AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Del Skrevet 18. januar 2012 Ja, jeg lurer på om det går an å få amfetamin, eller noe amfetaminlignende på resept her i Norge? Jeg er så SLAPP og kunne ønske jeg kunne hatt litt mer energi! Ev. ADHD-piller!! Hvorfor kan ikke vi giddalause og uten knsentrasjon få ADHD-piller? Nesten så jeg har lyst til å bli utredet for ADD bare for å få Ritalin. Må bare lese meg opp på ADD først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 18. januar 2012 #2 Del Skrevet 18. januar 2012 Ja, jeg lurer på om det går an å få amfetamin, eller noe amfetaminlignende på resept her i Norge? Jeg er så SLAPP og kunne ønske jeg kunne hatt litt mer energi! Ev. ADHD-piller!! Hvorfor kan ikke vi giddalause og uten knsentrasjon få ADHD-piller? Nesten så jeg har lyst til å bli utredet for ADD bare for å få Ritalin. Må bare lese meg opp på ADD først. Ja gjør det, i stedet for å sitte her og skrive piss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2012 #3 Del Skrevet 18. januar 2012 Skal mye til. Men stikk innom legen for å se om du mangler b12, jern, D-vitamin, eller om det er stofffskiftet som surrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Del Skrevet 18. januar 2012 Hvordan foregår sjekking av stoffskiftet? Har tatt blodprøve tidligere forrige år, og legen mente det var "litt lave jernverdier, ellers bra". Tar for øvrig jerntilskudd for harde livet. Tran også med D-vitaminer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Del Skrevet 18. januar 2012 Ja, jeg lurer på om det går an å få amfetamin, eller noe amfetaminlignende på resept her i Norge? Jeg er så SLAPP og kunne ønske jeg kunne hatt litt mer energi! Ev. ADHD-piller!! Hvorfor kan ikke vi giddalause og uten knsentrasjon få ADHD-piller? Nesten så jeg har lyst til å bli utredet for ADD bare for å få Ritalin. Må bare lese meg opp på ADD først. Om du ønsker deg add-adhd...da trenger du virkelig hjelp.Da ikke av piller.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickim Skrevet 18. januar 2012 #6 Del Skrevet 18. januar 2012 begynn å tren heller. det gir energi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sue84 Skrevet 18. januar 2012 #7 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Ja, jeg lurer på om det går an å få amfetamin, eller noe amfetaminlignende på resept her i Norge? Jeg er så SLAPP og kunne ønske jeg kunne hatt litt mer energi! Ev. ADHD-piller!! Hvorfor kan ikke vi giddalause og uten knsentrasjon få ADHD-piller? Nesten så jeg har lyst til å bli utredet for ADD bare for å få Ritalin. Må bare lese meg opp på ADD først. Tuller du??? Så du har tengt og lyge på deg adhd bare for og få ritalin?? har du tengt og lyge om det for og deg piller så kan du like godt komme deg på gata og kjøpe dop samme greia..... Jeg har adhd og går på ritalin.. Bytter gjerne det med og være litt slapp Endret 18. januar 2012 av sue84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #8 Del Skrevet 18. januar 2012 Du klarer ikke lyve på deg ADHD Og skulle du klare det, ville Ritalinen blitt tatt i fra deg kjapt når det ble oppdaget at du ble hyper og ikke roligere av det. Ta ansvar for livet ditt i stedet. Spis sunt, tren, finn mening i hverdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusseli Skrevet 18. januar 2012 #9 Del Skrevet 18. januar 2012 Ja, jeg lurer på om det går an å få amfetamin, eller noe amfetaminlignende på resept her i Norge? Jeg er så SLAPP og kunne ønske jeg kunne hatt litt mer energi! Ev. ADHD-piller!! Hvorfor kan ikke vi giddalause og uten knsentrasjon få ADHD-piller? Nesten så jeg har lyst til å bli utredet for ADD bare for å få Ritalin. Må bare lese meg opp på ADD først. Alltså du är ju helt sjuk!! Haha, förlåt att jag skrattar det är ju egentligen tragiskt. Du, tänk lite va.. Du är ju på gränsen att bli smyg-junkie.. Inte bra det där. Alla blir väl trötta på att vara slitna ibland men du går ju lite väl långt när du på riktigt funderar på att bli en piller missbrukare. Det kan lätt gå allldeles för långt och det vet jag att du inte vill.,, Så skratta lite du åt det här inlägget istället och gör inget mer med, ett liv kan så snabbt förstöras. Det finns inga genvägar vet du Haha, men jag tycker om din humor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bomullsdott Skrevet 19. januar 2012 #10 Del Skrevet 19. januar 2012 To to the r to the agisk! Du vil ha medisin for en