Marped Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Heeei, kan dere hjelpe meg? Er redd for å grue meg hvis det kan være noe rart.. Jeg fant ut at jeg var 6 uker på vei tidlig i Desember, men hadde en spontanabort bare en uke senere:( Hadde da en blødning som varte ca en uke.. siste blødning var ca 22 Desember. Litt mer enn to uker etter dette igjen, så tok jeg en graviditetstest bare for å se om graviditetshormonet var borte.. og den var negativ. Idag, ca 3 uker senere tar jeg en ny test.. og den er POSITIV... har ikke rukket å få mensen engang.. Er jeg mest sannsynlig gravid da, eller er det sjans for at det henger igjen? Hvordan regner man evt ut termin når man ikke har en vanlig mens å gå utifra? hmm.. hjeeeelp:)
Gjest snoopy_93 Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Det kan være mulig at du er gravid ja. Jeg ville dratt til legen og fått henvisning til UL for å se om det er noe der. For å finne ut når du evt har termin ville jeg tatt en test med sånn uke greie. Hvis det er 2-3 uker kan du være ca 4uker på vei.
Klematis Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Du er nok ganske sikkert gravid på nytt, ja. Gratulerer! Hormonene forsvinner ganske fort ut av kroppen når du mister så tidlig som i uke 6, og du har i tillegg testet negativt før du igjen testet positivt. Jeg tror imidlertid ikke du får noe UL for å bestemme termin. Du har testet positivt ca en måned etter SA, så her er det ikke mulig med noe særlig slingringsmonn. EL må ha kommet som normalt ca 2-3 uker etter SA'en, og da er du nok ganske nøyaktig 4-5 uker på vei. Gratulerer igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå