg håper at dere orker å svare elikevel.

Saken er at i stedet for vanlig mens har jeg denne måneden bare hatt små spor av brun utflod (så lite at det nesten ikke er nødvendig å bruke truseinnlegg). Det er nå 5 dager siden jeg skulle hatt mensen, for tre dager siden testet jeg neg. Har vanligvis en syklus på 24 dager, og hadde sex på dag 8 og 20. Sannsynligheten burde derfor ikke være så stor, men kan jeg være sikker? Og hvorfor får jeg ikke vanlig mens? (håper det bare skyldes stress og eksamensangst, men nå som jeg tenker på dette er det litt vanskelig å konsentrere seg om eksamenslesingen).

Hvor lenge må jeg vente med å teste før jeg kan være helt sikker på at jeg ikke har testet for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligheten er faktisk ikke så liten. Man har eggløsning oftest 12-16 dager før mens, altså dag dag 8-16 i ditt tilfelle. Og sædcellene lever gjerne et par dager også.

Man vil kunne teste positivt fra den dagen mensen uteblir, men for mange tar det litt lengre tid før testen slår ut. ClearBlue er den beste testen, noen av de billigere slår ikke ut før flere dager senere, samme hva de sier i reklamen.

Eksamensstress kan gjerne utsette eggløsning og dermed mens. Den brune utfloden kan være der pga. av syklusen har blitt lengre enn vanlig (kroppen er litt i ulage). Eller det kan være utflod som er vanlig i begynnelsen av en graviditet.

Ingen av oss kan kan vel svare på hva oddsene er, men du har hatt sex på et veldig optimalt tidspunkt hvis du ØNSKET å bli gravid...

Vent en dag eller to og ta en ClearBlue på morgenurin (da er hormonet som testen reagerer på mest konsentrert).

Lykke til, da, uansett hvilket svar du håper på...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...