Gå til innhold

Kinky: Kattebæsj i jordbærbedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har anlagt et nytt jordbærbed på den tungvinte måten:

- Gravt det ut

- Fyllt det opp med god jord

- Lagd jordhauger

- Plast over

- Plantene satt ut i korrekt avstand på haugene

- Fyllt opp med bark

Det jeg ikke tok høyde for: Kattene i nabolaget har bæsjet så mye i bedet som jeg anla på sensommeren at det er like mye bæsj som bark der nå. Det er grusomt ekkelt. Nå lurer jeg på:

Hva gjør jeg nå??? Er litt håpløs og demotivert nå, for noe dritt - bokstavelig talt. Vi kan jo ikke spise jordbær som har hvilt på kattebæsj, spesielt ikke når jeg blir gravid igjen (som jeg har planer om).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter ikke Kinky i denne situasjonen, men KINKIG!! ;)

Få tak i noe cat-off spray eller pulver som du strør rundt bedene, da kommer ikke kattene nær. Sitrussaft som sitronsaft kan også hjelpe, katter liker ikke det.

• Liker 7
Skrevet

Takk for tipset, men jeg har tidligere ikke hatt suksess med lukt.

Kinkig, kinky - poteyto, potato.

Skrevet

Takk for tipset, men jeg har tidligere ikke hatt suksess med lukt.

Kinky er jo noe sært innenfor sex. Så med mindre du har sær sex i jordbærbedet fullt i kattedrit, så er det ikke helt det samme.

• Liker 11
Skrevet

kinkig: vanskelig, problematisk

kinky: marked by unconventional sexual preferences or behavior, as fetishism, sadomasochism, or the like/i]

Det er vel mer potato - watermelon det her.

• Liker 13
Skrevet

Å, herregud. Jepp, jeg skrev feil, skulle ha vært "kinkig". Det er greit. Men hvordan løser det problemet mitt da...!? Ser på kvinneguiden som et hjelpeforum, ikke et pedantparadis. Til syvende og sist er det jo fullstendig irrelevant hvilket ord jeg begynte med; det jeg bryr meg om står i teksten.

Skrevet

Det finnes spesielle midler som skal holde katter unna bed.

Et middel er Get off som finnes i form av gele eller spray. Det selges i dyrebutikker og muligens også på hagesentre og jernvarehandel. Get off gele Get off spray

Et annet er Katt deg vekk som selges på Felleskjøpet.

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Alle disse off-sprayer og gel og lignende har jeg dårlig erfaring med.

Ingenting har fungert.

Det jeg gjorde var å legge tornkvister i bedet. Ikke grav dem ned, men strø litt jord over den.

Når katten så prøver å gå der så vil den stikke seg på tornen og dermed gå vekk

Endret av Consensio
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har selv ingen erfaring med de produktene, men anbefalte dem bare på generell basis. Det kan jo være at andre har god erfaring?

Som Consensio skriver kan det fungere å legge kvister i bedet. Min mor har gjort dette med hell, men hun har ikke bruk tornekvister. Hun har bare brukt tynne kvister som hun har lagt på kryss og tvers over bedet. Dette har så vært lett å fjerne igjen. Kvistene gjør at kattene ikke kommer ordentlig til. Det blir vanskeligere å gå i bedet og få til å grave.

Skrevet

Å, herregud. Jepp, jeg skrev feil, skulle ha vært "kinkig". Det er greit. Men hvordan løser det problemet mitt da...!? Ser på kvinneguiden som et hjelpeforum, ikke et pedantparadis. Til syvende og sist er det jo fullstendig irrelevant hvilket ord jeg begynte med; det jeg bryr meg om står i teksten.

Du kan se dette på to måter:

1: Vanskelige og sære rettskrivningsfanatikere klarer ikke å la være å rette på andres skrivefeil. Så irriterende!!!

2: Hjelpsomme og hyggelige folk gjør deg oppmerksom på en litt pinlig feil som det er kjekt å være oppmerksom på både i privat- og jobbsammenheng (som når du skal skrive brev til en forretningsforbindelse/kunde om en kinkig/kinky situasjon...). Så nyttig!!!

• Liker 3
Skrevet

Du kan se dette på to måter:

1: Vanskelige og sære rettskrivningsfanatikere klarer ikke å la være å rette på andres skrivefeil. Så irriterende!!!

2: Hjelpsomme og hyggelige folk gjør deg oppmerksom på en litt pinlig feil som det er kjekt å være oppmerksom på både i privat- og jobbsammenheng (som når du skal skrive brev til en forretningsforbindelse/kunde om en kinkig/kinky situasjon...). Så nyttig!!!

Ja, og dessuten; tenk på alle oss som klikket oss inn på denne posten fordi vi så for oss noe skikkelig kinky stinky greier og så ikke skjønte bæra (pun intended) når det viste seg å ikke omhandle f.eks en (naken)nabo som smører seg inn med kattebæsj for så å rulle seg i jordbærbedet ditt...

Vi stakkarne som bare var ute etter noe kinky kan jo heller ikke komme med noe konstruktive kommentarer, og feil ordvalg har dermed ført til at du har tiltrukket helt feil målgruppe :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Til syvende og sist er det jo fullstendig irrelevant hvilket ord jeg begynte med; det jeg bryr meg om står i teksten.

Men vi lesere bryr oss faktisk om det som står i overskriften. Når vi får et håp om at du kanskje skal fortelle om verdens mest sære fetisj så må du jo forstå at vi blir litt skuffet over at det ikke er sammenhengen. :ler: Da er det greit å påpeke feilen, s.a. du ikke gjør det (skuffer oss, altså) igjen. ;)

Skrevet

Ser på kvinneguiden som et hjelpeforum, ikke et pedantparadis.

Du har ikke fulgt så godt med her, har du vel?

Skrevet

Hehe, nå er jeg med. :) 8)

Takk for kvisttipset, det prøver jeg i morgen! For kvist har vi nok av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...