AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Saken er slik: - vert hjemme med barn og jobbet løse vakter for å spe på - fikk barnehage først når barna var tre år, søkte da utallige jobber uten hell (manglet fagbrev) - begynte på skole og fikk så fast jobb, ble syk av miljøet kombinert med tunge arb.oppgaver, mobbing ol. og måtte over på rehab - har etterpå tatt høyere utdannelse og skal søke jobber Men hva skriver man om årene før studiene? Er kanskje ikke så smart å skrive om hvorfor man ble syk, heller skrive at det skyldes arbeidsoppgaveve eller? Jeg mangler også referanser, hva kan jeg gjøre med det? Kan jeg bruke en lærer evt styreleder for ett styre jeg sitter i ?
ladamafia Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 har av ulike årsaker vært borte fra arbeidslivet i en periode, ønsker ikke å legge ut om dette i søknaden, men om det er ønskelig så opplyser jeg gjerne om det i et intervju. brukte noe ala det der, fikk jobben. 1
Glitnir Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 En styreleder i et styre du har sitter i går fint son referanse. Du bør ha minst to, så da går det jo an å ta med læreren også, selv om det ikke er ideelt i forhold til å si noe om deg som arbeidstaker.
Sulosi Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Det styret jeg sitter i er det meg og den andré lederen som har startet, vi har delt ledervervet pga stor arbeidsmengde i oppstarten. Vi visste jo heller ikke hva vi gikk til så slik sett har jeg jo vert en sentral person. Vi har hele veien samarbeidet bra og kjente ikke hverandre stor før vi startet partiet. Slik sett kan han jo si mye om hvordan jeg er på samarbeid. Mtp den gamle jobben så er det ett veldig sårt og vanskelig tema. Kan jeg bare si det hvis de spør på intervju? Jeg satt igjen med null selvtillit og gikk til psykolog for å komme opp igjen. Alle problemene der bunnet i at jeg var eneste kvinne på arbeidsplassen.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har et lengre sykefravær, og skrev dette i min CV. Dette skyldtes yrkesskade, og jeg skrev tidspunkt for friskmelding. Nevnte ikke i søknad. Stort sett positivt mottatt, og er nå i jobb. Vil absolutt anbefale å skrive det. Jeg hadde først en cv + søknad der det ikke stod, men kom da inn på veldig mange intervju. Problemet da var å "forklare" hvorfor jeg ikke hadde 7 års arb.praksis, men 2..Det endte med mange intervju, men ikke sjans til å faktisk få jobben. Mye bedre å få det fram på forhånd, da viser du at du er ferdig med det også! Lykke til!
Sulosi Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Takk. Da skriver jeg at det skyldes yrkesskade men jeg har jo ingen friskmedlingsdato...kan vel skrive at jeg etter det begynte på studier og siden det har vert frisk. Så får jeg heller si mere dersom de spør på intervju. Det er forøvrig ingenting i den skaden jeg hadde som tilsier at det vil bli ett problem i jobb nå lengre. Det måtte i tilfelle være at jeg har blitt mye flinkere til å si ifra dersom jeg er uenig og at jeg setter pris på kritikk men forventer at den er konstruktiv. Endret 20. januar 2012 av Sulosi
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Du burde uansett få noen som kan rettskriving til å se over CV og søknad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå