Gjest Daenerys Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har tjent 20000 mer i 2011 enn det som står på skattekortet... Tjente mye mer enn forventet i november og desember. Er det noe jeg kan gjøre nå, eller er det bare å vente på kjempesmellen?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Du kan regne ut hva smellen blir på, og så legge av litt penger hver måned.
Zzyzx Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Er ikke sikkert det blir noe smell heller, jeg regner med at du skatta som normalt av de 20 000? Du kan gjøre beregningen her for å se hvor landet ligger: http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2011/
Drizzt Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Har du tabellkort, TS? Om du har tabellkort, spiller det ikke så stor rolle at inntekt varierer noe. Har du BSU, får du opptil 4 tusen tilbake derfra. :gjeiper:
Gjest Daenerys Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Er ikke lett å legge av penger når man studerer. Skal sjekke den beregningen når jeg kommer meg på en pc Har skattet som vanlig av de 20000 ja, og har tabelltrekk..
Zzyzx Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Har skattet som vanlig av de 20000 ja, og har tabelltrekk.. Da har du med all sannsynlighet ingen verdens ting å bekymre deg for. Jeg skatter tabell og jeg har tidvis tjent 100 000 mer enn beregningsgrunnlaget for skattekortet, men det er for det meste helt uproblematisk så lenge man ikke når innslagspunkt for toppskatt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Er ikke lett å legge av penger når man studerer. Skal sjekke den beregningen når jeg kommer meg på en pc Har skattet som vanlig av de 20000 ja, og har tabelltrekk.. Men hva i alle dager mente du alternativet var, da? La oss si at du faktisk får en skattesmell, og du lurer på om det er noe du kan gjøre med det nå. Alternativet ville jo da vært at skatten for 2011 ble justert nå, men da hadde du jo også måtte betale tilbake noe av lønna. Som tada, er det samme forslaget jeg har, bare at du faktisk får utsatt det et halvt år. Jeg regner ikke med ditt forslag var å trylle vekk skatten fordi du hadde blingset, for det vet jo alle at ikke går. Tror uansett det går helt fint, men skjønner ikke hva du ville.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå