Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heeei, kan dere hjelpe meg?

Er redd for å grue meg hvis det kan være noe rart..

Jeg fant ut at jeg var 6 uker på vei tidlig i Desember, men hadde en spontanabort bare en uke senere:(

Hadde da en blødning som varte ca en uke.. siste blødning var ca 22 Desember.

Litt mer enn to uker etter dette igjen, så tok jeg en graviditetstest bare for å se om graviditetshormonet var borte.. og den var negativ.

Idag, ca 3 uker senere tar jeg en ny test.. og den er POSITIV... har ikke rukket å få mensen engang..

Er jeg mest sannsynlig gravid da, eller er det sjans for at det henger igjen?

Hvordan regner man evt ut termin når man ikke har en vanlig mens å gå utifra?:)

hmm.. hjeeeelp:)

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Det kan være mulig at du er gravid ja. Jeg ville dratt til legen og fått henvisning til UL for å se om det er noe der.

For å finne ut når du evt har termin ville jeg tatt en test med sånn uke greie. Hvis det er 2-3 uker kan du være ca 4uker på vei.

Skrevet

Du er nok ganske sikkert gravid på nytt, ja. Gratulerer! Hormonene forsvinner ganske fort ut av kroppen når du mister så tidlig som i uke 6, og du har i tillegg testet negativt før du igjen testet positivt.

Jeg tror imidlertid ikke du får noe UL for å bestemme termin. Du har testet positivt ca en måned etter SA, så her er det ikke mulig med noe særlig slingringsmonn. EL må ha kommet som normalt ca 2-3 uker etter SA'en, og da er du nok ganske nøyaktig 4-5 uker på vei.

Gratulerer igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...