Gå til innhold

Hvilken pulsklokke har du?


karolinn

Anbefalte innlegg

På tide med oppgradering av pulsklokke. Har sett litt på Polar ft60, men dette er visst en fitness-klokke og er kanskje ikke optimal for cardio (?). Jeg blir bare mindre klok jo mer jeg leser.

Jeg trener kun spinning, intervall/langløp-jogging innendørs. Det viktigste for meg er å kunne se hvordan jeg ligger etter pulssonene, i intervalldrag osv. Jeg trenger absolutt ikke noe fancy gps-system, og heller ikke veldig opptatt av å ha det nyeste.

Hvilken pulsklokke har du? Noen tips å komme med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå Garmin Forerunner 610 og digger den!!! :) Det er av den mer avanserte typen med GPS, opplasting av info til PC, mulighet for å lage mange slags treningsprogram etc. Så kanskje mer avansert enn det du er på utkikk etter? Garmin Forerunner 110 og 210 virker også som bra klokker (med GPS) men jeg ønsket flere funksjoner.. Største fordelen med Garmin er et GPS er innebygget så når ikke det er viktig er kanskje andre merker vel så bra.

Hadde en pulsklokke fra Suunto (Suunto T1) før som jeg også var fornøyd med som hold fin oversikt over pulssoner og slike ting. Tror jeg kjøpte den i 2010 og mener jeg kom frem til at den gav mye klokke (funksjoner) for pengene. Den viser Totaltid, puls og enten gjennsomsnittspuls, rundetid (kjekt når man løper intervaller) eller tid(klokke). Kanskje Suunto M4 hadde vært noe for deg? Forøvrig har jeg hørt mye bra om Polar, spesiellt hvis du ikke trenger GPS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Suunto M4 og er veldig fornøyd med den. Trener mest cardio inne, slik som deg, og den klokka passer veldig fint for meg! Eneste minuset er at jeg ikke får sett puls i % og at den kun lagrer forrige økt.

Har hatt en Polar F6, en gang i tiden, og tror den skal være litt lik (evt tidligere utgave av) den FT60. Den likte jeg også veldig godt. Enkel å bruke og får med alt det viktigste! :D Om jeg skulle valgt mellom de to, hadde jeg nok valgt Polar, men det er små marginer som skiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye søking/studering blir det polar rs300x. Den har alt jeg har behov for, og man kan kjøpe den uten bli fattig. Da er det bare å glede seg til noen enda mer optimale treningsøkter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kansje et dumt spørsmål, men lurer på åm en kan feste selve pulsklokka i bhen? Spiller håndball og kan dermed ikke bruke klokka rundt armen, kan skade andre da. Hadde vært gøy å ha den på for å kunne sjekke hvor manhe kalorier jeg forbrenner;-) hyggelig om noe kunne svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en polar ft60, og er knallfornøyd med den! Bruker den når jeg løper, sykler, er på spinning og når jeg trener aerobic. Tror, uten at jeg er helt sikker, at den også kan brukes til svømming. Det eneste jeg synes er dumt er at jeg av og til må ta den av når jeg holder på med styrketrening, men det er i hovedsak når jeg trener med kettlebells som hviler mot håndleddet. Anbefales!

Klokka kan du feste på alle steder du kan ha den rundt et eller annet som er på størrelse med eller mindre enn et håndledd. Jeg fester alltid min på spinningsykkelen f.eks. Vil kanskje tro det er litt ubehagelig å ha ei klokke dinglende fra bh'en, men hvis du har den på innerste hakk eller legger den flat ut innenfor en sportstopp er det sikkert mulig. God ide forresten, kanskje jeg skal prøve det neste styrketime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...