sykdom du ikke har? Hvorfor kan du ikke heller prøve å finne ut hva som faktisk feiler deg, og behandle det? Jeg har det ofte slik selv i vinterhalvåret. Noe som hjelper meg veldig er energilampe/dagslyslampe. Den sitter du foran 30 min HVER morgen til du føler deg bedre. Mørketiden påvirker ofte energinivå og humør, og det er gjort flere kliniske studier på at dette hjelper både mot vinterdepresjon og trøtthet. Solarium gir ikke samme effekt, jeg har spurt psykiateren min. Det høres kanskje idiotisk ut, men dagslysbehandling er veldig effektivt. KAFFE! Ta en kopp, og du vil føle deg litt kvikkere. Og sist men ikke minst: Trening. Fysisk aktivitetet er bra for både kropp og sinn. Om ikke noe av dette hjelper ville jeg kontaktet fastlegen min og fortalt problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #11 Del Skrevet 19. januar 2012 Ritalin demper vel aktiviteten til hyperaktive, så den blir man nok ikke oppigget av. Dessuten krever det stor utredning for å få diagnosen ADHD, og enda mer for å bli satt på medisin. Man går ikke inn på legekontoret og lyver på seg ADHD og får Ritalin. Dessuten har du jo helt misforstått , man får ikke ADHD-piller og får energi Hvor dust går det an å være? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #12 Del Skrevet 19. januar 2012 Ritalin ligner amfetamin. Ritalin kan brukes i behandlingen av personer med for eksempel narkolepsi, og gjør at disse blir mindre trette og klarer å holde seg våkne. Men såvidt jeg har forstått er det veldig omfattende undersøkelser som skal til før man kan få det, og jeg tror TS har en veldig lang vei å gå med undersøkelser av sine plager før hun kan ende opp med et slikt narkotisk preparat. Idiotisk tråd uansett. Gå til legen om du faktisk har helseproblemer, TS, og ikke lyv på deg en diagnose du egentlig ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #13 Del Skrevet 19. januar 2012 er det sånn at mennesker med ADHD blir mer rolig av ritalin, mens mennesker uten ADHD blir mer hyper av det? Da er det jo en fin måte å finne ut av om man har ADHD på i så fall ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 19. januar 2012 #14 Del Skrevet 19. januar 2012 Kjøp deg en beuer lampe, hjelper mot søvnproblemer, slapphet og vinterdepresjoner.. Etter to dager var jeg som et nytt menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #15 Del Skrevet 19. januar 2012 Man skriver ikke ut sentralstimulrende medisiner, som Ritalin til voksne. Og det er kun unntaksvis at ungdom som har fyllt 18 får fortsette med medisinene. Så du må nok finne en annen sykdom å lyve på deg, TS. Narkolepsi, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 19. januar 2012 #16 Del Skrevet 19. januar 2012 Det å mangle energi og overskudd er neppe grunn nok til å begynne på amfetamin???? Begynn å tren, få frisk luft og dagslys så ofte som mulig. Spis godt og variert; masse frukt og grønt. Ta en tur til legen for litt blodarbeid; stoffskifte, anemi og B12. Få en fast døgnrytme , og hold denne også i helgene. Få nok søvn, og regelmessig. Begynn på noe helt nytt; om det er trening, hobby eller annet; få nye impulser.Gå ut med venner, besøk den gamle tanten som sitter på et sykehjem, fyll dagene med meningsfulle aktiviteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #17 Del Skrevet 19. januar 2012 Man skriver ikke ut sentralstimulrende medisiner, som Ritalin til voksne. Og det er kun unntaksvis at ungdom som har fyllt 18 får fortsette med medisinene. Så du må nok finne en annen sykdom å lyve på deg, TS. Narkolepsi, f.eks. Som om det er bedre at ungdom under 18 år som ikke er ferdig utviklet blir foret med sentralstimulerende stoffer. Ettertiden vil dømme oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #18 Del Skrevet 19. januar 2012 troll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #19 Del Skrevet 19. januar 2012 Man kan få utskrevet både Ritalin og Concerta som voksen også, men det må en spesialist innen psykiatrien søke om for deg. Så får du enten godkjent eller avslag. Jeg er voksen og får utskrevet begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickim Skrevet 19. januar 2012 #20 Del Skrevet 19. januar 2012 er det sånn at mennesker med ADHD blir mer rolig av ritalin, mens mennesker uten ADHD blir mer hyper av det? Da er det jo en fin måte å finne ut av om man har ADHD på i så fall ? Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå