Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har leid ut en leilighet, det var mye mas om å få inn leien, og plutselig måtte de flytte, egentlig skylder de meg 16.000 kroner pluss strøm, siden folkene havnet i en kjip situasjon var jeg grei nok til å kun kreve 8000.-kr og strøm.

Slik jeg ser det nå, blir ikke dette betalt, og jeg har tapt på å leie ut.

Nå må jeg leie ut på nytt, har helt andre kunnskaper nå og skal selvfølgelig ha en god kontrakt, depositum og alt som følger med.

Jeg leier selvfølgelig ut hvitt, dvs jeg skatter 28 prosent av leie, hvordan forholde seg til de 16.000 kronene de skylder meg? Det er 2 mnd uten leie, ser ikke for meg at skatteetaten ber meg skatte av 0 kroner, er dette noe man skal gi beskjed om?

Synes det er så mannge folk med liten intigritet og selvrespekt, jeg hadde ALDRI bare latt være å betale for meg, stikke uten skriftlig oppsigelse, love meg at strøm og siste husleie ble betalt, og så ikke en lyd..

Jeg gidder ikke forfølge dette, har rett og slett ikke tid på å føle meg som en kjip pengeinnkrever fordi de ikke gjør opp for seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn man har depositum til..

• Liker 5
Skrevet

Du fyller ut et skjema som sendes med selvangivelsen og der skriver du det du faktisk har fått inn, ikke hva du skulle fått.

Skrevet

Det finnes mange useriøse, shabby leietakere. Depositum! Vurder også å leie ut gjennom f eks utleiemegleren.

Gjest Solsmil
Skrevet

Det finnes desverre alt for mange slike folk... håper det går bedre for deg neste gang.

Skrevet

Du fyller ut et skjema som sendes med selvangivelsen og der skriver du det du faktisk har fått inn, ikke hva du skulle fått.

Ok, det visste jeg faktisk ikke, skal sende det inn når den tid kommer. Kan vel ev bevise det med kontoutskrift.

Ang ny utleie:

1. Jobb, ev se arbeidskontrakt

2. Depositum

3. Skikkelig utarbeidet og skikkelig leiekontrakt

4.Referanser

Takk for alle svar:)

Skrevet

Det finnes desverre alt for mange slike folk... håper det går bedre for deg neste gang.

Takk for det, jeg personlig skjønner ikke at det er mulig å ha så lite selvrespekt. I en periode i livet hadde også jeg lite penger, men prioriterte alltid leie og strøm, ble kanskje en middag eller to hjemme, men det var verdt det,kan umulig være bra for egen selvfølelse og kjøre over folk på den måten enkelte gjør.

Skrevet

Dersom du ikke har tatt depositum for å leie ut leiligheten så får du nesten bare se på dette som en dyr lærepenge, og sørge for å ha sånt i orden neste gang du leier ut.

Skrevet

Dersom du ikke har tatt depositum for å leie ut leiligheten så får du nesten bare se på dette som en dyr lærepenge, og sørge for å ha sånt i orden neste gang du leier ut.

Joda, har insett hvor lite rettigheter en faktisk har, kan gå månedsvis før en får kastet ut leietagere som ikke betaler for seg..

Skrevet

Kjip situasjon, men som du selv sier har du i alle fall lært nå. Men skjønner ikke hvorfor de skylder deg strøm? Har de ikke tegnet eget abonnement?

Skrevet

Kan anbefale deg å bruke forbrukerportalens standard leiekontrakt neste gang, så kan du være trygg på at du har ditt på det rene ifht. husleieloven. Det finnes dessverre like mange shabby leietakere som det finnes utleiere, men gjør man litt research er det ikke vanskelig å sikre seg mot svindlere.

Skrevet

Litt av det samme hendte meg, og jeg satte det opp i selvangivelsen som tap i forbindelse med utleie av bolig. Var usikker på om jeg skulle føre det som tap for det året (hele greia gikk i minus faktisk, på grunn av de helvetes leietakerne), eller overføre det til neste år som trekk av leieinntekter. Skrev et notat om dette til skattemyndighetene vedlagt selvangivelsen. Jeg fikk trukket fra hele beløpet. Vet fremdeles ikke om det er riktig, men jeg fikk i alle fall det. Ville kanskje tatt kontakt med dem og spurt.

Skrevet

Tusen takk for gode tips fra dere!

Mvh hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...