Gå til innhold

Dårlig selvkontroll mtp shopping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettshopping er en farlig ting i disse dager.. Finner jo alt for mye rundt omkring! Lønna er jo brukt opp allerede og det er enda noen uker til lønn:p(bra jeg har bursdag om noen dager!) Shopping prioriteres foran ALT for tiden! Kutter ned på maten, kutter ned på bensin osv..

asos.com skulle vært sperret!

Når jeg var innom der nå så fant jeg jakka jeg skal ha til 20% rabatt:( Hadde jo egentlig tenkt til å vente til neste lønn med å kjøpe den, men nå MÅ jeg jo nesten kjøpe den siden den er så "billig"! Spørs om jeg må låne noen kroner av samboeren min i kveld:p

Flere som lider i shopping-nøden sammen med meg? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

æsj - der for det en tusenlapp på asos for meg også :eeeh:

Men bruker egentlig å være flink på å ikke handle så mye, men salg er salg - og salg er til for å brukes :gjeiper:

Red: Jeg handler aldri (meget sjeldent) slik at det går utover matbudsjett ol. Men det går nok litt utover sparingen...

Endret av spinnwild
Skrevet

æsj - der for det en tusenlapp på asos for meg også :eeeh:

Men bruker egentlig å være flink på å ikke handle så mye, men salg er salg - og salg er til for å brukes :gjeiper:

Red: Jeg handler aldri (meget sjeldent) slik at det går utover matbudsjett ol. Men det går nok litt utover sparingen...

Ja huff det er ikke lett å avstå fra salg akkurat:p

Jeg tar heller penger fra maten en sparingen jeg:) hehe.. Prøver så godt jeg kan å la sparingen stå!

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg prøver å være forsiktig, men pengene går fort ja.

Her er det ebay som er pengesluket. En og en liten dings er ikke så dyrt, men når jeg plutselig har kjøpt 30 små dingser så blir det en del penger.

Dessuten blir det slik at hver gang jeg er blakk så kommer jeg på 1000 ting jeg trenger, som jeg er dum nok til å skrive opp, så jeg har alltid massevis av greier jeg absolutt skulle ha kjøpt, som jeg helt sikker kunne klart meg uten.

• Liker 1
Skrevet

Ble nysgjerrig på asos, så jeg gikk inn og fant denne

Manneveske

Er det jeg som har misforstått eller bruker menn slikt?

Skrevet

Manneveske

Håper virkelig IKKE det!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil jeg handle mer når jeg har lite penger enn når jeg har mye penger? Flere som har det slik?

Skrevet

Hvorfor vil jeg handle mer når jeg har lite penger enn når jeg har mye penger? Flere som har det slik?

Du er ikke alene nei! Det er så typisk at om jeg har veldig lite penger så finner jeg SÅ mye fint, overalt:( Men drar jeg på shopping med en del penger å bruke, kan du være sikker på at jeg kommer tomhendt hjem(eller bare ha kjøpt noe som jeg egentlig ikke synes var såå fint liksom, bare for å ha kjøpt noe:p)

• Liker 1
Skrevet

nettshopping har jeg gjort bare noen få ganger, det er ikke slik jeg liker å handle.

Var i Thailand i julen. Jeg kjøpte meg ett par sko, ekte Chanel øredobber, neilelakk og neilelakkfjerner. Thats it :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vel - jeg føler ofte at jeg gjerne kunne, men heldigvis blir jeg for gjerrig og selektiv i siste liten, så rene impulskjøp har det heldigvis ikke blitt så mange av. Men.. Ikke helt uskyldig. Prøver å innarbeide kvalitet > kvantitet tanke, men men men.. Vil jo helst ha store kvantiteter av kvalitet!

Skrevet (endret)
:fnise: Bond, selvsagt vil vi det :rodmer: Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Manneveske

Noen bruker såkalt manneveske eller bag. Det er heller ikke bare homser som går med slikt, i tilfelle noen tror det. Dessuten er de praktiske og kan være pene kombinert med et ordentlig antrekk.

street-etiquette-the-black-ivy-2.jpg

Endret av Pene sko...
Skrevet

Elsker nettshopping,særlig e-bay da....mange merker finner du lite/aldri

i norske butikker,pga. nordmenn er så trege/konservative på ulike

stiler/moter,så ja mye penger går ut der,men det er jo ett lyspunkt

i hverdagen da,og så lenge du føler at du ikke lar det skli helt ut

og har det under kontroll,hvorfor ikke?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er den som får problemer når det er penger på kontoen, akkurat som det "må ut derfra" når den er tom, da blir jeg rolig og venter til neste lønn. MEN jeg har shoppet mye etter jul som jeg syns jeg MÅ ha.. som jeg ikke tenkte på at dette kunne jeg ha ønsket meg til jul. (eller det kunne faktisk ha ventet noen måneder)

Endret av makkapakka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...