challenger Skrevet 18. januar 2012 #1 Del Skrevet 18. januar 2012 Har tenkt til å leie bil i Storbritannia og lurer på om det er vanskelig å kjøre på feil side av veien? Og ikke minst å sitte på feil side i bilen. Må jo gire med VENSTRE jo Noen som har prøvd? Var det veldig uvant, eller kom du kjapt inn i det liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meca Skrevet 18. januar 2012 #2 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg husker min far gjorde dette på en familieferie for mange år siden. Jeg mener å huske at han syntes det gikk veldig greit, for dette med å sitte på feil side, gire med venstrehånda og kjøre på venstre side var han såpass "fokusert" på på forhånd. Det han derimot ikke hadde tenkt på, var at dette også innebar at man kjørte "feil vei" i rundkjøringene. Flaks at han lærte det fort, siden det var rundkjøring rett utenfor der vi hentet bilen, så slapp han å drite seg ut i mer trafikkerte rundkjøringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 18. januar 2012 #3 Del Skrevet 18. januar 2012 Det gikk overraskende bra, men jeg er veldig glad for at vi leide bil med automatgir, for jeg suger virkelig på å bruke venstrehånda på girspaken. Det som var mest grusomt var veiene - hovedfartsårene er fine. Byene og landeveiene grufulle. Vi kjørte mye nord i England, der det er vanlig med steingjerder på begge sider av en-fils vei.. Det hadde gått fint det, om jeg ikke måtte passe på å holde litt til venstre og sitte på feil side inne i bilen, føltes ekkelt å "sikte" seg inn. Flere byer, mindre og store er også såpass gamle at de har smale gater og håpløs parkering. ...og ikke kjør i London! Men er man glad i bilferie og liker å kjøre bil, så er det en nydelig tur. Som tidvis kan slite på nervene:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå